Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] schijven worden niet gezien, fouten bij removables*

Pagina: 1
Acties:

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:16
Sinds een paar dagen heb ik met mijn XP installatie enkele problemen. Het grootste probleem is een Windows - Geen schijf error. Met de volgende melding:

Exception Processing Message c0000013 Parameters 75b0bf9c 4 75b0bf9c 75b0bf9c

Het probleem wat ik hier boven bij aanhaal geeft op google veel hits met verschillende mensen met hetzelfde probleem. Ook ik kan er wel inkomen dat het te maken moet hebben met mijn ingebouwde cardreader.

Het is namelijk kort geleden dat opeens de USB stick niet meer werd herkend, in een opwelling heb ik toen ook de cardreader verwijderd via apparaatbeheer. Deze ging toen weg uit deze computer, maar kwam niet terug helaas. Ook opnieuw opstarten werkt niet.

Oplossingen die men aandraagt werken bij mij helaas niet, ik zie namelijk geen schijven in schijfbeheer (alleen mijn cd-rom stations) vreemder is dat ik ook geen harde schijven zie, terwijl er toch echt twee in zitten en deze verder zonder problemen werken.

Als ik de cardreader nogmaals verwijder samen met de USB controllers via apparaatbeheer werkt het niet. Ik krijg de stations gewoon niet terug en ik denk dat daarmee alle problemen zijn voortgekomen. Wat ik dus moet terug krijgen zijn de stations, maar hoe???

Heeft iemand een idee, wat kan ik eraan doen?

LOETKE

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix :)
Dit dekt de lading wat beter.
Ik moest eerst drie keer kijken of je toch echt niet schrijffouten had neergezet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je (als het systeem uit staat) de kast openmaken en de cardreader eens loskoppelen? Zit meestal aangesloten op een USB poort van het mobo. Dan eens opstarten en zien wat er dan gebeurd.

Desktop | Server | Laptop

• RudyL
Rupie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:37:
Kan je (als het systeem uit staat) de kast openmaken en de cardreader eens loskoppelen? Zit meestal aangesloten op een USB poort van het mobo. Dan eens opstarten en zien wat er dan gebeurd.
Zoals ik zelf al verwacht heb ik dan geen probleem. Echter zijn de USB poorten aan de voorkant nu ook niet meer bruikbaar en dat is toch niet wenselijk. Wat zal nu aan te raden zijn? Nogmaals verwijderen en dan opnieuw aansluiten? Of andere tips?

LOETKE

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
wat ik zou doen:
1. opstarten met het apparaat aangesloten
2. apparaaten verwijderen uit device manager
3. pc afsluiten en apparaat loskoppelen
4. pc weer opstarten en controleren of alles echt weg is
5. pc weer uit en apparaat weer aansluiten
6. wederom opstarten en juiste drivers installeren (eventueel via de device manager)

Desktop | Server | Laptop

• RudyL
Rupie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:43:
wat ik zou doen:
1. opstarten met het apparaat aangesloten
2. apparaaten verwijderen uit device manager
3. pc afsluiten en apparaat loskoppelen
4. pc weer opstarten en controleren of alles echt weg is
5. pc weer uit en apparaat weer aansluiten
6. wederom opstarten en juiste drivers installeren (eventueel via de device manager)
Na het ontkoppelen, het opnieuw opstarten, was het weer aansluiten en opstarten voldoende. Het werkt weer gelukkig. Bedankt voor de hulp.

LOETKE

Pagina: 1