[iPod touch 2G] wifi problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 15:09
Dag mede-tweakers,
In het ipod touch 2g ervaringen en discussie topic zag ik in de startpost dit staan:
ScottB schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 15:57:

Hoe kan ik zonder draadloze router toch internetten op mijn iPod :?
Situatie: Je hebt een laptop met WiFi-mogelijkheden, maar geen draadloze router; toch zou je gebruik willen maken van internet op je iPod/iPhone.

Op je computer
Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").

Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen en klik rechtermuisknop op je draadloze verbinding en dan tabblad eigenschappen. Vervolgens ga je naar het tabblad Draadloze netwerken en klik je op het knopje "toevoegen".

Je vult een gewenste netwerknaam (SSID) in, bij netwerkverificatie pak je gedeeld en bij gegevensversleuteling WEP (andere werken niet echt goed). Netwerksleutel pak je ook gewoon iets wat je zelf wilt. Sleutelindex blijft op 1 staan, en het automatisch aanleveren van de sleutel staat ook uit.
Laatste vinkje (dit is een computer-naar computer-netwerk) moet aangevinkt zijn.

Klik nu op ok, en daarna weer op ok.

Ga vervolgens naar het venster waar je kan zoeken naar draadloze netwerken, nu zie je daar ook je net aangemaakte netwerk staan. Maak hier verbinding mee (vul 2 keer het eerder ingevulde wachtwoord in)

Op je iPod/iPhone
Ga naar instellingen en vervolgens naar wifi, maak verbinding met je net opgezette netwerk. Nadat je dit heb gedaan zie je rechts bij die verbinding een pijltje staan, klik hierop en ga naar het tabblad "Statisch". Nu op je computer ga je naar start - uitvoeren en typ je daarin: cmd, in het nieuwe venster typ je weer "ipconfig /all"
Nu zie je daar je LAN-netwerk staan, je ip-adres is je lokale adres +1 dus normaal is het 192.168.0.1 nu maak jij er 192.168.0.2 van. Dit ip-adres vul je in je iPod in, het subnetmasker staat ook bij ipconfig (meestal 255.255.0.0) voor je router pak je het lokale adres van je computer: meestal dus 192.168.0.1 en als DNS-server pak je de server die staat bij je ipconfig-schermpje

Vervolgens ga je weer terug naar wi-fi-netwerken op je iPod en maak je overnieuw verbinding met je netwerk, als het goed is heb je nou internet op je iPod.
Thanks to lasharor!
Ik heb echter een probleem: "Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen."Dat lukt mij nog :), maar dan:"Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen". Ik heb in netwerkverbindingen 3 icoontjes staan: 1394-verbinding, lan-verbinding en draadloze verbinding. De LAN is naar mijn idee de enige bedrade maar daar zie ik (bij geavanceerd) geen aanvinkbare hokjes staan.

Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan en hoe ik wel internet op mij ipod kan krijgen?

mvg, Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je moet een draadloze (WiFi) router hebben nogmaals, anders werkt het niet.

Welk gedeelte snap je niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
bram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:28:
Je moet een draadloze (WiFi) router hebben nogmaals, anders werkt het niet.

Welk gedeelte snap je niet?
In de titel:
Hoe kan ik !!!!!!!!zonder draadloze router!!!!!!! toch internetten op mijn iPod :?

dus het is wel degelijk mogelijk zonder draadloze router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Kan niet. Ben je misschien in de war met de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Vaag verhaal overigens hierboven, zag ik even over het hoofd. Klinkt onmogelijk.

edit: Je moet zo te zien een laptop hebben met WiFi, heb je dat?

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 05-05-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-10 13:47
@ Bram1984
Het idee van ScottB is dat je je laptop instelt als draadloos toegangspunt voor je iPod/iPhone, dus het kan wel zonder draadloze router. Werkt natuurlijk alleen als je laptop aanstaat.

@anaal_schaapje
LAN-verbinding is de juiste optie, maar welke windows versie heb je op je laptop? Heb je wel volledige rechten, niet bijvoorbeeld afgeschermd omdat het een werk-laptop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
bram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:39:
Vaag verhaal overigens hierboven, zag ik even over het hoofd. Klinkt onmogelijk.

edit: Je moet zo te zien een laptop hebben met WiFi, heb je dat?
hehe eindelijk
ja volgens mij wel
ik heb hier in configuratiescherm ook iets met wizard draadloos netwerk instellen. Zou dat iets zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
nog ff jouw:edit: Je moet zo te zien een laptop hebben met WiFi, heb je dat?
ik heb bij netwerkverbindingen: 1394, lan en draadloos netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoi anaal_schaapje, welkom op GoT :)

Ik zie dat je je vraag in het iPod touch topic had gesteld en nu dus ook een topic hebt aangemaakt. Doorgaans is het niet de bedoeling om vragen te 'crossposten' en zien we graag dat problemen in een apart topic komen. Dat laatste heb je nu gedaan, dus dat is in orde.

