Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Web Based installer/updater

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag, Ik ben al een tijdje op zoek naar een web-based installer script of iets dergelijks. Ik kan helaas op google niks vinden en ik heb geen idee hoe ik het zou moeten maken.

Maar in ieder geval wat het zou moeten kunnen doen als mensen kilkken op online installer:

Introductie
-Next
Vragen in welke map die de bestanden moet zetten.
-Next
Dan live installeren van af de site
-Next
Afronding

Zoiets wil ik hebben net zoals windows updater in windows XP zeg maar maar dan niet om te updaten maar om live te installeren zeg maar :)

Een update systeem is ook leuk maar ik zou het liefst eerst zon online installer willen!

Iemand tips of heb je zon script? Graar!

Groetjes,
Ro

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat je zoekt is dus een installer die zijn data-archief van een website haalt? Waarop heb je gezocht op Google; mijn 2e hit was namelijk http://nsis.sourceforge.net/Features :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Een online installer dus van uit een web pagina net als office update ofzo..

En dus geen progamma waarmee je setup's scrijft en mensen moeten het eerst downloaden en dan openen "Spider.007"..

Het is de bedoeling dat mensen niet iets hoeven te downloaden en uittepakken en handmatige importeren deze installer vraagt alleen aan je waar de hoofd map staat en dan download die het voor je en zet die het er automaties in... Zoiets...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 17:47 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:40
Wat wil je installeren dan? Een lokale applicatie?

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
In IE kun je automatisch ActiveX componenten installeren met een cab-bestand. In die cab kun je in setup.inf een installatieprogramma starten (met een hook.)
Het installatieprogramma kun je met nsis of iets anders maken. Eventueel kun je meteen een fake ActiveX componentje maken. Dan gaat hij niet steeds automatisch opnieuw installeren.

Met even zoeken op "cab setup.inf hook" kom je al vrij ver.

Verwijderd

Topicstarter
Okee bedankt,

Ik ga even kijken hoe ver ik hiermee kom, Maar ik wil niet perse wat installeren ik wil dat het door middel van die pagina het bestanden (meerdere) download op de locatie waar je het dan zelf mag aangeven bijvoorbeeld: c:\test\ en dat je dan volgende drukt en de pagina alles netjes download en daar in zet. :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Met puur een browser gaat dit je, gelukkig, niet lukken.
Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om vanuit een webserver een download te forceren, al helemaal niet naar een bepaalde map, laat staan het kunnen uitvoeren van het gedownloade bestand.

Ook bij WindowsUpdate gebeurd dit niet, maar is er reeds een ActiveX component voorgeïnstalleerd die dit voor zijn rekening neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Okee duidelijk bedankt voor je comment :)!

Verwijderd

Topicstarter
Zit de hele tijd te zoeken en te proberen maar ik kom er niet uit hoe ik zon activex install ding moet maken.. heb heel veel guides gevonden op google maar kom er gewoon niet uit..

• xtra
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:23:
Zit de hele tijd te zoeken en te proberen maar ik kom er niet uit hoe ik zon activex install ding moet maken.. heb heel veel guides gevonden op google maar kom er gewoon niet uit..
Heb je al uitgevonden hoe je een cab maakt? Heb je makecab.exe? (Die is anders wel te vinden op de MS site, eventueel in de cab sdk.)

Verwijderd

Topicstarter
Jawel maar kan er niet goed mee over weg... Het enigste wat moet hebben is dat die dus zon .msi file opened ofzo want die kan ik wel schijven setupjes ofzo maar van dat activeX snap ik helemaal niks.. sorry :P

• xtra
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:08:
Jawel maar kan er niet goed mee over weg... Het enigste wat moet hebben is dat die dus zon .msi file opened ofzo want die kan ik wel schijven setupjes ofzo maar van dat activeX snap ik helemaal niks.. sorry :P
In het zipje zit een miniproject (met exe >:) )
De basics moet je er wel uit kunnen halen denk ik.

Met zoiets laat je hem starten:
code:
1
<object classid="clsid:264de0da-effb-428f-9830-92d7c596e46b" codebase="cabfilename.cab#version=9,0,0,0"></object>

Om het niet nog moeilijker te maken door allerlei veiligheidswaarschuwingen zul je alles wel moeten signen.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk is! GE-WEL-DIG!

Hardstikke bedankt! Sluit deze topic maar af! ik weet niet precies hoe het werkt geweldig kan niks anders zeggen hardstikke bedankt xtra! :)

Nu alleen zelf even alles schrijven en herschrijven en maken en doen haha! Maar bedankt dat je me al een heel stuk geholpen hebt!

Groetjes,
Ro

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer.. alles is gelukt en werkt teminste "lokaal" Zodra ik het upload naar me host waar me website staat geeft die een error dat die het niet wil installeren omdat de uitgever onbekend is vanwege veiligheids redenen.. Weet iemand hoe ik heb cab file snel gecertificeerd kan maken?

Groetjes,
Ro

EDIT:
Shit man.. Dus heb ik er gewoon nog niks aan... ongelovenlijk.. Dus heb ik voor niks .cab file zitten maken enzo.. ?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 20:47 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je je topic niet binnen 24 uur willen kicken? Als je binnen 24 uur nog wat toe wil voegen aan je topic, kun je je laatste bericht aanpassen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 12:46
Snel gecertificeerd, nee.
Hiervoor moet je een certificaat kopen, en deze zijn niet goedkoop.
Dit is weer een obstakel om het moeilijke te maken voor jan en alleman zomaar activex componenten te maken.

edit:

kleine typo

[ Voor 8% gewijzigd door TUX2K op 06-05-2009 17:23 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

... me host waar me website staat ...
Wat voor host is dat? Ben je daar lokaal admin? Of is het shared? Wil je hem daar installeren of wil je hem aan anderen aanbieden (via http)?

Als je lokaal admin bent dan kan je vast wel dat ding installeren, indien nodig. Heb je overigens naar mijn eerdere post gekeken?

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1