Nieuwe DC projecten op /5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Afgelopen maand zijn er een twee tal projecten gestopt en met het einde van de stampede zijn er nu 4 DPCH's minder. Wij vonden het wel weer eens tijd dat er nieuwe projecten bij kwamen in /5.

Hoe gaat dat nu in zijn werk, een nieuw project voorstellen:

DPC Beleid
Iedereen bepaalt natuurlijk zelf aan welk project hij zijn idle time wil doneren. Er zijn wel een aantal wensen samengesteld waar een project naar onze mening aan moet voldoen. Dit om te zorgen dat als een project gekozen wordt we er ook maximaal plezier van hebben. Vervelende dingen als client crashes of demotivatie (door een gebrek aan stats) kunnen er voor zorgen dat een hoop mensen weer bij een nieuw project weglopen en het project al snel weer afgevoerd moet worden ten gunste van een ander project.
Wil je een project op GoT neem dan even contact op met de DPC-Crew.

* Er moeten stats beschikbaar zijn of zeer snel komen.
* Het moet een non-profit project zijn.
* Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn.
* De clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden.
* De cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn.
* Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn.

Wil je bij een project DPC registreren, gebruik dan projects@dutchpowercows.org als e-mailadres.
Mocht je stoppen met een project, je e-mail adres veranderen, etc. dan blijft het team bij dit project gewoon een onderdeel van DPC.
Het heeft de voorkeur dat het project vermeld is op http://wiki.dutchpowercows.org en het moet natuurlijk wel een aantal deelnemers hebben :)
Mocht er nog geen DPC stats voor gebakken worden dmv een DPCH moet je zien of je een statsbouwer zover kan krijgen deze te bakken of zelf stats maken :)

Dus heb je een idee over een nieuw project voor /5. Stuur een mail naar de crew en wil je er met elkaar discussiëren over verschillende nieuwe projecten, heb je hier een mooi topic :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:53

DukeBox

loves wheat smoothies

Statsbouwen is altijd leuk om te doen.. :)

Maar om ff op je TS terug te komen, de stampedes kan je natuurlijk niet mee tellen als wegvallende dhcp.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16
Zelf zal ik richting de DC-Vault kijken..... en wel met de volgende gedachte.

- Veel projecten ( ook prejecten als WCG vallen hierbinnen ),dus voor ieder keuze te over.
- Samengestelde stats zoals al wordt bijgehouden in het topic kunnen worden uitgebreid met teamstats binnen DPC, dus onderlinge competitie is gegarandeerd.
- Alle versies van pc's, consoles, GPU en noem maar op is binnen de DC-Vault projecten te vinden.
- voordeel door de vele projecten zorgt dat er altijd vanuit welk project ook aandacht komt richting het topic, in plaats van 1 project kiezen en na 3 maand is het nieuwe er vanaf en dus minder aandacht.

en meerdere mensen hebben al veel werk gemaakt t.a.v. de stats en krijgen ook hierdoor de waardering welke ze verdienen. Tevens hebben we al een basis en is goed te gebruiken voor de nieuwe stats!

mijn 2 centjes :P

@ TS

* Er moeten stats beschikbaar zijn of zeer snel komen. ( www.DC-Vault.com ) en ( http://www.digik-oz.nl/dcVaultStats.aspx )
* Het moet een non-profit project zijn. ( check )
* Er moet een duidelijk omschreven doel en een duidelijke methode om dit te bewerkstelligen zijn. ( moet even naar kijken )
* De clients moeten stabiel zijn of er moet zichtbaar aan gewerkt worden. ( beproefde clients aanwezig, projecten welke niet aan de basis eisen voldoen worden niet meegenomen / verwijderd )
* De cheatgevoeligheid moet (zeer) laag zijn. ( wordt door Team Ninja geregeld maar is al jaren een stabiele factor, via stemmen op het forum qua projecten )
* Er moet een goede (stabiele) organisatie zijn. ( Team Ninja )

[ Voor 29% gewijzigd door Cpt00kirk op 05-05-2009 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wie hield vroeger de stats bij voor Ecologyfund eigenlijk? Was dat droopy_ ?
Wat voor status heeft dit project nu binnen DPC, aangezien deze niet in de wiki voorkomt? (Whatpulse staat er wel bij)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke 2 projecten zijn er niet meer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

gp500 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:58:
Welke 2 projecten zijn er niet meer dan.
TSC en D2OL

[ Voor 1% gewijzigd door Wiethoofd op 05-05-2009 20:21 . Reden: niet helemaal helder ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

wtf.. is dpad gestopt ?.. moet wel een hele grote steen zijn waar ik onder zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Laatst online: 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik denk dat Wiethoofd TSC en D2OL bedoeld. O-)

