Toon posts:

[Externe HDD]Bestanded recoveren na format

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een week lang klooien met mijn nieuwe computer besloot ik hem helemaal te formatteren en de partities te deleten/data removen etc. Tot mijn verbazing waren er echter 2 harde schijven aanwezig die precies even groot waren en dacht dus dat dat wel een foutje in het systeem was. Allebei dus maar formatteren.

Tot mijn grote schrik zag ik eventjes later het lichtje van mijn externe HDD branden. Ik was helemaal vergeten dat die ook nog aangesloten was, en eigenlijk sla ik mijzelf voor die stomme fout nog elke seconde voor mn kop.

In ieder geval; ik brak de partition deletion dus gelijk af terwijl hij op 15% zat. De schijf is waarschijnlijk wel geformatteerd maar kan niet worden geopend aangezien hij bezig was met het deleten van de data en partitions.
Er staan heel veel belangrijke bestanden op mn schijf en ben dus als de dood dat ze zijn verdwenen. Ik ben nu bezig om met allerlei programma's zoals active@, Easeus etc om de bestanden terug te krijgen, maar ben bang dat ik iets verkeerds zal doen waardoor echt alles weg is.

Is er iemand die mij a.u.b. met dit probleem kan helpen. Ik ben echt goed de lul als alles weg is :( Met Easeus kan ik trouwens de partition table rebuilden, maar dan gaat alle data verloren zegt het programma..

Het gaat dus om een externe HDD waarvan hij bezig was de partities te cleanen en te deleten. De schijf is niet te openen aangezien er "unallocated space" staat... Wat er met de schijf gebeurt interesseert me niet, als er nog maar wat aan data te recoveren valt:(

Alvast vriendelijk bedankt voor eventuele hulp!

Alkaloid

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In het ergste geval ben je gewoon de verwijzingen naar de bestanden kwijt,maar niet de bestanden (inhoud) zelf.
Kijk eens in de FAQ voor een aantal recovery programmatjes.
Het enige waar je op moet letten is dat je gevonden bestanden niet op dezelfde HD mag zetten anders worden je kostbare bestanden overschreven.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie:)

Ik heb al een heel scala aan programma's geprobeerd en momenteel is Active@ bezig met het zoeken naar verloren partities/bestanden. Ik ben bang dat ik eerst een nieuwe partitie moet aanmaken/rebuilden om access te krijgen, maar ik laat active@ eerst maar even finishen.

Indien ik de files vind neem ik aan dat ik ze dan gewoon moet kopieren/restoren naar mijn HDD van mijn PC?
Aangezien ik eerlijk gezegd zelf niet bepaald een computerguru ben, ben ik toch wel bang dat ik nog iets fout doe waardoor de bestanden daadwerkelijk verloren gaan....

Verwijderd

Topicstarter
Active@ heeft niks gevonden en de partitie is nog steeds niet toegankelijk. Als ik de partitietable opnieuw opbouw, gaat alle data dan verloren? Ik dacht dat het misschien makkelijker is om de data te retrieven als er wat structuur in de schijf zit. Nu is het een groot blok Unallocated space waar ik helemaal niks mee kan...
Indien er data verloren zou gaan doe ik het natuurlijk niet..

Ben dus eigenlijk helemaal vastgelopen en heb geen flauw idee wat anders zou moeten werken