overclocking AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition

Pagina: 1
Acties:

• consignliere
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09-2011
Hallo allemaal,

Ik heb ervoor gekozen om het basis/systeem van maart aan te schaffen.
Vooral omdat de processor (AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition) gemaakt schijnt te zijn om te overclocken .Hieronder even voor jullie een kleine samenvatting van de inhoud van de best buy guide basis
maart 2009.

Processor AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition
Moederbord MSI K9A2VM-FD
Geheugen Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Videokaart Sapphire HD 4670 512MB GDDR3 PCI-E
Harde schijf Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
Monitor Acer V203Wbd
Behuizing Cooler Master Elite 331
Voeding be quiet! Pure Power 350W
Luidsprekers Logitech S220
Toetsenbord Logitech Value Keyboard
Muis Logitech Value Mouse
Dvd-brander Samsung SH-S223F

Zijn er mensen die me kunnen uitleggen hoe ik precies moet overclocken en tot hoeveel GHz ik kan gaan zonder extra koeling? en moet er buiten de processor om nog andere dingen(moederbord,videokaart)overclockt worden?omdat het een black edition betreft schijnt het makkelijker te moeten zijn maar omdat ik nooit eerder heb gedaan aan overclocking en het dus voor mij nieuw is vraag ik graag aan jullie je advies/en of mening.Ik zie graag jullie reactie/uitleg tegemoet!

• PeeFizz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01-2024
Al in de FAQ gekeken?

Overclocking & Tweaking FAQ

Als termen als multiplier en FSB je niets zeggen, is het je niet aan te raden er uberhaupt aan te beginnen. Eerst wat leeswerk verrichten, zodat je begrijpt wat je doet, en waar je op moet letten.

Sowieso is enige inspanning vanuit jezelf vereist (zie ook de forumregels), je kunt immers niet verwachten dat anderen je hier op een presenteerblaadje alles komen serveren.

*kuch, geen ervaring met deze Athlons

[ Voor 5% gewijzigd door PeeFizz op 05-05-2009 20:19 . Reden: foutje ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als termen als multiplier en FSB je niets zeggen, is het je niet aan te raden er uberhaupt aan te beginnen. .
Een AMD Athlon heeft helemaal geen FSB dus eigenlijk hoeft de TS hier ook niks over te weten. :>

@TS het enige wat je hoeft te doen is het verhogen van de multiplier en als de CPU niet meer stabiel draait dan het voltage een stapje verhogen. Maar voordat je eraan begint eerst inlezen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• consignliere
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09-2011
In ieder geval bedankt voor de info.Zal me inderdaad eerst goed informeren voordat ik eraan begin.
Zie ook dat de garantie vervalt indien er door overclocking defecten ontstaan.Maar in ieder geval bedankt voor je reactie!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Zeer duidelijke AM2(3) socket overclocking guide

[ Voor 3% gewijzigd door ScrooLoose op 05-05-2009 20:14 ]

Smiling as the shit comes down...

• -The_Mask-
  • Niet online
Vooral omdat de processor (AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition) gemaakt schijnt te zijn om te
Hij heeft dan wel een geunlockte multiplier, maar de CPU is erg slecht in overklokken. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Hij heeft dan wel een geunlockte multiplier, maar de CPU is erg slecht in overklokken. ;)
Dat valt wel mee, er zullen ongetwijfeld beter over te clocken processoren zijn maar de meesten krijgen hem toch redelijk makkelijk op 3.2Ghz wat toch een degelijke overclock is van 23% 18.5%
(6je moest een 7 zijn :) )

18.5% vind ik nog steeds niet verkeerd, met een beetje fatsoenlijke koeling moet er ook wel meer uit te persen zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door ScrooLoose op 05-05-2009 20:48 ]

Smiling as the shit comes down...

• -The_Mask-
  • Niet online
Nieuwe rekenmachine nodig? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 05-05-2009 20:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
basis/systeem
Druk eens op CTRL+SHIFT. Dan wijzig je de taalinstellingen. Deze tref je ook rechts onderin je taakbalk.

> Zoek rechtsonderin in je taakbalk naar een vierkantje waar "NL" of "EN" in staat
> Klik hier met je rechtermuis op
> Klik op eigenschappen of instellingen
> Verwijder alle overige talen behalve Engels
> Klik op OK

------------------------------------

Jongens, weten jullie zeker dat hij zijn systeem kan overclocken zonder hem stuk te maken?

Toekomstige topic:

Ja! Ik heb dus een topic geopend (link), aan de hand van jullie tips heb ik de multiplier verhoogd en de voltage op 2.0 volt gezet. Nu kwam er dus rook uit maar ik heb geen idee wat er aan de hand is.. zou iemand mij kunnen helpen? P.s. ik hoorde ook een knal.

• -The_Mask-
  • Niet online
CPU slopen door overklokken is tegenwoordig zo goed als onmogelijk. ;)
CPU is termisch beveiligt, dus als je hem kapot wilt krijgen moet de de koeler er af halen als de PC aanslaat en dan nog overleven ze het soms. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09-2025
Er zijn twee oorzaken voor 'defecten' als gevolg van hoge voltages, namelijk doorbranden als gevolg van een te hoge temperatuur (dus onvoldoende koeling) en electro-migratie (zie wikipedia). Beide zijn te ondervangen met goede koeling, maar electro-migratie valt er niet mee uit te sluiten.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-01 12:00
`meeste intel processoren draaien hun hand niet om voor 35-50% overclocks dus daar staat 18,5% dan wel in een schil contrast bij als het om puur overclocken te doen is.
Pagina: 1