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

DPAD is niet gestopt, D2OL :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bastien op 05-05-2009 20:09 . Reden: beetje laat :+ ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we hebben wiethoofd al bij bongo in het hok gestopt als straf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:47:
we hebben wiethoofd al bij bongo in het hok gestopt als straf
Nu is Bongo zo stoned als een garnaal >:)

Overigens heb ik in deze kwestie eigenlijk niet heel erg een mening, maar ik vraag me wel af in hoeverre DC-vault geschikt is. Ik lurk wel eens in dat topic en volgens mij moet er behoorlijk project gehopt worden voor de vault en dat maakt het mijns inziens alleen aantrekkelijk voor de diehard /5-ers. Ik ben zelf absoluut geen hopper en ik zou dus ook niet snel meedoen met het opkrikken van de vault-scores

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

PeaceNlove schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:53:
[...]

Nu is Bongo zo stoned als een garnaal >:)
Bongo = Bong monkey? :P
Overigens heb ik in deze kwestie eigenlijk niet heel erg een mening, maar ik vraag me wel af in hoeverre DC-vault geschikt is. Ik lurk wel eens in dat topic en volgens mij moet er behoorlijk project gehopt worden voor de vault en dat maakt het mijns inziens alleen aantrekkelijk voor de diehard /5-ers. Ik ben zelf absoluut geen hopper en ik zou dus ook niet snel meedoen met het opkrikken van de vault-scores
Maar jij hebt al wel laten blijken een die-hard te zijn. ;)
Hoppen is niet echt noodzakelijk. Er zijn echt mensen nodig die een aantal kleine projecten voor langere tijd wil draaien om ook daar punten te kunnen scoren. Enkele voorbeelden zijn:
- PSP-PRP
- PSP-Sieve
- Wieferich@Home
- Eon
- Dimes

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Sowieso is er een soort hop-divisie, die bijspringt waar er op dat moment de meeste punten te halen zijn, maar daarnaast is er een net zo belangrijke groep die posities behoudt en versterkt op de projecten. Da's vaak een kwestie van maanden, zo niet jaren. Misschien zie je die mensen iets minder, maar gelukkig zijn ze er nog wel :)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

...
Er zijn echt mensen nodig die een aantal kleine projecten voor langere tijd wil draaien om ook daar punten te kunnen scoren. Enkele voorbeelden zijn:
- PSP-PRP
- PSP-Sieve
- Wieferich@Home
- Eon
- Dimes
Ik heb net Dimes 's aangezet. Grappig, omdat deze niet al je cpu / bandbreedte verbruikt. Daarom eigenlijk altijd leuk voor erbij en is ook goed in vmware (of andere VM's) te draaien.

Ook draai ik nu Majestic12 wat dan weer veel bandbreedte verbruikt, maar zolang mijn provider niet zeurt, heb ik 'm 21 Mb van mijn 35 gegeven ;)

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Inmiddels zijn er 9 individuele flushers op Wieferich, dat is 8 meer dan toen ik maandag de hitparade online slingerde, kan een weektopic worden overwogen?

/me Wiethoofd kijkt KuuKe en iisschots lief aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:46
* mat.hi.as wil niet heel negatief doen, daarvan was ik ééntje. Het ging me te langzaam op mijn laptop (x86 Intel @ 2GHz). Dus mijn laptop draait weer SETI, al vond ik het heel jammer dat er niet net zoals bij SETI redelijk snel iets af is (±4uur), en dus op die manier nog wel eens in de stats kan komen. Al is het met zo'n nieuwe ook heel makkelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

8 flushers dus op een project. Ik wil niet negatief overkomen (duh) maar er zijn al een aantal week-DPCH's die weinig reacties bevatten (voorbeelden, zie dit forum). Aan de andere kant kan een DPCH wel een boost geven aan een project maar uit mijn herinnering gebeurd zoiets meestal wanneer er ook een bijzondere omstandigheid is als een gevecht om #1 of een uitdaging door een ander team.

Persoonlijk ben ik gecharmeerd van een DC-vault-DPCH maar statistieken in de normale/huidige vorm passen niet echt voor een DPCH omdat er 40+projecten in de vault zitten. Dus mocht er een DC-vault DPCH komen dan lijkt het me moeilijk er een traditionele DPCH van te maken (qua statistieken dan), de statistieken zoals die nu door DigiK-oz worden gemaakt is al een hele goede start maar ik zou het liefst ook een project dan uitgelicht zien.

