problemen met CoD4 op Acer Aspire M7720

Pagina: 1
Acties:
  • 475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-09 09:20

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
hoi allemaal ik heb problemen met de Acer Aspire M7720.

Ik heb hem vandaag gekocht met de hoop dat ik CoD 4 erop kon spelen met een maximale FPS. nu heb ik alles klaar leuk en aardig begin te spelen staat er FPS 60/61! ik ben hier dus helemaal NIET blij mee! ik kan strx mss niet eens CoD 6 afspelen. ik speel op 1040x768 en wil dus een stuk hogere FPS weet iemand hoe ik dit kan behalen?

het liefst zonder overclocking. De grafische kaart is een ATI Radeon HD 4650.

in iedergeval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:27
Je titel op het topic is een beetje apart voor in shooter subforum :p.

Maarja, buiten dat om. Het is een FPS van 60/61, gemeten met FRAPS oid? Die framerate is stabiel lijkt het op de manier waarop je precies die waardes geeft en lijkt er dus op of je gewoon vsync aan hebt staan en refresh rate staat op 60Hz of CoD4 capped zelf in default op 60FPS wat ook niet echt iets nieuws is in games.

Hoe CoD6 zal spelen kan ik natuurlijk niet voorspellen, maar denk dat het zonder overclocking wss wel speelbaar zal zijn.

Als je laptop echt niet genoeg zou zijn voor CoD4 wat me sterk lijkt zal je eerder verwachten om sterke frame drops te zien naar beneden de 10 ofzo en niet zozeer 60/61 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
psychodude schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:41:
Als je laptop echt niet genoeg zou zijn voor CoD4 wat me sterk lijkt zal je eerder verwachten om sterke frame drops te zien naar beneden de 10 ofzo en niet zozeer 60/61 FPS.
offtopic:
Psst.. het is geen laptop :X

Zoals psychodude al aangaf, wellicht staat je refreshrate op 60hz? En daarnaast is dat toch helemaal geen verkeerde framerate? ;) Maar wel typisch dat hij rond de 60/61 blijft bungelen, dus ik zou even in je videokaart-instellingen kijken om te zien of de verversingssnelheid omhoog kan.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
CaptainCharisma schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:31:
[...]

offtopic:
Psst.. het is geen laptop :X

Zoals psychodude al aangaf, wellicht staat je refreshrate op 60hz? En daarnaast is dat toch helemaal geen verkeerde framerate? ;) Maar wel typisch dat hij rond de 60/61 blijft bungelen, dus ik zou even in je videokaart-instellingen kijken om te zien of de verversingssnelheid omhoog kan.
neehoor maar bij CoD als Medium/Close range maakt het een zee voor verschil want als ik 5 mili seconden mijn deagle eruit heb getrokken schiet ik hem dood er zijn ook veel glitches waar ik op deze manier niet bij kan!

nu ik heb ik sync every frame uit 75 Hz meet mijn FPS met xFire maar nogsteeds 64 en soms zakt ie nu weg naar 54

75 is het hoogste maar warop moet ik de Hz op zetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Dr0ppFTW op 06-05-2009 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Heb je de standard settings in CCC al op optimal performance staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De HD4650 is niet bepaald een beest van een grafische kaart te noemen. Het is een instapkaartje voor de gamer. Eerlijkgezegd denk ik niet dat je veel meer had kunnen verwachten van CoD4.

Staat AA uit?
vSync uit?
AF uit?

Tegen de tijd dat CoD6 uit is doe je er goed aan een nieuwe graka te kopen. Als je nu al iets ander wil, dan zou je eens naar een HD4770 moeten kijken (~€90).

edit:
Het gaat om dit systeem?
http://pcs.centralpoint.n...KGI68PCp5oCFZkA4wodyBqS0w
Het spijt me voor je, maar voor games is die bak volledig uit balans. Een zware CPU, maar een graka van niks. Als je veel spellen speelt, ontkom je er bijna niet aan op termijn een nieuwe graka te kopen.

[ Voor 30% gewijzigd door Edmin op 06-05-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Edmin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:48:
De HD4650 is niet bepaald een beest van een grafische kaart te noemen. Het is een instapkaartje voor de gamer. Eerlijkgezegd denk ik niet dat je veel meer had kunnen verwachten van CoD4.

Staat AA uit?
vSync uit?
AF uit?

Tegen de tijd dat CoD6 uit is doe je er goed aan een nieuwe graka te kopen. Als je nu al iets ander wil, dan zou je eens naar een HD4770 moeten kijken (~€90).

edit:
Het gaat om dit systeem?
http://pcs.centralpoint.n...KGI68PCp5oCFZkA4wodyBqS0w
Het spijt me voor je, maar voor games is die bak volledig uit balans. Een zware CPU, maar een graka van niks. Als je veel spellen speelt, ontkom je er bijna niet aan op termijn een nieuwe graka te kopen.
aha erg jammer :| alhoewel... ik heb hem nu een klein beetje overclockt en 125 FPS tenzij ik schiet met een auto wep.

nog een laatste proleem is dat ik nu de tekst wat mensen schrijven vrij slecht kan lezen het is helemaal vaag :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Dat is makkelijk te verklaren. Je speelt namelijk nu op 1024x768. Je beeldscherm kan waarschijnlijk een veel hogere resolutie aan, hierdoor wordt de heleboel uitrekt en lastig leesbaar.

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zie echt veel te weinig inzet in dit topic. Wat heb je al geprobeerd buiten het spel opstarten? Wat vond je over de gemiddelde FPS die anderen bij CoD4 halen, en de aanpassingen in je instellingen? Er is in dat spel echt _heel_ veel in- en uit te schakelen, en ze houden er geen rekening mee dat iemand 125 fps wil (wat hoger is dan je kunt zien, maar leuk voor jumps). Heb je eigenlijk het limiet wel weggehaald? :D

Buiten dat: Voor technische problemen en vragen is Spielerij - Problemen & Vragen, dit subforum is er enkel voor de discussie over games. Lees wel eerst Het algemeen beleid #topicplaatsen door, ook daar zal dit topic dicht gaan. Simpelweg omdat het antwoord op je vraag prima zelf te vinden is met wat inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.