Toon posts:

BE6-1 & Windows 2000/ACPI

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er al iemand die ACPI kan installeren in Windows2000 met een BE6-1. Hiervoor is een nieuwe bios nodig. Schijnt al ergens rond te zweven maar niet officieel.

Ik wil dus echt ACPI en niet alleen maar Hibernate en/of APM.

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Hallo, meer ACPI dan hibernate kan ik niet bedenken.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Als je nou eens even de Search optie gebruikt kleine Tinus. Er zijn zeker al 10 threads over dit onderwerp geweest.
Eigenlijk zou je hem zelfs in het <a href="http://gathering.tweakers.net/cgi-bin/forumdisplay.cgi?action=topics&forum=< !--b--">Operating Systems</a> forum moeten zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Tonne, Hibernate is leuk (en werkt prima) maar dat staat helemaal los van ACPI.

Joop. Er is inderdaad een thread over ACPI en sommige ABIT moederborden. Maar deze gaat niet specifiek over de BE6. De BE6 verschilt hiermee van b.v. de BH6/BP6

Ook de HPT366 UDMA controller en drivers staan hierbuiten. Die gebruik ik niet.

Voor de BE6-1 is een nieuwe bios nodig. Wie hem heeft mag hem posten.

Toch bedankt voor jullie reatie.

• Tonne
Sorry, maar zoveel doms in 1 posting kan ik echt niet hebben. Desktop PC's kennen geen hibernate, anders dan bij ACPI. Knap dat je weet welk mb je hebt.
De BE-6 ondersteunt ACPI uit de doos, dus BIOS-updates zijn niet nodig.
ACPI is een standaard en verschil met andere mb's is er dus niet. Lees eerst eens wat info voordat je opnieuw post.
Oja, de BE6-1 kun je trouwens vinden onder BE6 (voor het geval je dat niet wist).
Ik ben benieuwd wat volgens jou onder ACPI valt.

Verwijderd

Topicstarter
Sukkel.

Jij vindt het blijkbaar leuk om ergens tegen aan te schoppen. Maar verstand van zaken heb je niet.

Laat je eerst maar eens voorlichten op alt.comp.periphs.mainboard.abit.

Dan weet je wel waar de schoen wringt. Blijkbaar is het forum Tweakers.net niet de juiste plaats voor deze issues.

Verwijderd

Topicstarter
Goedzo Tonne, ik zag dat je mijn advies opgevolgd had door je te laten informeren in de nieuwsgroep. (~ 1 uur voordat ik dezelfde vraag had gepost). Maar goed. Dit getuigt op zijn minst van respect.

Het woord "sukkel" trek ik bij deze terug.

• Tonne
Getuigt van grote sportiviteit. Ik ben benieuwd naar de reacties, maar dat zal jij ongetwijfeld ook zijn.
Pagina: 1