Laat ik het kort houden... Een week DPCH van de DC-vault
  • De DC-vault stats van DigiK-oz
  • Verkorte stats van een project in de vault die in de top-5 zit qua te winnen DC-vault punten
  • Dit project wisselt elke week met een ander project

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

Dat laatste is op zich wel een goed idee maar het stelt wel eisen aan de statsbakker. Geen idee hoe zo iets te automatiseren is. Indien niet dan zal de statsbakker zich redelijk intensief met z'n stats bezig moeten houden.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een groot BOINC project waar DPC al aan mee doet, waar al de nodige stat-voorzieningen voor zijn, waar ik zelf ook met veel plezier draai, maar waar op /5 nog helemaal geen aandacht voor is, is Einstein@home. Einstein is het op een na grootste BOINC project in aantallen hosts en het op twee na grootste project in aantallen users en teams. Er valt daar nog heel veel voor DPC te winnen denk ik (we staan nu globaal op plek 148) en ook intern in de stats, zeker gezien ik met een enkel pc'tje een half jaartje crunchen op plek 3 sta van de DPC members. Dus, mocht er meer animo voor zijn... :9

-edit- wat linkjes toegevoegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:10:
Een groot BOINC project waar DPC al aan mee doet, waar al de nodige stat-voorzieningen voor zijn, waar ik zelf ook met veel plezier draai, maar waar op /5 nog helemaal geen aandacht voor is, is Einstein@home. Einstein is het op een na grootste BOINC project in aantallen hosts en het op twee na grootste project in aantallen users en teams. Er valt daar nog heel veel voor DPC te winnen denk ik (we staan nu globaal op plek 148) en ook intern in de stats, zeker gezien ik met een enkel pc'tje een half jaartje crunchen op plek 3 sta van de DPC members. Dus, mocht er meer animo voor zijn... :9

-edit- wat linkjes toegevoegd.
Ik stond me laatst te verbazen dat dit project inderdaad op #2 staat aan ouput, na SETI. Binnen DPC loopt men alleen blijkbaar niet zo warm voor dit soort projecten. Maar dat we maar op #148 staan is natuurlijk niet goed te praten.
KuuKe schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:52:
Dat laatste is op zich wel een goed idee maar het stelt wel eisen aan de statsbakker. Geen idee hoe zo iets te automatiseren is. Indien niet dan zal de statsbakker zich redelijk intensief met z'n stats bezig moeten houden.
Ja en nee. Mijn idee van verkorte stats komt omdat je ook de vaultstats kwijt wil in de DPCH en dan wordt het misschien wel erg veel stats. Maar die stats zijn ook gewoon handmatig te verkorten naar een top-10v. een top-30. ;) Daarnaast zijn er op de kleinere projecten (bv. eon of PSP-PRP) geen 30 flushers dus heb je automatisch al kortere statistieken.

Het is overigens maar een idee, mocht een DC-vault DPCH er komen kan ik ook prima leven met een reguliere projectstats-post erin. 8)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evo155
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-03-2023
Xaverius schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:26:

Persoonlijk ben ik gecharmeerd van een DC-vault-DPCH maar statistieken in de normale/huidige vorm passen niet echt voor een DPCH omdat er 40+projecten in de vault zitten. Dus mocht er een DC-vault DPCH komen dan lijkt het me moeilijk er een traditionele DPCH van te maken (qua statistieken dan), de statistieken zoals die nu door DigiK-oz worden gemaakt is al een hele goede start maar ik zou het liefst ook een project dan uitgelicht zien.

Laat ik het kort houden... Een week DPCH van de DC-vault
  • De DC-vault stats van DigiK-oz
  • Verkorte stats van een project in de vault die in de top-5 zit qua te winnen DC-vault punten
  • Dit project wisselt elke week met een ander project
DC-Vault stats dat vind ik nu eens een goed idee.

beetje offtopic: [wild idee]is het niet mogelijk om net als team Yoyo een DPC-wrapper te maken? Bijv alle boinc projecten zouden dan in de wrapper kunnen worden opgenomen (Maar yoyo doet ook bijv OGR) op een site zou je dan kunnen aangeven aan welke projecten je op dat moment wilt meedoen (Net zoals je bij WCG kunt aangeven welk onderzoek je wilt doen). Op die manier wordt het erg eenvoudig om power te switchen naar projecten die dat nodig hebben. Een extra keuze zou zelfs kunnen zijn om werk te krijgen voor het project waar op dat moment de meeste DC-Vault punten vallen te verdienen. Welk project dat is moet iedere dag/week via een of ander algoritme worden vastgesteld. Hoe het dan moet met de al bestaande DPC teams op de verschillende projecten weet ik niet, maar wellicht kan de wrapper punten inleveren voor de al bestaande teams.[/wild idee]

Evo155 AKA Uplinksweetlake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Dat is een leuk idee maar dat heeft wel als consequentie dat je dan in de statistieken van dat project alleen onder de naam van de wrapper komt en niet onder je eigen naam. Ik vermoed dat veel mensen liever hun eigen naam in de stats zien staan, maar voor de mensen die liever met BOINC werken kan dat natuurlijk wel een makkelijke tussenweg zijn.

