Beste Tweakers,
Ik ben ik een wild studie project gerold waarin ik het volgende moet realiseren.
Er moet een server - client omgeving opgezet worden (100% linux) waarbij een image voor de clients vanaf de server direct bij het opstarten op de client geplaatst kan worden.
Nu heb ik wat research gedaan en blijk de volgende onderdelen nodig te hebben;
De DHCP server is goed geconfigureerd voor het uitdelen van IP's maar nog niet gekoppeld aan PXE
De tutorials en handleidingen over dit onderwerp lopen erg uiteen en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies wil geven.
Alvast bedankt
Ik ben ik een wild studie project gerold waarin ik het volgende moet realiseren.
Er moet een server - client omgeving opgezet worden (100% linux) waarbij een image voor de clients vanaf de server direct bij het opstarten op de client geplaatst kan worden.
Nu heb ik wat research gedaan en blijk de volgende onderdelen nodig te hebben;
- PXE - bootmenu
- TFTP - een simpel FTP protocol waarbij de image vanaf de server naar de client gekopieerd word
- DHCP - Deze leverd de hele boel aan de client tijdens een netwerk boot.
- Voor de server heb ik een textbase debian lenny gekozen
- De clients krijgen Kubuntu
De DHCP server is goed geconfigureerd voor het uitdelen van IP's maar nog niet gekoppeld aan PXE
De tutorials en handleidingen over dit onderwerp lopen erg uiteen en ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies wil geven.
Alvast bedankt