Toon posts:

Floppy kabel Rampage II Extreme

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen komen mijn processor en geheugen binnen, moederbord is al gearriveerd en ingebouwd.

Nu ben ik alles aan het voorbereiden en zag ik dat asus geen floppy kabel meeleverd.

Geen probleem dacht ik, ik pak er wel een uit de oude computers.
Helaas, alle 3 de oude computers hebben een floppy kabel met aan beide zijde pin 3 afgestopt,
terwijl mn Asus mobo pin 5 geblokkeerd wil hebben en mn floppy drive pin 3

Op google wordt ik nu niet veel wijzer, ik moet een floppy kabel hebben om m'n raid werkende
te krijen met XP-64 bit, USB wordt pas ondersteund vanaf Vista.

Wat kan ik nu doen? Het gat in de floppy kabel openmaken? 3 en 5 zijn allebei ground, maar ik mis er dan wel een. Ik weet ook niet waar ik zo vlug een andere kabel kan vinden die past.

Heeft iemand een ander idee of heeft iemand in omgeving Helmond/Deurne een kabeltje liggen dat ik kan lenen/overnemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 23:16 ]

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 22:13
Sorry, kan je niet helpen maar denk toch... weet je zeker dat je xp x64 wilt gebruiken? compatibiliteit is absoluut niet te vergelijken met vista x64 en al helemaal niet met xp x86, dat zul je dan nog wel ondervinden denk ik. < Misschien dat vista x64 een betere keus zal zijn, en dan heb je geen floppy(diskette) kabel nodig.

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:16
Nee hoor ik heb een Freecom USB diskdrive, die werkt prima met 2000 XP 2003 voor die achterlijke drivers toe te voegen.

Wat je ook kan doen is met nlite de drivers erin streamen :+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nlite is idd een mooiere optie dan met een FDD, maar USB gaat ook gewoon op XP werken hoor (mits je een USB floppy hebt, geen USB flashdrive).

Anders gewoon de connector aanpassen, kost wat werk, maar gaat gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Met de connector aanpassen, bedoel je dan het gaatje openmaken??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:35:
Met de connector aanpassen, bedoel je dan het gaatje openmaken??
Jup, of er gewoon uitsnijden (gaat wat lastiger). Of zoals ik het vaker heb gedaan, gewoon de pin in de connector op het mobo platslaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel proberen morgen.

De reden dat er nu voorlopig XP x64 opkomt is simpelweg dat ik die heb liggen + dat ik niet
game dus geen behoefte heb aan DX 10.

Als er vreselijke compatibiliteitproblemen komen switch ik wel, ben goed tevreden over XP atm...

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Def1ant schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:18:
Sorry, kan je niet helpen maar denk toch... weet je zeker dat je xp x64 wilt gebruiken? compatibiliteit is absoluut niet te vergelijken met vista x64 en al helemaal niet met xp x86, dat zul je dan nog wel ondervinden denk ik. < Misschien dat vista x64 een betere keus zal zijn, en dan heb je geen floppy(diskette) kabel nodig.
pcies..
Heb het zelfde moederbord in combinatie met Vista 64 bits: geen flop nodig gehad. Ga van het weekeinde Windows 7 RC 64 bit proberen, maar dat zal ook prima lopen vermoed ik.

EX40 | Single Motor ER | MY26 | Ultra | Black Edition - Denim Blue | Privacy glass | Pixel LED |

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een USB floppy drive is erg handig voor dit soort (en vele andere) zaken. Alleen kunnen de XP installatie CD's problemen hebben met deze dingen omdat maar een aantal merken standaard ondersteund worden. Ik liep daar laatst ook tegenaan met een Iomega USB-FDD (wordt onder geïnstalleerde XP als device van merk Citizen gezien) en vond dat bevestigd in een KB artikel bij Microsoft. Daar werd geen oplossing geboden en stond dat het simpelweg niet werkte. Omdat dit me toch een beetje te dol leek nog maar eens verder gezocht en toen kwam ik dit tegen. Werkte perfect.

Mocht je een USB-FDD hebben dan kan dit evt. van pas komen.

8)
Pagina: 1