* Xaverius duikt zijn werk weer in. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14
Xaverius schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Ik stond me laatst te verbazen dat dit project inderdaad op #2 staat aan ouput, na SETI. Binnen DPC loopt men alleen blijkbaar niet zo warm voor dit soort projecten. Maar dat we maar op #148 staan is natuurlijk niet goed te praten.

[...]
Ja en nee. Mijn idee van verkorte stats komt omdat je ook de vaultstats kwijt wil in de DPCH en dan wordt het misschien wel erg veel stats. Maar die stats zijn ook gewoon handmatig te verkorten naar een top-10v. een top-30. ;) Daarnaast zijn er op de kleinere projecten (bv. eon of PSP-PRP) geen 30 flushers dus heb je automatisch al kortere statistieken.

Het is overigens maar een idee, mocht een DC-vault DPCH er komen kan ik ook prima leven met een reguliere projectstats-post erin. 8)
Misschien een nieuwe DPCH voor einstein? Het project is groot genoeg, en DPC staat er bedroevend laag. 12 koeien die gisteren geflushed hebben.

Ik zal eens een dappere poging wagen om iets in elkaar te bakken zoals Xaverius beschrijft. Vanaf komend weekend ga ik in ieder geval ook userstats ophalen (pak momenteel alleen teamstats), en als de database dan niet ontploft moet het lukken om het weekend daarna een opzetje te hebben.
Evo155 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:35:
[...]

DC-Vault stats dat vind ik nu eens een goed idee.

beetje offtopic: [wild idee]is het niet mogelijk om net als team Yoyo een DPC-wrapper te maken? Bijv alle boinc projecten zouden dan in de wrapper kunnen worden opgenomen (Maar yoyo doet ook bijv OGR) op een site zou je dan kunnen aangeven aan welke projecten je op dat moment wilt meedoen (Net zoals je bij WCG kunt aangeven welk onderzoek je wilt doen). Op die manier wordt het erg eenvoudig om power te switchen naar projecten die dat nodig hebben. Een extra keuze zou zelfs kunnen zijn om werk te krijgen voor het project waar op dat moment de meeste DC-Vault punten vallen te verdienen. Welk project dat is moet iedere dag/week via een of ander algoritme worden vastgesteld. Hoe het dan moet met de al bestaande DPC teams op de verschillende projecten weet ik niet, maar wellicht kan de wrapper punten inleveren voor de al bestaande teams.\[/wild idee]
Zo heel erg wild is dat idee niet. Via een Application Manager zoals BAM kan je al online een soort profiel aanmaken, en met 1 simpele aktie dan al je systemen overzetten. Volgens mij hou je dan ook de punten onder je eigen naam. Ik zal daar eens naar gaan kijken. Geldt dan natuurlijk wel alleen voor BOINC-projecten, anders moet er inderdaad een wrapper gebouwd worden (overigens kan je dan ook wel je punten onder je eigen naam houden, maar bij YoYo heeft men daar niet voor gekozen)

* DigiK-oz duikt de keuken in om een ontbijtje te scoren :)

[ Voor 3% gewijzigd door DigiK-oz op 08-05-2009 11:58 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:09

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Als ik nu op de pagina kijk dan is Einstein toch echt het 3e BOINC project, na SETI & WCG ;). Bovendien mist BOINCstats alle WCG stats van het pre-BOINC tijdperk. Als WCG die binnenkort converteert naar BOINC punten zal WCG flink omhoog springen.
ProjectUsersHostsTotal creditLast day
Seti@Home960,2032,281,166 46,654,438,935+92,013,981
World Community Grid219,923 678,145 12,364,759,494+29,236,235
Einstein@Home227,472 885,462 12,047,660,786 +17,370,316
Niet dat dat iets af doet aan of Einstein een DPCH verdient trouwens :*)

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Sunnyboy_ schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:04:
[...]

Als ik nu op de pagina kijk dan is Einstein toch echt het 3e BOINC project, na SETI & WCG ;).
Wel de rest van de zin lezen, he. ;)
Ik zei 2e "in aantallen hosts" en het 3e project "in aantallen users en teams".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
iisschots schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:07:
Afgelopen maand zijn er een twee tal projecten gestopt en met het einde van de stampede zijn er nu 4 DPCH's minder. Wij vonden het wel weer eens tijd dat er nieuwe projecten bij kwamen in /5.
[...]
Een beetje een rare redenering m.i. Mijn voornaamste zorg als mod zou zijn dat het aantal reacties per topic omhoog gaat. Als dat lukt krijgen we meer dagtopics en dus meer levendigheid op dit forum. Pas dan zou moeten denken aan meer projecten...

