Nieuwe pc, geen piep! geen beeld!

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views

• Whissie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Beste mensen, zoals de titel al aangeeft...

Ik heb net, in componenten, een nieuwe pc aangeschaft.
Alles erin gezet, netjes zoals het moet lijkt mij ;)

Monitor (wel een oudere) eraan, muis en toetsenbord aangesloten en aanzetten maar....

Krijg alleen geen beeld of wat dan ook... Fans draaien, maar wat is er nu mis.
Heb de monitor zelfs op het mobo aangesloten, maar ook dan geen beeld :S

Specs:
Sapphire Toxic, 1Gb, HD4870
Phenom II 920 X4 AMd
M4A78 PRO
770W voeding

Wie o wie weet wat ik over het hoofd heb gezien?

Ik hou dit topic vanaaf in de gaten ;) Wil de pc draaiend krijgen...
Grtz, Whistler

• Whissie
Owja, de voedingsstekker van het mobo bestaat uit 18 pins ongeveer EN een 4 pins!

Die 4 pins stekker past naast die 18 in de connector... Alleen zit er nog een andere connector in het mobo... 4 pins! Moet ik die stekker die er mooi naast past dan toch in die 4 pins connector douwen???

Ja, de laatste pc die ik inelkaar heb gezet is 3 jaar geleden 8)7
Huis gekocht, vriendin erbij, je kent het wel :+

Nogmaals, wie o wie

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Whissie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:08:
Owja, de voedingsstekker van het mobo bestaat uit 18 pins ongeveer EN een 4 pins!

Die 4 pins stekker past naast die 18 in de connector... Alleen zit er nog een andere connector in het mobo... 4 pins! Moet ik die stekker die er mooi naast past dan toch in die 4 pins connector douwen???

Nogmaals, wie o wie
Neej ;)
Als het goed is heb je aan je voeding nog een 4 pins stekker zitten. Deze moet je daar wel op aansluiten ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07
Whissie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:08:
Dat is echter geen reden om CSL Beleid over te slaan, in het verkeerde forumdeel te posten (Videokaarten & Beeldschermen lijkt me logischer als je geen beeld hebt) en de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter over te slaan.

Maar ik ben de beroerdste niet op dit moment. Ik neem namelijk aan dat je vergeten bent je videokaart van extra stroom te voorzien. Heb je daar nog aparte voedingskabel(s) in gestoken? Zo niet: Er zit zo'n boekje bij, ook wel handleiding genoemd ;)

Verder, leer tellen, het zijn 20 pinnen, niet 18 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 05-05-2009 18:14 ]

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:53
Niet dat ik nou ervaringsdeskundige ben, maar wel even als tip:

Als met het speciale topic niet verder komt, kun je wellicht wat foto´s posten van je aansluitingen. En je mobo + voeding specs en andere essentiële gegevens om je te kunnen helpen. Veel succes!!

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-01 17:56

VIPER2001

[GOT]The Source

Een 20 pins en 4 pins toch dus 24 naast elkaar.
En je heb een 4 pins nodig voor de cpu.

en heb je ook de videokaart voorzien van een voedingskabel ??

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/news/asus_m4a78_pro.jpg

[ Voor 98% gewijzigd door VIPER2001 op 05-05-2009 18:18 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Whissie
Pittie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:11:
[...]

Neej ;)
Als het goed is heb je aan je voeding nog een 4 pins stekker zitten. Deze moet je daar wel op aansluiten ;)
Ik zal je zeggen dat ik, toen ik alles aansloot, naar een extra stekker heb gezocht..... 4 pins dus.

niet te vinden.

Vraag me niet waarom, maar ik pak nu de voedingskabels weer beet (10-e keer volgens mij ;) ) en er zitten 2x4 pins stekkers inelkaar. Het lijkt net een 8 pins connector...

KORTOM, die aangesloten en ik heb beeld... nu de rest nog.... maar dat zal hopelijk wel lukkken.! Bedankt!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Whissie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:17:
[...]

Ik zal je zeggen dat ik, toen ik alles aansloot, naar een extra stekker heb gezocht..... 4 pins dus.

niet te vinden.

Vraag me niet waarom, maar ik pak nu de voedingskabels weer beet (10-e keer volgens mij ;) ) en er zitten 2x4 pins stekkers inelkaar. Het lijkt net een 8 pins connector...

KORTOM, die aangesloten en ik heb beeld... nu de rest nog.... maar dat zal hopelijk wel lukkken.! Bedankt!
Sommige moederborden hebben inderdaad een 8pins stekker om de processor van stroom te voorzien. Volgens mij had dit voornamelijk te maken met een stabielere spanning voor de processor.

Succes iig met de rest en inderdaad zoals hierboven al aangegeven, kijk ook of je losse videokaart een extra stekker nodig heeft. (Als je onboard gebruikt is deze stekker sowieso niet nodig).

• Whissie
[Hangen en Opstartproblemen troubleshooter[/TOPIC] over te slaan. GEdaan!

Maar ik ben de beroerdste niet op dit moment. Ik neem namelijk aan dat je vergeten bent je videokaart van extra stroom te voorzien. Heb je daar nog aparte voedingskabel(s) in gestoken? Zo niet: Er zit zo'n boekje bij, ook wel handleiding genoemd ;) OOK GEDAAN

Verder, leer tellen, het zijn 20 pinnen, niet 18 ;) sja, je kunt niet alles hebben ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:07
Mooi dat het werkt. Dan gooi ik er nu toch alsnog een slotje op :) Volgende keer mag je gewoon duidelijk aangeven wat je uit de troubleshooter hebt gedaan. Met zo'n karige topicstart kunnen we namelijk weinig!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.