Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backups onbereikbaar (BKF-bestanden)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lezers!

Ik heb Windows 7 RC geinstalleerd en het draait uitstekend.

In XP heb ik veel bestanden gebackupt met Backup, de bekende tool van Windows zelf, die altijd werd meegeleverd, in NT, 2000, XP. Het resultaat is een BKF-bestand. Een dood-normale zaak.

Tot mijn verbazing kent Windows 7 deze BKF-bestanden totaal niet. :?

Slechts na goed zoeken op internet blijkt dat je het programma Backup kunt downloaden, rechtstreeks van Microsoft zelfs, om je backup-bestanden alsnog te kunnen benaderen. Zo gezegd zo gedaan.

Maar bij de start van de installatie verschijnt er slechts een melding dat ik "removable storage management" moet aanzetten. Dit is nergens te vinden. Bij deze mededeling staat een link maar die zegt hier niets over!

Na opnieuw lang zoeken op internet blijkt dat iemand anders hetzelfde heeft ervaren: BKF niet ondersteund, en "removable storage management" niet te vinden.

Microsoft laat NTbackup doodgewoon weg en laat de gebruiker flink in het duister over wat hij/zij dan wel met zijn backup-bestanden moet doen. Het zal toch niet zo zijn dat ik XP opnieuw moet installeren, alleen om bij mijn bestanden te kunnen komen? Microsoft, een dikke min :(

Heeft iemand een oplossing?

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 21:42

SandStar

DPC-Crew

Zandster

vmware installen, test omgeving met XP maken en backup laden.
Bestanden uit je backup halen en naar je Windows 7 omgeving zetten.

BKF hebben ze in Vista er al uitgegooid.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:48:

Microsoft laat NTbackup doodgewoon weg en laat de gebruiker flink in het duister over wat hij/zij dan wel met zijn backup-bestanden moet doen. Het zal toch niet zo zijn dat ik XP opnieuw moet installeren, alleen om bij mijn bestanden te kunnen komen?

Heeft iemand een oplossing?
XPMode wellicht? Heb je uiteindelijk wel weer de Business/Ultimate variant voor nodig, maar hey.
En vroegah onder Win98 had je ooit Windows Backup (in .qic formaat), daar is ook hetzelfde mee gebeurd.

Uiteindelijk is het ook aan degene die zijn backups maakt om er zeker van te zijn dat je ze ooit nog kunt restoren. Converteren van het éne formaat naar het andere moet je dan ook tijdig doen, en niet wachten tot de noodzakelijke restore voor de deur staat en je dan laten verrassen.

Voor Vista was er in ieder geval al een NTbackup Restore Utility beschikbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 06-05-2009 09:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Heren!

Bedankt voor de reacties. Deskundig en uitgebreid. :)

XPmode ... Dat zou een goede kanshebber kunnen zijn. OK, ik ga nog niet opgeven. We houden W7 RC er nog even in.

Je backups tijdig converteren en opletten dat een backup ook gaat werken ... hmm, helemaal mee eens. Al te vaak wordt het terugzetten van een backup niet goed (goed genoeg) getest.

Het is overigens voor mij ook niet zo'n probleem om even XP te installeren oid, maar het verbaasde me zo dat Microsoft dit Backup eruit gegooid heeft dat ik even zeker wilde weten dat ik me niet vergiste.

CU

P.S.
Die NT Backup Restore Utility is de tool waar ik het over had en die tijdens de installatie iets vreemds verlangt. Maar zoals gezegd: mogelijk helpt XPmode.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 19:08 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:07:

Het is overigens voor mij ook niet zo'n probleem om even XP te installeren oid, maar het verbaasde me zo dat Microsoft dit Backup eruit gegooid heeft dat ik even zeker wilde weten dat ik me niet vergiste.
Oh, ik vind het ook niet altijd even handig hoor ;)
Voor een 2003 Server is het wel handig om even snel een backupje te maken met NTbackup en die te restoren (met security intact) als je even wat moet reorganiseren of snel verplaatsen.

Voor 2008 Server en Vista (zelfde core) is men overgestapt op volume snapshot-based imaging á la .VHD formaat wat niet altijd even flexibel is (al zorgt Microsoft ook weer met DPM en Shadow Copies voor een aanpak en kun je met VHDMount zelf ook de files mounten als je dat wil)..

Heeft ook te maken dat in kleinere omgevingen vaker gedoe met tapes (waar NTbackup het meest voor wordt ingezet) optreedt op de kritische momenten, terwijl enterprise omgevingen wel voldoende middelen hebben om Backup2Disk2Tape te doen.
Dan heeft disk-based backuppen op zich ook meer zin - Diskspace is cheap :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device