Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54
Het volgende is de situatie:

Internet->Wireless router incl. gigabit switch->gigabit switch->100mbit printer

Het is dus eerst een router (met DHCP), daarna nog een switch en dan het apparaat. Het probleem is als volgt: Een gigabit apparaat (mijn pc) krijgt gewoon een ip en heeft internet. Deze zit aan dezelfde switch als de printer. Echter, mijn printer (100mbit max) krijgt geen ip. Ook als ik de laptop aansluit op de switch via de 100mbit onboard netwerkkaart krijgt hij geen ip.
Voorheen had ik een andere router (belkin) en deze kon hier prima mee om gaan en ik kon vanaf alle computers (wireless of bedraad) gewoon naar mijn printer toe. De printer had ook gewoon een ip, dus ik denk niet dat de kabels het probleem zijn.

Ik heb nu een D-Link DIR-655 en ik denk dat het een settingsprobleem is, alleen ik heb geen idee waar ik moet gaan zoeken. De printer is een HP Photosmart C6280 en de switch is een netgear 8-port gigabit switch.

Zoals gezegd, voorheen werkte het prima. Ik heb the obvious al geprobeerd (poort wissel op de switch en zo). Het mac-adres is geauthoriseerd en hij zou het gewoon moeten doen.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 13:19
Al een cross kabel geprobeerd tussen switch en switch?

[ Voor 9% gewijzigd door vincedd op 05-05-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54
Beide zijn auto-sensing, maar ja, er zit een cross-cable tussen. En naar mijn mening is het niet de bekabeling. Zoals ik al aangaf: Het heeft wel gewerkt!

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325143

Ik heb ook 'n soortgelijk probleem. Sinds kort overgestapt naar 100M glas van onsnet in eindhoven. Heb ook meteen mijn oude speedtouch ingeruild voor 'n dlink dir-655. Alle PCs en laptops hadden er geen probleem maar de dlink weigert om 'n verbinding te maken met mijn dreambox 500. Het ligt niet aan de DM omdat ik kan gewoon mijn laptop erop aansluiten. Ik heb verschillende (cross) kabels geprobeerd maar nee. zelfde port/kable op de dlink met 'n ander device (laptop, NAS etc) geeft meteen 'n link op. Het lijkt alsof de ethernet 0 port van de Dreambox geen negotiation wilt aangaan met de dlink.

Kan iemand mij helpen?

Dlink DIR-655
Dreambox 500 GP