Ik heb een probleem met artifacts tijdens spelletjes.
Na wat heen-en-weer getest heb ik een vermoeden dat het door te weinig bandbreedte komt (ik weet niet eens of dat kan).
Het gaat om deze combinatie:
Asrock 775Dual-VSTA en een MSI R4650-MD512
Als ik een spel aanzet (en daar anti-aliasing aanzet), dan komen er artifacts.
In een andere computer zijn deze artifacts er niet.
En een andere videokaart in bovenstaande computer (een andere (Gigabyte) 4650 en een HD2400) gaf ook artifacts.
Normaliter is het een defect of teveel warmte, maar dit is beiden niet het geval, alle kaarten doen het in een andere computer prima.
Zowel onder XP als onder Windows 7 gebeuren de artifacts. Uiteraard laatste drivers.
De voeding is ook vervangen, just in case, maar dat maakt niet uit (oude voeding bleek ook prima te werken in een andere computer).
Het vreemde is echter dat als ik anti-aliasing uitzet, dat er dan geen artifacts meer zijn!
Nu heeft het bovenstaande moederbord het volgende PCI-slot:
• Of het slot levert niet genoeg stroom.
• Of het slot heeft te weinig bandbreedte om de videokaart van genoeg info te voorzien. (Geen flauw idee of dat tot corruptie lijdt?)
Kan dit of zit ik apekool te verkondigen?
Iemand anders een suggestie?
Edit:
Hij doet het blijkbaar ook als AA uitstaat
Na wat heen-en-weer getest heb ik een vermoeden dat het door te weinig bandbreedte komt (ik weet niet eens of dat kan).
Het gaat om deze combinatie:
Asrock 775Dual-VSTA en een MSI R4650-MD512
Als ik een spel aanzet (en daar anti-aliasing aanzet), dan komen er artifacts.
In een andere computer zijn deze artifacts er niet.
En een andere videokaart in bovenstaande computer (een andere (Gigabyte) 4650 en een HD2400) gaf ook artifacts.
Normaliter is het een defect of teveel warmte, maar dit is beiden niet het geval, alle kaarten doen het in een andere computer prima.
Zowel onder XP als onder Windows 7 gebeuren de artifacts. Uiteraard laatste drivers.
De voeding is ook vervangen, just in case, maar dat maakt niet uit (oude voeding bleek ook prima te werken in een andere computer).
Het vreemde is echter dat als ik anti-aliasing uitzet, dat er dan geen artifacts meer zijn!
Nu heeft het bovenstaande moederbord het volgende PCI-slot:
Dit doet mij 2 dingen vermoeden:1 x PCI Express Graphics slot (@ x4 mode)
• Of het slot levert niet genoeg stroom.
• Of het slot heeft te weinig bandbreedte om de videokaart van genoeg info te voorzien. (Geen flauw idee of dat tot corruptie lijdt?)
Kan dit of zit ik apekool te verkondigen?
Iemand anders een suggestie?
Edit:
Hij doet het blijkbaar ook als AA uitstaat
"Always remember to quick save" - Sun Tzu