Toon posts:

Compaq 4 pins adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tft monitor kunnen overnemen alleen zat hierbij geen stoomkabel. Hij heeft een vreemde 4 pins aansluiting. Weet iemand waar ik die kabel vandaan kan halen voor niet al teveel geld? Het gaat om een Compaq 1520.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/1535spj.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 14:12 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Wellicht kun je het model en type monitor ook even vermelden. Een scherm heeft meer dan alleen een merk.

De eerste vraag is namelijk of er slechts een kabel of ook een adapter voor nodig is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En maak even een scherpere foto...hier is weinig uit af te leiden.

Al vermoed ik op het eerste oog dat de monitor een losse adapter zal hebben. Dit soort connecties wordt simpelweg niet voor 230v gebruikt namelijk ;)

Dikke kans dus dat je een hele voeding nodig hebt ipv alleen een kabeltje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, gruwelijk irritante stekkers idd... :P

Zijn een aantal jaar terug in wel meer apparaten gebruikt, mijn Cobalt Qubes gebruiken die aansluiting voor 12VDC en 5VDC. Goede kans dat jouw monitor dat ook doet (12VDC voor de TFT, 5VDC voor ingebouwde USB hub oid).

Wat je dan nodig hebt is allereerst de electrische specs van je monitor. Geheid dat ergens (vaak vlakbij de connector) staat hoeveel W of hoeveel (m)A er geleverd moet kunnen worden over de voltages. Staat het er niet op? Dan kun je vaak googlen op typenr monitor dat trouwens in je topicstart had mogen staan, maar dat terzijde en dergelijke info vinden.

Tweede stap is vervolgens om een adapter te vinden die tenminste de gewenste stroomsterktes/vermogens kan leveren op de gewenste voltages. Als het de juiste connector heeft ben je gelijk klaar, anders moet je nog een connector (al dan niet op andere adapter) scoren en met kroonsteentjes prutsen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets heb ik nodig:
Output( DC V/A ) :12V 4A
Input : 100 AC - 240 AC (50/60HZ)
Max Power Output(W) :48W

• dion_b
  • Laatst online: 17:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

12VDC 4A, oftewel 48W idd :)

Dat scheelt, je hebt maar één lijn nodig. Dan zaak om te achterhalen over welke pin wat moet. Simpelste optie is om op eBay naar het typenr van je scherm te zoeken, dan krijg je gelijk meerdere voedingen te zien. Maar het is goedkoper om dus los naar een 12VDC voeding die minstens 4A kan leveren te zoeken en daar dan de connector op te zetten.

Maar goed, geef eens even aan met welke scherm we hier te maken hebben :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Waar haal ik zo'n connector vandaan?

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:25:
12VDC 4A, oftewel 48W idd :)

Dat scheelt, je hebt maar één lijn nodig. Dan zaak om te achterhalen over welke pin wat moet. Simpelste optie is om op eBay naar het typenr van je scherm te zoeken, dan krijg je gelijk meerdere voedingen te zien. Maar het is goedkoper om dus los naar een 12VDC voeding die minstens 4A kan leveren te zoeken en daar dan de connector op te zetten.

Maar goed, geef eens even aan met welke scherm we hier te maken hebben :o
Dat heb ik erbij gezet

Verwijderd

Topicstarter
dion ik heb je een mailtje gestuurd zou je aub kunnen reageren?
Modbreak:1) drie keer achter elkaar posten <24 is nergens voor nodig, gebruik gewoon de edit-knop om het in één bericht te doen
2) zelfs GoT modjes kunnen bij wijze van uitzondering een leven hebben - heb dan ook een beetje geduld, pas na 24u is er reden tot bezorgd zijn/je topic schoppen. Ik heb trouwens nu wel al gereplyed

[ Voor 72% gewijzigd door dion_b op 06-05-2009 02:21 ]

Pagina: 1