Dag mede-tweakers,
In het ipod touch 2g ervaringen en discussie topic zag ik in de startpost dit staan:
, maar dan:"Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen". Ik heb in netwerkverbindingen 3 icoontjes staan: 1394-verbinding, lan-verbinding en draadloze verbinding. De LAN is naar mijn idee de enige bedrade maar daar zie ik (bij geavanceerd) geen aanvinkbare hokjes staan.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en hoe ik wel internet op mij ipod kan krijgen?
mvg, Jasper
In het ipod touch 2g ervaringen en discussie topic zag ik in de startpost dit staan:
Ik heb echter een probleem: "Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen."Dat lukt mij nogScottB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:57:
Hoe kan ik zonder draadloze router toch internetten op mijn iPod
Situatie: Je hebt een laptop met WiFi-mogelijkheden, maar geen draadloze router; toch zou je gebruik willen maken van internet op je iPod/iPhone.
Op je computer
Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").
Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen en klik rechtermuisknop op je draadloze verbinding en dan tabblad eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tabblad Draadloze netwerken en klik je op het knopje "toevoegen".
Je vult een gewenste netwerknaam (SSID) in, bij netwerkverificatie pak je gedeeld en bij gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar computer-netwerk) moet aangevinkt zijn.
Klik nu op ok, en daarna weer op ok.
Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)
Op je iPod/iPhone
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk. Nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, klik hierop en ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start - uitvoeren en typ je daarin: cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je LAN-netwerk staan, je ip-adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van. Dit ip-adres vul je in je iPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als DNS-server pak je de server die staat bij je ipconfig-schermpje
Vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je iPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je iPod.
Thanks to lasharor!
Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en hoe ik wel internet op mij ipod kan krijgen?
mvg, Jasper