Toon posts:

Speakers slopen

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst sorry als dit niet de goede plek is om te vragen:P

Maar ik heb nog twee oude speakers staan. Deze wil ik uit elkaar halen en dan de speakers in een kist timmeren zeg maar. Maar moet je dan ook rekening houden met de inhoud van de kist? Of heeft dat verder geen invloed op het geluid?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat denk je nou zelf?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Nee de kist is voor de sier....

Money for nothin' and your chicks for free

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als het geen invloed had dan zou iedereen toch gewoon zelf z'n speakers bouwen ipv duizenden euro's uitgeven aan fabrikanten? Tuurlijk heeft het wel invloed, enorm veel zelfs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 11:09
Dat hangt helemaal af van de constructie waar je ze uit gaat "slopen", misschien had je je topictitel een betere naam kunnen geven zoals: Speakers voorzien van nieuwe bekisting bijvoorbeeld.

Anyways, als de luidspreker nu een specifieke constructie heeft zoals bas-poorten of andere rare indelingen dan is dat niet zonder reden. Je kan proberen alles bij elkaar te gooien in een kist maar of je daar nog dezelfde klank mee haalt is de vraag. Hangt natuurlijk wel af van het merk/type en de specs van een luidspreker.

Je hebt luidsprekers v.d. heuts/hallfords voor 8 tientjes en je hebt luidsprekers

discogs

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:02
ik zou de kist nabouwen. Vind je het model niet mooi, dan kun je uitrekenen wat de inhoud van de oude kast is, en een nieuwe kast in een andere vorm maken, waarbij de inhoud gelijk is aan die van de oude kast.

let er ook even op of er een soort pijp of sleuf in de oude kast zit, die naar buiten loopt. Dit is de zogenaamde basreflex pijp. probeer deze opnieuw te gebruiken, of na te maken.

ondanks de lompe inhoud van de topicstart, bedoel je het waarschijnlijk goed, en kan het een heel leuk projectje zijn! laat even weten wat het wordt!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:40:
Allereerst sorry als dit niet de goede plek is om te vragen:P

Maar ik heb nog twee oude speakers staan. Deze wil ik uit elkaar halen en dan de speakers in een kist timmeren zeg maar. Maar moet je dan ook rekening houden met de inhoud van de kist? Of heeft dat verder geen invloed op het geluid?
Persoonlijk zou ik de inhoud eerst uit de kist halen alvorens de speakers erin te timmeren. Maar je kan het altijd proberen. Wat zit er in de kist? Appels? Peren? Als je echt dure speakers wilt maken kun je ze ook vullen met surround sound. Te koop bij de betere audio speciaal zaak.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 11:09
Seth_Chaos schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:04:
[...]
Persoonlijk zou ik de inhoud eerst uit de kist halen alvorens de speakers erin te timmeren. Maar je kan het altijd proberen. Wat zit er in de kist? Appels? Peren? Als je echt dure speakers wilt maken kun je ze ook vullen met surround sound. Te koop bij de betere audio speciaal zaak.
Grappig :(

Ik denk dat onze TS wat meer moeite moet doen gekeken naar zijn vorige topic wat ook gesloten is op basis van weinig inzet. Je kan iets nog zo goed bedoelen maar als je geen topic voor elkaar krijgt waarin je duidelijk vermeld wat je wil (eisen) en wat je hebt (specs) wordt het voor ons GoT'ers ook lastig.

Je ziet het meteen aan alle reacties die je krijgt, weinig inzet = weinig reactie een eenvoudige optelsom.
Je hebt een eigen topic gestart over je Marquant 2x100w car amplifier luidsprekers en hierna ook nog eens gereageerd in het bierkrat topic en niemand die je echt kon of wilde helpen. Ondanks het feit dat je wellicht iets jonger bent (18 is niet meer zo jong) kun je je wel nog steeds de moeite nemen een deugdelijk topic in elkaar te flanssen.

Verder no hard feelings, en succes natuurlijk 8)

discogs

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Hier valt weinig meer aan toe te voegen.. Even resumerend:

Ja, de inhoud maakt uit.
Dat wil niet zeggen dat het niet kan, maar verwacht een verandering in het geluid dat de speakers gaan geven.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.