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Het lijkt mij dat een mod daar niet echt om druk hoeft te maken. Overigens zou dat slecht zijn dat er gestuurd moet worden om reacties in topics te krijgen, zoiets moet vanzelf gaan door een actieve community. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening

Misschien maak je de community wel hechter en krijg je meer reacties wanneer er een nieuw officieel project bij komt. een project waar veel mensen met gevoel bij zitten en veel over te posten is.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Mocht iemand 1337-stats en hitparades gaan schrijven, Boudewijn heeft z'n server beschikbaar gesteld om dedicated hitparades etc bij te gaan houden/produceren.

Mocht je t.net ABO zijn dan kan je in dit topic terecht: Wat te doen met een server die niets staat te doen?

En dan natuurlijk een combo van Tadah en Elteor hitparades/stats/projecten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Wiethoofd op 08-05-2009 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Als ik wat mag zeggen stel ik het volgende voor:
- Alle hit parades naar week topics. Veel minder clutter en veel meer ruimte voor andere projecten op die manier vindt ik. Daarnaast heb ik een week topic nooit irritant gevonden maar eerder handig. Alles stats van een week gewoon netjes onder / bij elkaar!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wiethoofd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:56:
Mocht iemand 1337-stats en hitparades gaan schrijven,,,,
Wat versta jij onder 1337 dpch's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

DukeBox schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:26:
Wat versta jij onder 1337 dpch's ?
Tadah b0rked em af en toe met het stats ophalen en het produceren van hitparaeds
Elteor neemt niet alle leden mee bij onder andere Folding@Home
Tadah's mijlpalensysteem werkt niet vlekkeloos bij elk project en mist er op dit moment 'een paar'.
Verder moet de RML-output overzichtelijk zijn zodat je -mocht het nodig zijn- makkelijk in de code kunt knippen etc.

Het moeten gewoon Tweakers.net-waardige stats worden :P

/me Wiethoofd offert zich wel op om te betatesten en te mierenneuken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Vergeet de punten tussen duizendtallen en rechts uitlijnen van getallen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ ^^, dat is toch gewoon basic ? Voor feature requests sta ik ook altijd open maar wat jullie noemen zit wel in mijn statsengine.

[ Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 09-05-2009 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:57

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:56:
Mocht iemand 1337-stats en hitparades gaan schrijven, Boudewijn heeft z'n server beschikbaar gesteld om dedicated hitparades etc bij te gaan houden/produceren.

Mocht je t.net ABO zijn dan kan je in dit topic terecht: Wat te doen met een server die niets staat te doen?

En dan natuurlijk een combo van Tadah en Elteor hitparades/stats/projecten ;)
Lijkt mij erg sterk dat dat gaat werken. Een statsbouwer moet zn eigen server hebben of los kunnen gaan op Audhumla. Wie zegt dat Boudewijn over een paar maanden nog steeds zin heeft om vreemden op zn pc te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik had met Grandmasg redelijk nette stats weten te bouwen voor de Future Folding Freaks Folding@Home-mini-stampede, nog te bekijken op: http://gmhellinga.nl/grandmasg/FFF/ en de hitparades staan wel in /5 zelf.

Qua opmaak is tadah geweldig, maar laadt niet altijd even snel. Elteor heeft in mijn ogen geen geweldige opmaak en de RML-output is helemaal een ramp als je daarin moet gaan snijden maar die heeft wel weer bulten projecten waarvan de stats bijgehouden worden. Eventueel T.net vragen voor hulp/toestemming qua layout etc omdat DPC toch een onderdeel is/was van T.net en qua statspagina-layout/header/opmaak dan wel deels mag overeenkomen.

Projecten waarop DPC meedoet (al is het 1 persoon) moeten in mijn ogen een pagina krijgen waarop je de stats kunt bekijken, RML-output valt aan de hand van die cijfers dan wel weer te genereren.

