Ik heb hier een Centos 5 installatie met kernel 2.6.18-92.1.22.el5
De server heeft de volgende specs:
- Intel® Server Board SCB2
- 2x Intel pentium 3 1.3 Ghz
- 2x 500GB Hitachi
- Promise fasttrack 100 ata controller
Op deze server staat de volgende software pakketen:
- Directadmin
- CSF firewall
- Clamav
Nu heeft dit server bord 2 ethernet poorten op de eerste dus eth0 staan 2 IP Adressen 217.114.101.157 en 217.114.101.158
Op de eth1 zit een netwerk hdd aangesloten met een statisch IP 192.168.1.4
Nu wil ik beide kaarten activeren. Maar als ik nu eth1 activeer vallen alle verbindingen op eth0 weg en is deze ook niet meer bereikbaar.
Wij hebben ook al geprobeerd om CSF uit te schakelen en te disablen. Om deze uit te sluiten als oorzaak van dit probleem. Maar het hielp allemaal niks.
Als je eth1 activeerd valt eth0 gewoon geheel uit en moet je eerst de hele network service van Centos herstarten zodat de server weer bereikbaar is.
Heeft iemand een idee of een oplossing voor dit probleem ?
De server heeft de volgende specs:
- Intel® Server Board SCB2
- 2x Intel pentium 3 1.3 Ghz
- 2x 500GB Hitachi
- Promise fasttrack 100 ata controller
Op deze server staat de volgende software pakketen:
- Directadmin
- CSF firewall
- Clamav
Nu heeft dit server bord 2 ethernet poorten op de eerste dus eth0 staan 2 IP Adressen 217.114.101.157 en 217.114.101.158
Op de eth1 zit een netwerk hdd aangesloten met een statisch IP 192.168.1.4
Nu wil ik beide kaarten activeren. Maar als ik nu eth1 activeer vallen alle verbindingen op eth0 weg en is deze ook niet meer bereikbaar.
Wij hebben ook al geprobeerd om CSF uit te schakelen en te disablen. Om deze uit te sluiten als oorzaak van dit probleem. Maar het hielp allemaal niks.
Als je eth1 activeerd valt eth0 gewoon geheel uit en moet je eerst de hele network service van Centos herstarten zodat de server weer bereikbaar is.
Heeft iemand een idee of een oplossing voor dit probleem ?