Windows 7 en Windows Xp met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-08 16:20
Ik heb 2 computers, een met WindowsXP en de andere met Windows7.
Vanuit mijn Windows7 computer kan ik wel in de WindowsXP computer kijken (in de gesharede files).
Maar andersom vraagt de WindowsXP computer om een gebruikersnaam en wachtwoord als ik de Windows7 computer aanroepen. Ook in Windows 7 heb ik mappen geshared.

Volgens mij is het wachtwoord die zichtbaar is bij 'Control Panel\All Control Panel Items\HomeGroup\View and print your homegroup password'.
Maar de gebruikersnaam is voor mij een raadsel.

De beide computers zijn via een netgear router met elkaar verbonden.

Kan iemand mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:14
De gebruikersnaam lijkt me de gebruikersnaam waarmee je bent ingelogd en het wachtwoord dat daarbij hoort in Windows 7. Windows XP snapt de homegroups niet die je in Windows 7 hebt aangemaakt, als je maar één Windows 7 computer in je netwerk hebt kun je homegroups gewoon uitschakelen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruikersnaam en wachtwoord van je account lijkt mij logischer, probeer dat eens?
Anders password protected sharing uitzetten, permissions op everyone instellen en het dan nog eens proberen.

[ Voor 40% gewijzigd door Tsurany op 05-05-2009 21:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Heb je op bijde computers een zelfde account? dus zelfde naam password? dat wil ook nog wel eens werken
En anders gebruikersnaam en w8woord van het account waarmee je op windows 7 bent ingelogd

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapfrank
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-08 16:20
Tsurany schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:01:
........Anders password protected sharing uitzetten..................
Dit was de truc. :)

Bedankt voor de reacties.