Internet snelheid halveert na een paar dagen (tenzij reboot)

Pagina: 1
Acties:

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wellicht heeft hier iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.

Ik heb sinds 2005 internet van Wanadoo Orange Online.
De Livebox statistieken zijn altijd hetzelfde gebleven.
Upstream 1016 Kb
DownStream 8004 Kb

Dit zijn ook de snelheden die worden aangegeven bij de 'snelheids test'.
Sinds een paar maanden geeft de Livebox andere waarden aan:
Upstream 1016 Kb
DownStream 4000 Kb

Ik heb niks verandert.
Verschillende pc's geprobeerd, mijn switch er tussen uit gehaald.
Ik heb de draadjes bij het ISRA punt gecontroleerd en alles zat goed.
Mijn snelheid was echter verbeterd, alleen na +- 2 dagen is de snelheid weer 4000 Kb.

Het is dus zo dat zodra ik mijn Livebox reset de snelheid weer normaal is, maar niet voor lang.
Dit geeft de Livebox ook aan in de 'ADSL statistieken'.

Toen contact opgenomen met Online, ik kreeg een nieuwe Livebox -> geen oplossing.

Ik denk dat het probleem bij Online ligt, maar van hun helpdesk word ik ook niet wijzer.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ben je toevallig veel aan 't torrenten? Dan kan het zijn dat de NAT-tabellen van je router vollopen. Je torrentclient op wat minder max connecties zetten wil dan wel eens helpen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Keypunchie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:16:
Ben je toevallig veel aan 't torrenten? Dan kan het zijn dat de NAT-tabellen van je router vollopen. Je torrentclient op wat minder max connecties zetten wil dan wel eens helpen.
Lijkt me er los van staan, zijn modem traint namelijk al lager in; meestal ligt dat dan aan de bekabeling. Ik zou toch eea vervangen als ik de TS was om het uit te sluiten.

@ TS

Hoe ver staat je Livebox van je ISRA punt en hoe ver zit je van de centrale?

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
inderdaad met me "naamgenoot" het lijkt of je bekabeling brak is, ff een nieuw telefoonkabeltje proberen zou ik zeggen ;)

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Voeding van de livebox erg warm?zoja,even een nieuwe voeding aanvragen.Sommigen liveboxen houden het ook niet langer uit dan 3 jaar,kan de snelheid ook erg beinvloeden

• fespen
  • Niet online
Zoals Exorcist zegt, de Livebox geef het aan, dus volgens mij kan dat niet aan downloaden liggen ;)

De Livebox zit 15cm van het ISRA punt.

Hoever ik van de centrale afzit weet ik niet.
I.i.g. heb ik altijd 8mb gehad, ook geeft den klantenservice aan dat dit de correcte snelheid moet zijn.

De Livebox is net vervangen en beide hebben geen warme voeding.

De bekabeling heb ik laten zitten omdat ik dacht dat er bij een kapotte kabel er helemaal geen verbinding zou zijn.

Toch maar vervangen, ik zal het laten weten als de snelheid weer inzakt.

Edit.
Misschien weten jullie dit. Op de CD die ik heb staat alleen een beperkte uitleg.
Ik heb de aansluiting zo al 3 jaar zitten maar misschien zit het toch niet goed.

Ik heb 3 blauwe kabels en 3 x rood.
1 x blauw en rood uit de dikke kabel van het ISRA punt gaan naar de contactdoos en daarna naar de netwerk aansluiting van de Livebox.

De andere 2 blauw en 2 rood uit de minder dikke kabel bij het ISRA punt gaan naar de telefooncontactdoos, waarna deze naar de livebox Telefoonlijn aansluiting gaat.

[ Voor 32% gewijzigd door fespen op 05-05-2009 22:09 ]

Verwijderd

de bekabeling qua waar alles inzit zou ik afblijven - dát is nou net iets dat óf werkt óf niet.
maar de verbinding tussen jouw livebox en je provider is dus sub-optimaal. gezien je livebox vervangen is, wordt het tijd de helpdesk te vragen wanneer ze de kabel denken te gaan doormeten.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Keypunchie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:16:
:o
Wat heeft een vollopende NAT-tabel te maken met het droppen van de linesync :?

