Ik ben sinds deze week trotse bezitter van een iphone, uiteraard wil ik hier thuis mee op internet kunnen surfen via mijn breedbandverbinding. Echter heb ik thuis een volledig bedraad netwerk. Nu heb ik de mogelijkheden eens uitgepluisd en ben ik benieuwd naar wat de ervaringen zijn & wat jullie me aanraden. Eerst even een situatieschets:

Nu ben ik de volgende mogelijkheden aan het overwegen:
Het is voor de iphone bestemd, dus overdrachtsnelheden maken niet echt uit, de range echter wel aangezien ik overal in huis op internet wil kunnen.
EDIT: Mijn voorkeur zou direct gaan naar optie 1 moest ik zeker zijn dat ik een bereik van ~20 meter heb. Echter als ik google achter ad-hoc netwerken kom ik bijna altijd uit op netwerken met honderden gebruikers.

Nu ben ik de volgende mogelijkheden aan het overwegen:
- Een pci kaartje in een computer steken, en die gebruiken als accesspoint. Het opzetten zou geen probleem mogen vormen, het enige waar ik mijn bedenken bij heb is de eventuele range die zo een kaartje haalt. Dit is wel de goedkoopste oplossing. (Ervaringen zeer welkom!)
- De router vervangen door een draadloos model, dit zou wat meer kosten maar de meest snelle oplossing, alhoewel ik me alweer zorgen maak ivm de ontvangst aangezien de berging zich in een uithoek van het huis bevind.
- Ergens een accesspoint installeren, centraal in het huis op een van de switches. Hier ken ik de mogelijkheden niet echt van, noch de prijzen. Een goed model mag je me altijd aanraden
Het is voor de iphone bestemd, dus overdrachtsnelheden maken niet echt uit, de range echter wel aangezien ik overal in huis op internet wil kunnen.
EDIT: Mijn voorkeur zou direct gaan naar optie 1 moest ik zeker zijn dat ik een bereik van ~20 meter heb. Echter als ik google achter ad-hoc netwerken kom ik bijna altijd uit op netwerken met honderden gebruikers.
[ Voor 7% gewijzigd door GlennVd op 05-05-2009 21:33 ]