Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Vorige week heb ik een Linksys WMP300N V2.0 netwerk adapter aangeschaft bij een bekend bedrijf. Alleen krijg ik deze niet werkend onder Windows XP.

Ik heb de netwerkadapter netjes geïnstalleerd zoals in de handleiding staat vermeld. Eerste de cd erin, pc afsluiten en netwerkadapter inbouwen, computer opstarten en de wizard afmaken. Bijna al deze stappen gaan goed, behalve de laatste. Bij de laatste stap wordt er tijdens het installeren van de hardware gevraagd om het bestand "Athr.sys", deze is handmatig te vinden in de map vista van de directory drivers op de meegeleverde cd. Als ik dit bestand heb toegewezen komt de volgende foutmelding in het apparaat beheer:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt (code 39).

Ik heb al drie keer opnieuw geprobeerd om de netwerkadapter te installeren volgens de handleiding daarna heb ik nog geprobeerd om de adapter te installeren door handmatig de Windows XP directory toe te wijzen, helaas werkt niks! Mijn besturingssysteem is: Windows XP Professional inclusief servicepack 3.

Heeft iemand een oplossing voor mij? Morgen bel ik sowieso Linksys over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:56
al een driver gedownload van de site van linksys? http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WMP300N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ook al geprobeerd. Deze driver is van 09/25/2007.

Update:
Het probleem is. Als ik de netwerkkaart in mijn computer inbouw wordt die netjes herkent, daarna verwijs ik naar de locatie van de gedownloade XP drivers, halverwege krijg ik de melding dat ik naar een bestand moet vermelden wat zich in de Vista map bevindt. Als dat allemaal gedaan is krijg ik de foutcode (zie begin post).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanmorgen heb ik ook contact gehad met Linksys (na een wachtrij van 20min), hun erkennen dit probleem en hebben mij een bevestiging gestuurd om het artikel terug te retourneren bij de leverancier. Als alternatief bied Linksys de WUSB600N aan. Hiervoor heb ik gekozen.

Het stomme is dat Linksys weet dat de adapter op veel computers niet werkt (zelfs niet op een ASUS P5B Premium edition) en toch dit niet meld bij de verkoop! Met als bijkomende nadelen: veel tijd ingestoken, verzendkosten voor retourneren leverancier.

Verwijderd

Fijn spul dat linksys....

WMP300 "Compatibel met Microsoft Windows 2000 en XP" :(

Mijn WMP300nV2 doet het niet in mijn nieuwste Win7 PC wel in mijn vorige Win7 pc
Dus daar zit nu de WMP54G in die het wel doet.

Dus de WMP300nV2 in mijn nog oudere XP machine gestopt.... en zodoende kom je op dit forum.....

Maar hij draaid dankzij driver genius.

De oplossing: Atheros AR5008 wireless network drivers!!!!!!