Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47
Ik heb sinds enkele weken dat ik regelmatig alle zenders opnieuw moet zoeken met mijn Sony W4500 + AlphaCrypt CAM omdat ik de melding krijg "Gekozen programma niet afgestemd". Ik ben Ziggo gebruiker en woon in Heerhugowaard.

Het zijn steeds verschillende zenders die niet zijn afgestemd. En het gebeurt met een willekeurige regelmaat. Gister heb ik bijvoorbeeld alle zenders opnieuw gezocht en gesorteerd en nu zet ik de TV aan; weer hetzelfde probleem.... om gek van te worden. Daarnaast wordt het probleem nog irritanter omdat je met de Sony TV zenders niet per stuk kan afstellen, alleen maar automatisch waardoor ik weer 160+ zenders moet gaan sorteren |:(

Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand een oplossing? Bij de ziggo klanten-"service" willen ze mij niet helpen omdat ik een alphacrypt kaart gebruik.... alsof ik dan geen klant meer ben |:(

afstemming instellingen die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
Scantype: snelscan
Frequentie: 514 Mhz
Netwerk ID: 8888
Symboolsnelheid: Auto
Servicetype: Alle services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmsw
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-02 19:47
Al gekeken naar de instellingen die door Ziggo in jouw regio gebruikt worden? Frequentie en Network ID...
Google weet t prima, en voor elke regio en vorige provider staat t aangegeevn

EDIT: na zoeken kom ik inderdaad achter dat die lijken te kloppen

[ Voor 53% gewijzigd door vmsw op 05-05-2009 18:32 . Reden: uitleg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
yup die kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
airliner schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:17:
Ik heb sinds enkele weken dat ik regelmatig alle zenders opnieuw moet zoeken met mijn Sony W4500 + AlphaCrypt CAM omdat ik de melding krijg "Gekozen programma niet afgestemd". Ik ben Ziggo gebruiker en woon in Heerhugowaard.

Het zijn steeds verschillende zenders die niet zijn afgestemd. En het gebeurt met een willekeurige regelmaat. Gister heb ik bijvoorbeeld alle zenders opnieuw gezocht en gesorteerd en nu zet ik de TV aan; weer hetzelfde probleem.... om gek van te worden. Daarnaast wordt het probleem nog irritanter omdat je met de Sony TV zenders niet per stuk kan afstellen, alleen maar automatisch waardoor ik weer 160+ zenders moet gaan sorteren |:(

Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand een oplossing? Bij de ziggo klanten-"service" willen ze mij niet helpen omdat ik een alphacrypt kaart gebruik.... alsof ik dan geen klant meer ben |:(
Ik heb hetzelfde gemerkt hier (Multikabel gebied) bij mijn PC-Alphacrypt combinatie.
De laaste week is Ziggo de frequenties van een heleboel TransportStreams aan het veranderen.
Zo ook vandaag nog.

Hier moest ik dus ook regelmatig even de zenderlijst vernieuwen/sorteren, gelukkig gaat dat op de PC zeer eenvoudig. :)
Het beste is dus om bij je Sony te wachten met sorteren totdat Ziggo klaar is met de veranderingen.
(Ik neem niet aan dat ze de frequenties continu blijven veranderen om de kijkers dwars te zitten?)

Zie ook dit onderwerp
Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Dit topic gaat over exact hetzelfde probleem: Sony Bravia 40W4000 probleem: alle dig zenders ineens weg

Heeft er mee te maken dat Ziggo een niet beschreven standaard gebruikt die Sony erin gehackt heeft, waardoor eigenlijk niemand zich verantwoordelijk voelt voor problemen die zich voordoen :(
In het topic helpt de auto update uitzetten voor sommige mensen.

[ Voor 46% gewijzigd door BCC op 05-05-2009 18:58 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
Dit is dus een blijvend probleem? Binnenkort dan maar overstappen op canal digitaal en een schotel op mijn dak plaatsen... hoewel canal digitaal weer geen history hd en eurosport hd heeft :(

[ Voor 70% gewijzigd door airliner op 05-05-2009 19:17 . Reden: ... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
airliner schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:09:
Dit is dus een blijvend probleem?
Hopenlijk blijft het hierbij:
ArChie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:56:
Hopelijk was dit dus voorlopig de laatste frequentie wijziging in Ziggo/Multikabel gebied. Waarom die al die wijzigingen niet in één keer gemaakt konden worden is mij een raadsel. Nu worden we onnodig drie keer lastig gevallen met wijzigingen waardoor er een hoop mensen met niet aanbevolen ontvangers en TV's dus drie keer hun kanalenlijsten hebben kunnen bijwerken wat bij sommige TV's een ramp is. Ziggo/Casema bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

airliner schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:09:
Dit is dus een blijvend probleem? Binnenkort dan maar overstappen op canal digitaal en een schotel op mijn dak plaatsen... hoewel canal digitaal weer geen history hd en eurosport hd heeft :(
Tja, Ziggo support je Decoder niet en Sony support Ziggo-ontvangst niet. Dus eigenlijk moet je al blij zijn dat het uberhaupt werkt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1