Anyway, chances are dat 'ie de lijn lager gooit omdat de lijn op de hogere snelheid niet stabiel is te krijgen. Dat kan dus inderdaad bekabeling binnenhuis zijn die niet helemaal jofel is of een stervend modem. Dingen als overspraak (denk aan tigtallen 20mbit lijnen die langs jouw lijn lopen) wegen ook mee, die kans is alleen een *stuk* kleiner.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Stervend modem is zo goed als uitgesloten omdat hij al een nieuwe livebox heeft ontvangen. Zou erg toevallig zijn als die ook net kapot is. Online kan een lijnmeting doen, en als het goed is kunnen ze dan bekijken of het probleem in de interne huisbekabeling zit (dat stukje van ISRA naar livebox van 15 cm) of de koperdraad die naar je huis loopt. In het eerste geval zul je zelf dat kabeltje moeten (laten) vervangen, in het tweede geval zal je provider met een oplossing moeten komen.

Vicariously I live while the whole world dies

• fespen
  • Niet online
dit is de email nadat ik aangaf dat de nieuwe Livebox geen resultaat gaf:

Na een port reset in de wijkcentrale meten wij weer 7.9 Mbit, maar
daarvoor ook erg slechte signaal ruiswaarden op uw lijn wat meestal
wijst op een defecte kabel tussen Livebox en ISRA punt.
Wij verzoeken u ook goed te controleren dat in dat ISRA punt alleen de
rode en blauwe draad zijn aangesloten en geen andere kleuren draden.
Ook kunt u deze draadje controleren op corrosie en oxidatie en indien
nodig opnieuw knippen, strippen en aansluiten.

Ik heb nog steeds de juiste snelheid, nadat ik de kabel tussen LB en ISRA punt heb verwisseld.
Tot nu toe gaat alles goed, maar meestal zakte de snelheid na 12 uur tot een paar dagen dus hopelijk blijft het zo. :)

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Fingers crossed! Denk dat dat het wel is trouwens hoor :)

Vicariously I live while the whole world dies

• fespen
  • Niet online
Gisteravond liep mijn internet vast. Na een Livebox reboot was de snelheid weer 4788 Kb. :(
Vanochtend nog steeds. En nu net nog een reboot gedaan en weer de goede snelheid 8000kb.

• fespen
  • Niet online
nee het blijft voorkomen :(
ik heb alle kabels en contactdozen vervangen maar het heeft niks geholpen.

Verwijderd

Hmm... zoiets heb ik ook met mijn TweakDSL connectie.
Na een reset van het modem haal ik netjes de 850~900KB/sec op de Tweak nieuwsgroepen.
Echter na verloop van tijd (totaal willekeurig lijkt wel) zakt dat in tot 600KB/sec.
Soms komt het ook spontaan voor dat de snelheid weer op het oude niveau zit.

Helpdesk kan me ook niet verder helpen.
Wellicht dat tips die hier worden aangedragen voor de TS, ook voor mij werken.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-03 11:12
Zelf heb ik hier ook last van, alleen de laatste 80 uur (een wonder!) is het nog stabiel.
Normaal gesproken hoor ik hier ongeveer 13499 Kb te hebben maar heb nu ook maar max 12772 Kb.

De livebox is gewoon niet goed als ik ook andere mensen erover moet horen, als het goed is heeft Online weer nieuwe modems, namelijk "SpeedTouch". Misschien kan je die wel bij ze aanvragen, er staat als ik het me zo goed herinner ook een topic op het forum.

Zal even voor je kijken waar die staat.

• pazzje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-03 21:35
Heb hier zelf ook last van met een livebox. Snelheid liep langzaam terug van 10200Kb naar 2000Kb en alle waardes ertussen. Na een reset was alles weer goed. De Livebox vervangen door een speedtouch 716 en nog steeds het zelfde probleem. Er zit totaal geen regelmaat in. Het kan door torrents komen, deze kunnen je modem flooden. Ik het het opgelost door het programmatje DMT (das modem tool). Dit is er als standalone version en server-version. Ik heb het op mijn servertje gezet (24h/7d) en het tooltje zorgt ervoor dat je modem automatisch reset op het moment dat er een bepaalde waarde wordt bereikt. Dit kan je allemaal zelf instellen.
Pagina: 1