Toon posts:

kwaliteit van spel hangt af van 'windows resolutie'

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
een tijdje geleden kwam ik bij het spelen van GTA4 er achter dat je heel wat video geheugen kan vrijgeven door de resolutie van windows voor het spelen even op 800x600 te zetten in plaats van 1680x1050.

hierdoor kreeg GTA4 meer video geheugen en speelde vlotter.

Dat zelf had ik daarna ook bij Crysis gedaan. wat bleek alleen nou alles zag er veel pixeler uit ongeacht of ik de 'game resolutie' op 1680x1050 zet of niet.

dus de kwaliteit van het spel hangt af van de resolutie in het spel EN van de resolutie in Windows??

Is dat niet gek of zie ik iets over het hoofd????? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:45

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mogelijk kun je je vraag stellen in GTA 4 Performance Topic

Ik vermoed dat je dan meer reacties krijgt.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja? o dan eerder op een crysis topic denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 00:30
Ik denk dat Crysis de resolutie van je monitor dan niet helemaal omzet (zoals GTA4 waarschijnlijk wel doet voor de game start). Aangezien je Crysis ook windowed kan spelen vermoed ik dat hij de windowed resolutie , 800 bij 600, uitrekt tot jouw 1680x1050 ;)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat je nog eens door je instellingen heen moet. De resolutie van je spel en Windows hebben behoorlijk weinig met elkaar te maken, er zal dus wel iets anders niet helemaal lekker staan (AA misschien?).

Buiten dat zie ik maar bijzonder weinig inzet bij je topic, en ben je ook niet echt duidelijk. Spielerij - Problemen & Vragen is trouwens de plaats voor technische problemen en vragen. Neem Het algemeen beleid #topicplaatsen nog eens goed door, en plaats een nieuw topic met de juiste duidelijkheid en inzet als je er na zelf proberen en zoeken nog steeds niet uit komt :)

Dit topic is gesloten.