Als je echter een vraag stelt, willen we wel graag dat je eerst zelf wat moeite hebt gedaan om een antwoord daarop te vinden. GoT is een groot forum met veel gebruikers en als iedereen ons als een helpdesk gaat gebruiken is snel over met de pret. We willen daarom graag weten wat je zelf hebt gedaan om het probleem op te lossen, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet werkte. Het is belangrijk om daarbij specifiek en volledig in te zijn. Dat je hebt 'gegoogled' bijvoorbeeld, is niet echt specifiek. Dat je hebt gegoogled naar "windows xp wireless network without router" is een stuk duidelijker. Als je die termen bijvoorbeeld in Google intikt, krijg je als eerste hit Windows XP: Set up a wireless network without a router. Dat is een vrij uitgebreide en duidelijke handleiding over hoe je een draadloos network zonder router kunt opzetten.

Als je uit de handleiding niet komt is dat geen probleem. Vermeld dan wel duidelijk waar je vastloopt, wat het probleem is en welke foutmeldingen je krijgt. Op die manier kunnen we je het beste helpen en leer je er ook nog wat van. Maak eventueel screenshots en plaats die hier (niet te groot), dat maakt dingen vaak een stuk duidelijker. Daarnaast is het ook fijn als je precies vertelt welk OS je gebruikt en wat de specificaties van je computer zijn.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-10 14:25

lasharor

7 december 2004

Je moet bij je lan verbinding zijn, daar deel je die verbinding zoals beschreven staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
loeberce schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:45:
@ Bram1984
Het idee van ScottB is dat je je laptop instelt als draadloos toegangspunt voor je iPod/iPhone, dus het kan wel zonder draadloze router. Werkt natuurlijk alleen als je laptop aanstaat.

@anaal_schaapje
LAN-verbinding is de juiste optie, maar welke windows versie heb je op je laptop? Heb je wel volledige rechten, niet bijvoorbeeld afgeschermd omdat het een werk-laptop is?
is XP
en ik heb geen beheerders acc. maar daar kan ik wel aankomen denk ik. Echter ik denk dat het hier niet aan licht omdat ik bij de 1394(ofzoiets) en de draadloze verb. wel dat kan toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Daedalus schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 18:42:
Hoi anaal_schaapje, welkom op GoT :)

Ik zie dat je je vraag in het iPod touch topic had gesteld en nu dus ook een topic hebt aangemaakt. Doorgaans is het niet de bedoeling om vragen te 'crossposten' en zien we graag dat problemen in een apart topic komen. Dat laatste heb je nu gedaan, dus dat is in orde.

Als je echter een vraag stelt, willen we wel graag dat je eerst zelf wat moeite hebt gedaan om een antwoord daarop te vinden. GoT is een groot forum met veel gebruikers en als iedereen ons als een helpdesk gaat gebruiken is snel over met de pret. We willen daarom graag weten wat je zelf hebt gedaan om het probleem op te lossen, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt en waarom het niet werkte. Het is belangrijk om daarbij specifiek en volledig in te zijn. Dat je hebt 'gegoogled' bijvoorbeeld, is niet echt specifiek. Dat je hebt gegoogled naar "windows xp wireless network without router" is een stuk duidelijker. Als je die termen bijvoorbeeld in Google intikt, krijg je als eerste hit Windows XP: Set up a wireless network without a router. Dat is een vrij uitgebreide en duidelijke handleiding over hoe je een draadloos network zonder router kunt opzetten.

Als je uit de handleiding niet komt is dat geen probleem. Vermeld dan wel duidelijk waar je vastloopt, wat het probleem is en welke foutmeldingen je krijgt. Op die manier kunnen we je het beste helpen en leer je er ook nog wat van. Maak eventueel screenshots en plaats die hier (niet te groot), dat maakt dingen vaak een stuk duidelijker. Daarnaast is het ook fijn als je precies vertelt welk OS je gebruikt en wat de specificaties van je computer zijn.
Bedankt voor de link! Was ik eigenlijk zelf nog niet opgekomen 8)7

zal trouwens proberen mijn "overtredingen" niet meer te begaan.
Pagina: 1