Nog een ding voor de hitparades, tabellen die een 100% width meekrijgen, zo werken ze in elke template (tweakers en _NG (en ouder)). De mijlpalen en kleinere tabellen nagelaten.
SandStar schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:15:
Lijkt mij erg sterk dat dat gaat werken. Een statsbouwer moet zn eigen server hebben of los kunnen gaan op Audhumla. Wie zegt dat Boudewijn over een paar maanden nog steeds zin heeft om vreemden op zn pc te laten.
Op het moment dat het eenmaal goed opgezet is lijkt me het redelijk/betrekkelijk makkelijk om de boel naar een andere server over te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Wiethoofd op 09-05-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik snap vaak niet dat stats zo ongelooflijk ingewikkeld gebouwd worden. Ik heb alle ruwe data gewoon in een db gestopt (ik kan zo weer de originele statsfiles terugbouwen) en gooi daar wat views tegenaan. Alles wordt realtime gegenereerd zodat bij een aanpassing ik niets opnieuw hoef te draaien of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:22:
Ik had met Grandmasg redelijk nette stats weten te bouwen voor de Future Folding Freaks Folding@Home-mini-stampede, nog te bekijken op: http://gmhellinga.nl/grandmasg/FFF/ en de hitparades staan wel in /5 zelf.

Qua opmaak is tadah geweldig, maar laadt niet altijd even snel. Elteor heeft in mijn ogen geen geweldige opmaak en de RML-output is helemaal een ramp als je daarin moet gaan snijden maar die heeft wel weer bulten projecten waarvan de stats bijgehouden worden. Eventueel T.net vragen voor hulp/toestemming qua layout etc omdat DPC toch een onderdeel is/was van T.net en qua statspagina-layout/header/opmaak dan wel deels mag overeenkomen.

Projecten waarop DPC meedoet (al is het 1 persoon) moeten in mijn ogen een pagina krijgen waarop je de stats kunt bekijken, RML-output valt aan de hand van die cijfers dan wel weer te genereren.

Nog een ding voor de hitparades, tabellen die een 100% width meekrijgen, zo werken ze in elke template (tweakers en _NG (en ouder)). De mijlpalen en kleinere tabellen nagelaten.

[...]

Op het moment dat het eenmaal goed opgezet is lijkt me het redelijk/betrekkelijk makkelijk om de boel naar een andere server over te zetten.
Alle respect voor die FFF stats maar dat waren redelijk simpele stats: geen subteams en geen teams (dpc,anandtech etc). Verder linkte de stats door naar Tadah ipv naar een eigen statssite.

Als je DPC waardige stats wilt bouwen heb je toch echt een eigen server nodig (vind ik). Zowel voor de ontwikkeling alswel het onderhouden en beschikbaar houden van de stats. Een statsengine zet je niet in elkaar omdat je server ff niks te doen heeft.

Los van dat alles hebben we Audhumla waar een eventuele statsengine op kan draaien. En daarvan is de continuiteit een stuk meer verzekerd.

Wat ik liever zie is dat er tijd wordt gestoken in het verbeteren van stats. Jij zegt dat de opmaak niet lekker is; geef aan de statsbouwer aan waar het precies beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

SandStar schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:34:
Wat ik liever zie is dat er tijd wordt gestoken in het verbeteren van stats. Jij zegt dat de opmaak niet lekker is; geef aan de statsbouwer aan waar het precies beter kan.
Graag zelfs..

Om even terug te komen op een eigen server.. het is wel verdomd handig als er ff snel een fix gemaakt moet worden waarvoor je even buiten de statsengine moet klooten o.i.d. dat je gewoon je eigen server hebt. Het komt regelmatig voor dat om een of andere reden er een hotfix gedaan moet worden maar je geen tijd hebt dat meteen in de engine te verwerken.

Daarnaast is het ook dat er redelijk wat werk in zit (mijn engine bestaat al ruim 13 jaar) vaak met stukken code die sommige toch liever voor zichzelf houden. Redenen kunnen zijn dat de code misschien niet helemaal veilig is (microsoft syndroom :P) of dat er code waar (eigen of van werkgever) intellectueel eigendom op zit in verwerkt zit.
Daarnaast loop ik altijd tegen het probleem aan van storage en backup, ik verzamel en archiveer voor 22 projecten de data (waarvan 5 aktief en 17 non aktief). Waarvan sommigen ruim 5 jaar aan data bevatten.
Bij elkaar is het zo'n 1.2 TB aan data.. ga dat meer eens extern hosten en backuppen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ SandStar, ik snap je punt, maar het ging er om dat het overzichtelijke stats waren, simpel en makkelijk af te lezen. Dat Grandmasg de boel naar tadah linkte was deels ook tijdgebrek, maar ook nuttiger aangezien subteams in een virtueel subteam onlogisch is :P

Ook snap ik dat statsengines niet universeel zijn en per project geschreven/aangepast moeten worden. Verder zou het inderdaad zeer handig/leuk/aardig zijn als de stats op www.dutchpowercows.org (powered bij AMD Audhumla) terug te vinden zijn. Dan heb je 1 punt waar je terecht kunt voor je DPC-nieuws, stats, hitparades etc.

