Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Beste Mede-Tweakers,

Ik heb mijn oog laten vallen op de Soundblaster X-Fi Titanium van Creative.
Nu zit ik met een onboard geluidskaartje (Realtek HD Audio) (mobo= p5w DH Deluxe).
Ik game veel, luister graag muziek en kijk graag eens een filmpje met surround sound.
Nu, is de kwaliteit zoveel beter met deze geluidskaart? Want het is veelbelovend wat er allemaal op de site staat, maar moet ik dat met een korreltje (vaatje) zout nemen?
Voorts heb ik de G51 als geluidsset.
(even link naar site: http://nl.europe.creative...ategory=669&product=17927 )
Bedankt op voorhand

Groeten

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
De meeste nieuwe moederborden hebben een aardig goede kwaliteit onboard geluidskaart. Als je een audiofiel bent zou je het verschil wellicht nog wel kunnen horen. Vroeger wou het nog wel eens zo zijn dat onboard geluidskaarten ook geluiden van de computer zelf lieten horen. Ratelende harde schijven, tikkende diskdriven. Of dat tegenwoordig nog zo is heb ik geen idee. Neem je pc anders een mee naar een winkel die de soundblaster verkoopt en ga luisteren naar het verschil. Vergeet niet te vragen of je nieuwe kaart Vista/Windows 7 ready is. Veel kaarten van Creative zijn dat nog niet.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is een "onboard geluidskaart" :?

Iets is ofwel onboard (en dus geen kaart), danwel zit het op een kaart (en dus niet onboard) 8)7

Los daarvan, op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet om eea uit te zoeken voordat je hier post. Je hebt zo te zien één site bekeken voordat je hier postte, die van de fabrikant. Dat is een goede plek voor specs en drivers, maar waardeloos voor vergelijking (wij van WC Eend...). Voor dat soort vragen heeft men reviews uitgevonden. Bij goede reviews van moederborden en geluidskaarten worden zaken als de geluidskwaliteit meegenomen. Bovendien speelt meer dan alleen geluidskwaliteit - denk ook aan features en vooral CPU verbruik. Gamers willen een losse kaart. Maar goed, dat kun je allemaal in reviews lezen. Begin eens met daar een paar van te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.