Toon posts:

DVD Speler kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over mijn DVD Speler.
Ik heb hier 2 Originele spellen liggen namelijk Frontlines: Fuels of War en Grand Theft Auto San Andreas.
Beide spellen doen het niet.
Als ik de CD er in doe (en de goeie) en ik laat de auto run lopen (of via het icoontje start up) en ik open het spel zeg maar, dan geeft hij aan dat ik de originele CD gebruiken moet terwijl die er dus wel inzit.
En het kan niet aan de CD's liggen want Frontlines Fuels of War heb ik namelijk vandaag uit het pakje gehaald en was een nieuw spel (zat dus nog folie om heen)
Kan dit aan mijn DVD Speler liggen?
Ik gooi nu alle bestanden van de Frontlines CD in een IMG Bestand en die mount ik zometeen even met DAEMON Tools.
Maar hij zou hem toch zo moeten kunnen spelen?

Het lampje van de DVD Speler blijft ook maar aldoor knipperen als de CD er in zit.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?
Want ik wordt er echt gek van.
Het gaat om een Samsung Writemaster
Hij zat standaard al in mijn PC en volgens mij gaat het om deze: Samsung Writemaster @ play.com

Hoop dat iemand een antwoord weet.
Alvast bedankt,

Bryan

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Dat klinkt niet echt als een defecte speler eerlijk gezegd, eerder aan een probleem met het spel zelf of de installatie in mijn ogen (of heel misschien de windows instalatie). Als het aan de brander zou liggen zou je de spellen niet eens kunnen installeren lijkt mij. Wat gebeurd er als je er een muziek cd in gooit? Speelt die wel gewoon af?

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 05-05-2009 20:34 ]

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:12:

Het lampje van de DVD Speler blijft ook maar aldoor knipperen als de CD er in zit.
Als de speler al moeite heeft met lezen dan kan je hem denk ik wel afschrijven en beter gewoon een nieuwe halen. Heb het hetzelfde probleem met een DVD brander op het moment, leest en brand niet meer :) Beste is gewoon om er een nieuwe in te zetten, zo duur zijn ze niet meer en is 5 minuten werk om om te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt heren voor alle tips enzo.
Maar ik heb het al gefixt.
Mounten wou ook niet
Maar hij moest CD 2 dus hebben voor frontlines.
Maar dat verklaar GTA SA nog steeds niet.
Na goed
Toch bedankt me eigen stomme schuld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> OM.
Als je nog steeds problemen hebt, zoek dan eerst uit of het aan de hardware of aan de software ligt. Probeer eens te kijken of je van een bootable schijfje op kunt starten, en wat het ding doet op het moment dat je het geval gebruikt in bijvoorbeeld een live linux omgeving.

• MadDog11
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:22:
Maar dat verklaar GTA SA nog steeds niet.
Na goed
Toch bedankt me eigen stomme schuld
Uit eigen ervaring weet ik, dat er spellen zijn die niet willen draaien als er een DVD-emulatieprogramma zoals Deamontools op de computer geïnstalleerd is.

Verwijderd

MadDog11 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:01:
[...]

Uit eigen ervaring weet ik, dat er spellen zijn die niet willen draaien als er een DVD-emulatieprogramma zoals Deamontools op de computer geïnstalleerd is.
Heb je voorbeelden van spellen ? Heb dit persoonlijk nog niet eerder ervaren :)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:46:
[...]

Heb je voorbeelden van spellen ? Heb dit persoonlijk nog niet eerder ervaren :)
Veel spul van EA (The Sims 2 is er eentje van in elk geval). En er zijn wel meer beveiligingen die erop checken.

Verwijderd

TERW_DAN schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:57:
[...]

Veel spul van EA (The Sims 2 is er eentje van in elk geval). En er zijn wel meer beveiligingen die erop checken.
Misschien door bepaald versie gebruik ? Heb zelf de Sims2 voor mijn dochter altijd gemount kunnen installeren zonder problemen. Vandaar dat ik er benieuwd naar was, of mensen mounten zonder de optie's van de beveiliging aan te vinken zoals dat kan in Daemon tools :)

• MadDog11
  • Nu online
Inderdaad een aantal spellen van EA checken hier op. Is jaren geleden dat ik het heb ervaren, omdat ik tegenwoordig geen DeamonTools meer toepas, maar een ander DVD-emulatieprogramma. Dus ik kan op dit moment niet meer herinneren welke spellen het waren.
Pagina: 1