Ik heb dus mijn nieuwe "Tuxedo 2" machine mogen ontvangen met de vologende specs:
- Asus M3N78-EM
- AMD Phenom 9650 2,3 Ghz Quad Core
- 8GB Kingston Geheugen
- 2x terrabyte HD van Western Digital
- 2x samsung lightscribe DVD-RAM/RW
ik heb hier zelf nog een aantal dingen ingebouwt bij aankomst:
- 1x Vertex 30GB SSD (200mb lezen , 150mb schrijven).
- 1x PCI 4x Sata controller.
- 1x hauppauge WinTV Express.
Omdat de machine voor linux is gemaakt had ik geen problemen voorzien, en op 1 klein puntje na werkt ook alles out-of-the-box...
Tijdens de installatie liep de eerste keer bij de live cd na 10 sec de muis vast... na installatie (boot tijd 32sec
) kreeg ik een login scherm waarin de muis gewoon werkte...
Maar bij het inloggen loopt de muis in eens vast... ook het login muziekje van ubuntu wordt onderbroken en gaat na 1 sec weer verder...
als ik een ander muis aansluit dan werkt deze ongeveer 10 sec en ondergaat dan een zelfde lot... ookal sluit ik hem daarna op een andere poort aan.
ik kan er maar niet achter komen waarom mijn muizen steeds vast lopen, ik heb alle usb instellingen in de bios al gehad en ook een bios update gedaan, maar het hielp niet.
iemand een suggestie, ik gebruik 64bit ubuntu 9.04 ... !
- Asus M3N78-EM
- AMD Phenom 9650 2,3 Ghz Quad Core
- 8GB Kingston Geheugen
- 2x terrabyte HD van Western Digital
- 2x samsung lightscribe DVD-RAM/RW
ik heb hier zelf nog een aantal dingen ingebouwt bij aankomst:
- 1x Vertex 30GB SSD (200mb lezen , 150mb schrijven).
- 1x PCI 4x Sata controller.
- 1x hauppauge WinTV Express.
Omdat de machine voor linux is gemaakt had ik geen problemen voorzien, en op 1 klein puntje na werkt ook alles out-of-the-box...
Tijdens de installatie liep de eerste keer bij de live cd na 10 sec de muis vast... na installatie (boot tijd 32sec
Maar bij het inloggen loopt de muis in eens vast... ook het login muziekje van ubuntu wordt onderbroken en gaat na 1 sec weer verder...
als ik een ander muis aansluit dan werkt deze ongeveer 10 sec en ondergaat dan een zelfde lot... ookal sluit ik hem daarna op een andere poort aan.
ik kan er maar niet achter komen waarom mijn muizen steeds vast lopen, ik heb alle usb instellingen in de bios al gehad en ook een bios update gedaan, maar het hielp niet.
iemand een suggestie, ik gebruik 64bit ubuntu 9.04 ... !
Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!