Toon posts:

Flatscreen achter een glazen deur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht op het internet maar kan maar niets vinden, vandaar mijn vraag hier.

Ik zil graag dat in mijn nieuwe woning een flatscreen tv komt die je niet ziet als hij niet aan staat. Mijn idee is om de tv aan de wand te hangen met hieromheen een mdf kader waar dus de helke tv in weg valt. Als deur hiervoor wil ik een rookglazen plaat hebben die uitsteekt aan de zijkanten zodat het mdf ook niet is te zien. (Misschien met verlichting rondom voor een mooi effect)

Nu was mijn idee dat deze glazen plaat electrisch omhoog moet schuiven als ik tv wil kijken. En daar zoek ik dus een systeem voor. Ik heb al aan electrische autoruitmechanismes gedacht etc. maar dat is allemaal niet uit het zicht weg te werken helaas..... Heeft hier misschien iemand een idee?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04

DropjesLover

Dit dus ->

tweetal spindels aan de zijkanten van de plaat vast maken en die met 1 motortje omhoog laten bewegen (motortje + tanwielen monteren in klein kastje boven je tv)? wel spindel/trapeziumdraad gebruiken, geen schroefdraad.

dunne hydraulische cilindertjes ergens vandaan halen?

gasveren van een kofferbak van een auto (wel dus handmatig omhoog/omlaag doen)?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ehm... nu vraag ik mij alleen af wat dit met AUD te maken heeft?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
@Dropjeslover,

Veel dingen waar ik nog niet aan gedacht had.... Valt wel wat mee te bedenken, het probleem is dat ik het uit het zicht wil houden.

@Teacher,

Had beter in de rubriek Plasma, LCD etc gekunt inderdaad.... :(

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:04

DropjesLover

Dit dus ->

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:18:
@Dropjeslover,

Veel dingen waar ik nog niet aan gedacht had.... Valt wel wat mee te bedenken, het probleem is dat ik het uit het zicht wil houden.
nja, je kan die dingen toch aan de achterkant van de plaat monteren?

echt uit het zicht houden zal je (naar mijn mening) niet lukken.

of je monteert een paar (electro) magneten op de muur achter de tv en stuckt er overheen, plakt een paar metalen strips op de plaat en laat de magneten in verschillende volgorde inschakelen, waarmee de plaat beweegt. beetje een maglev-trein / lineaire stappenmotor idee. moet je wel flinke magneten hebben en je tv magnetisch afschermen, maar ach, dan heb je wel wat 8)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:47
Of je neemt zo'n spiegel lcd van philips, maken ze die eigenlijk nog?

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Waarom wil je niet de tv kunnen zien maar wel een lompe MDF bak die nog groter is, en met een glazen plaat er voor?
Ik denk dat je dan gewoon beter een paar honderd euro meer uit kan geven een een tv met een desing wat je wel in het zicht wil hebben.

Een tv lift zodat je tv achter/ uit een kast vandaan komt is misschien ook nog wel een optie voor je.
Zoals:
Afbeeldingslocatie: http://www.avlifts.hometheaterpoint.com/wp-content/uploads/2006/09/duc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.avlifts.hometheaterpoint.com/wp-content/uploads/2006/09/duc1.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Tweak-Freak op 05-05-2009 14:08 ]

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Er zijn ook glazen wanden beschikbaar die ondoorzichtig worden onder invloed van stroom

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

aud > lppr

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het verplaatsen van het topic!

Een tv-lift is voor mij geen optie omdat de tv boven een audiomeubel komt te hangen. Dit audio meubel is al erg diep in verband met de audioapparatuur en nog ruimte voor zo'n lift erachter is er niet.

De mdf-bak moet je trouwens niet kunnen zien als het geheel klaar is, meer een "zwevende" glazen plaat met daarachter indirecte verlichting. Je ziet zo iets wel vaker (vaak een houten structuurplaat) maar dan met daarvoor de tv geplaatst. Ik hou gewoon niet zo van een tv in het zicht.
Pagina: 1