Toon posts:

Versterker aan receiver koppelen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Howdy

Ik ben momenteel in bezit van een leuk NAD setje, en een setje Dali 1.7.

Maar, aangezien ik graag films kijk, wil ik ook graag een surround set. Ik had in gedachte een NAD T762 digital surround receiver 2e hands te kopen. Maar ik vroeg me af of het mogelijk is die door te schakelen via mijn versterker, de NAD C 352, zodat ik mijn muziek gewoon over de C 352 en mijn Dali's luister, en met surround de 2 Dali's als front speakers gebruik. Als dit mogelijk is, kan iemand me dan uitleggen hoe dit het beste kan aansluiten, thanks.

Of is de NAD T762 surround receiver beter dan de C 352 qua muziek en kan ik de C 352 beter inruilen?

Cheers,

- Misha

Verwijderd

Op de C352 zit een "Main In" aansluiting, hierop sluit je de front pre-out van de T762 aan. Je C352 werkt dan als eindversterker, dwz de volumeregeling van de C352 wordt omzeild.
Persoonlijk zou ik echter de C352 inruilen en alleen voor de T762 (of andere surround amp) gaan, die T762 heeft voldoende vermogen om de Suite 1.7 aan te sturen. Ik denk niet dat je verschil zal horen tussen beide versterkers, NAD surround versterkers klinken ook in stereo heel erg goed. Wil je het echt zeker weten dan kan je het beste gaan luisteren natuurlijk ;)