Misschien na 5 jaar en een beetje een nieuwe inzamelingsactie houden voor een DPC-stats-server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Wiethoofd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:48:
Misschien na 5 jaar en een beetje een nieuwe inzamelingsactie houden voor een DPC-stats-server?
Aangezien er vorige keer ook niets van terecht gekomen is (stats centraal plaatsen), mede doordat er opeens eisen werden gesteld aan het type database en (script)taal lijkt me dat nog steeds geen reëel streven.
Een 2e iets, sommige maken gebruik van gelicenseerde software die ook prijzig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

We zijn nu zoveel jaar/maanden? verder dus zijn er ook betere databases etc waarin je kunt werken lijkt me.

Het gaat me er meer om dat de stats gewoon allemaal op 1 plek te vinden zijn en qua opmaak gewoon duidelijk, netjes en simpel is en dat de RML-output voor een hitparade te genereren valt die een beetje overzichtelijk is.

Ik weet dat dit veel gevraagd is, maar we zijn DPC, samen kan je heel ver komen. ;)

Tevens gaat dit deels offtopic, maar voor meer stats in /5 moeten er wel hitparades zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Wiethoofd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:48:
@ SandStar, ik snap je punt, maar het ging er om dat het overzichtelijke stats waren, simpel en makkelijk af te lezen. Dat Grandmasg de boel naar tadah linkte was deels ook tijdgebrek, maar ook nuttiger aangezien subteams in een virtueel subteam onlogisch is :P

Ook snap ik dat statsengines niet universeel zijn en per project geschreven/aangepast moeten worden. Verder zou het inderdaad zeer handig/leuk/aardig zijn als de stats op www.dutchpowercows.org (powered bij AMD Audhumla) terug te vinden zijn. Dan heb je 1 punt waar je terecht kunt voor je DPC-nieuws, stats, hitparades etc.

je springt van de hak op de tak...

Waarom hebben we opeens een extra server nodig? Je hebt totaal geen idee of de huidige server dat ook aankan. Daarnaast moet er eerst een duidelijk plan komen om iets van stats op Audhumla neer te gaan zetten. (niet iets van "is misschien wel leuk")

Nogmaals: we hebben momenteel 3 grote statsbouwers waarvan jij meld dat er 1 of 2 gebrekkige RML output leveren. Geef aan waar het beter kan. Neem contact op met statsbouwers om het zaakje te verbeteren; Dukebox gaf bijvoorbeeld al aan daar open voor te staan. Ik gok dat andere statsbouwers zo'n zelfde mentaliteit hebben.
Wiethoofd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:08:
We zijn nu zoveel jaar/maanden? verder dus zijn er ook betere databases etc waarin je kunt werken lijkt me.

Het gaat me er meer om dat de stats gewoon allemaal op 1 plek te vinden zijn en qua opmaak gewoon duidelijk, netjes en simpel is en dat de RML-output voor een hitparade te genereren valt die een beetje overzichtelijk is.

Ik weet dat dit veel gevraagd is, maar we zijn DPC, samen kan je heel ver komen. ;)

Tevens gaat dit deels offtopic, maar voor meer stats in /5 moeten er wel hitparades zijn >:)
Again: geef aan wat er mis is en onderneem iets om het op te lossen.
En ook als je coding skills wat te wensen over laten is er nog behoorlijk wat te bewerkstelligen. Zo kan ik ook echt niet coden maar heb ik het wel voor elkaar gekregen een centrale dnet proxy + stats op te zetten. (waarvan binnenkort V2 hopelijk online komt)

[ Voor 24% gewijzigd door SandStar op 09-05-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

* Grandmasg aait Wiethoofd! Doe nu eens braaf rustig wezen en niet te hard van stapel lopen!

Lastig altijd die discussie over de stats (rml) of wat dan ook!! (op een lijn kom je bijna nooit).
En daarbij stats-bouwers kunnen toch niet aan alle wensen voldoen! dan wordt het een dag taak!
Verbeteringen of aanpassingen kun je altijd aan hun doorgeven! Maaaaaar het is ook aan hun of het er ook in komt of niet!

Daarom ook
RESPECT
voor de huidige stats-bouwers

offtopic:
De stats van FFF is ook echt niet te vergelijk met anders mans stats! WIETHOOFD 8)7

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

En nu weer back on-topic?

Als jullie verder willen discussiëren over de vormgewing etc van de stats dan wil ik hier best wel wat berichten afsplitsen naar een nieuw topic. Zo niet: alle aandacht voor de nieuwe projecten op /5.

