Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik een Samsung LE46A856, deze bevalt goed! Maar onder het kijken van bijv een serie gaat het beeld soms even (ongeveer 3 seconden) on zwart en daarna komt er weer beeld. Het lijkt niet of de TV uit gaat en hoor heen relais die de TV uitschakelen.

De media center zit op de volgende manier aangesloten

MediaCenter -> HDMi -> TV
Resolutie : 1080p

Heeft iemand een idee hoe dit kan ? en hoe ik kan voorkomen dat hij weer op zwart gaat ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:13
Terug naar de winkel ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Ik denk dat je toch iets meer info moet geven, want op deze manier komen we er niet..

Gebeurt het alleen bij afspelen vanaf je MC, of ook als je analoog TV kijkt?
Je zal via troubleshooting oorzaken moeten gaan uitsluiten.

Maar als je dezelfde problemen ervaart via verschillende bronnen (dus analoog, MC, misschien digitale TV?), dan zou ik zoals Helox al zei maar eens terug gaan naar de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt niet bij het kijken naar Digitenne, echter zag ik gisteren wel dan bij het overschakelen naar kanalen met een andere beelfverhouding hij even knippert(max 0.5 seconde) en daarna het beeld terug is in de juiste verhouding en of de zelfde verhouding.

Dit gebeurd niet bij de media center, deze gaat zoals gezegd 3 seconden op zwart. Het geluid gaat wel gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Ok, maar wat gebeurt er dan als je analoog gaat kijken? Gaat dat wel goed?

Ik weet niet of het een bekend probleem is van deze TV (maar ik moet zeggen: het is wel een prachtig ding.. ;)), maar misschien kan je eens kijken of er een firmware update beschikbaar is? Wellicht helpt dat wat..

En die series die je kijkt, wat voor bestanden zijn dat? Misschien een codec probleem? Als je HD content afspeelt als dit gebeurt, probeer dan eens een dvd-tje, of een ander formaat videobestand. Heb je het dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 18:42
-Mediacenter drivers even updaten.
-Firmware van je tv.
-Is het misschien niet zo dat je tv zelf met de verhouding begint te klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-08 11:35

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

bleh die samsung tvs zijn gewoon troep :X

ik heb er ook 1 , een tijd terug gekocht en dat ding is werkelijk een prul.....

Bij mij heb ik gewoon smorgens dat het geluid harder/zachter gaat, dan opeens piept enzo.
Pas als ik de TV weer uit en aan zet dan is het meestal goed en blijft het ook goed.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02:06
Er zit duidelijk een probleem in de hdmi aansluiting. Dat gebeurt echt heel vaak, niks firmware of slechte tv hoor.

Soms heb je last van de hdcp handshake.

Heb je om te beginnen de dvi-hdmi wel op de goede hdmi input van je Samsung gezet? Volgens mij moet je bij Samsung een dvi-hdmi op hdmi2 aansluiten.
Zet ook je beeldaspect vast. Dus niet op Auto, maar zet m op 16-9.

Is de kabel wel helemaal goed? Samsungs zijn bijzonder kieskeurig in hun dvi-hdmi kabels. Vaak is het aansluiten van een ander merk al genoeg om alle problemen op te lossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Ferry34 op 09-05-2009 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:41:
bleh die samsung tvs zijn gewoon troep :X

ik heb er ook 1 , een tijd terug gekocht en dat ding is werkelijk een prul.....

Bij mij heb ik gewoon smorgens dat het geluid harder/zachter gaat, dan opeens piept enzo.
Pas als ik de TV weer uit en aan zet dan is het meestal goed en blijft het ook goed.
offtopic
Dit zullen we maar scharen onder de noemer behulpzaam

ontopic
De tips van Ferry hierboven zou ik ook eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond eens proberen,

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvtil
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-10-2023
Hoe is dit probleem uiteindelijk opgelost?
Pagina: 1