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

KuuKe schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:39:
Als jullie verder willen discussiëren over de vormgewing etc van de stats dan wil ik hier best wel wat berichten afsplitsen naar een nieuw topic. Zo niet: alle aandacht voor de nieuwe projecten op /5.
^ misschien wel een goed idee.. echter als statsbouwer voor hoofdzakelijk sob en dpad krijg ik echt sporadisch verzoeken binnen dus ben benieuwd of het wat opleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

OK back on topic.
Stats zijn er voor elk project. Al is het niet in dpch format, dan wel bij onze vrienden van Free-DC.
Hoe de stats er in een DPCH uit gaan zien is een kwestie van layout en requests. (de een rare grafiekjes, de andere rare mijpalen)
Voor elk nieuw project zijn in een mum van tijd nieuwe stats van verschillende aanbieders tegenwoordig. En als er nog geen dpc-er is die de stats in rml bakt, zijn er altijd nog de stats bij free-dc.

De dc-vault is geen project in de geest van de standaard dc-projecten. Het zou kunnen zijn dat er met een niet non-profit project veel punten voor de vault te verdienen zijn. Hoe kijkt de crew hier tegen aan?
Indien dit geen probleem is hebben we dus voor elk project al wel een dpch, inclusief voor de vault.
Vraag is nu; hoe te kiezen en wat zijn de criteriums? Wat is de procedure?
- dpcers roepen in dit topic wat projecten, crew beslist? (gebaseerd op wat? aantal flushers? aantal verwachte postings in de dpch?)
- hoeveel projecten komen er bij? (2 zijn weggevallen, komen er 2 terug?)

De stand tot dusver:
- Wieferich. commentaar: te weinig flushers. (altijd nog meer dan 2x zoveel als DPAD en aantal zal zeker toenemen)
- DC-Vault. commentaar: ??
- ..
- ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Ik denk dat wanneer er een commercieel project in de vault komt dat we die mooi links laten liggen. Overigens is er binnen de DC-vault ook wat "onenigheid" over het toetreden van commerciele projecten in de vault. Zie dit draadje.

Verder hoor ik weinig over andere projecten die als officieel project te boek komen te staan, is er geen interesse?

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Aanvullende suggesties:
- Einstein@Home
- PSP-PRP
- PSP-Sieve
- Eon
- Dimes
- GPUGRID
- Milkyway@Home
- GIMPS
- Enigma@Home
Ik weet niet van alle projecten de details, dus er valt in te snijden.

[ Voor 3% gewijzigd door Wiethoofd op 10-05-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Dat bedoelde ik niet echt Wiethoofd. Ik doelde meer op of er geen mensen zijn die een project willen aandragen omdat ze er zelf actief mee zijn, net zoals jij wieferich loopt te promoten. Een lijstje van projecten noemen is voor mijzelf ook geen probleem, ik zag vandaag dat er minimaal 72 BOINC-projecten zijn en vanuit de vault ken ik nog redelijk wat niet BOINC projecten.

Overigens, GPUGRID is een interessant om in de gaten te houden. Jammer genoeg heb ik geen PS3 (eerst die 4:3 TV met grote kont upgraden voordat ik daar aan ga beginnen ;) ) en heb ik een NVIDIA7900, net niet goed genoeg.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
ik wil wel een Majestic-12 DPCH, sta ik tenminste elke dag bovenaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Majestic-12 was nou net zo'n project waarvan het niet zeker is of het non-profit is; daarom voor een aantal DPC-ers onacceptabel als project.

@Wiethoofd: link naar het Eon-project? ;)
Eon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Majestic-12 is niet non-profit. Er gaat een deel van de omzet naar de partners/users!
http://www.majestic12.co.uk/forum/viewtopic.php?t=3484
Het is maar hoe je het bekijkt. Alex moet toch ook z'n boterham eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loose Ends
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-08-2024
Omdat ik er zelf bij kauw - Einstein@home zou m.i wel een kans moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Even een kickje na iets meer dan 3 weken 8)

Is er inmiddels achter de schermen al iets besloten over nieuwe projecten voor hitparades?

/me Wiethoofd fluistert nog iets over meer flushende leden bij Wieferich@Home >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:14
Misschien moeten we niet direkt kijken naar het aantal flushende DPC-ers, maar naar de overall grootte van de projecten. En dan zijn einstein@home (BOINC) en GIMPS (niet-BOINC) projecten van formaat. Grote projecten, waar we als DPC bedroevend laag staan (rond de 150 en 50, respectievelijk).

Daarnaast dan misschien een topic waarin wekelijks een ander, klein project in het zonnetje wordt gezet met stats, om deze projecten wat meer bekendheid te geven? Op die manier kan ook Wieferichthoofd (>:)) aan zijn trekken komen.

Whatever

Pagina: 1