Verwijderd

Topicstarter
Krijg binnenkort de volgende pc.

Intel 2.80GHz (2 CPU’s) Pentium D
Rio (GA-8TRC410MNF-RH Gigabyte) Moederbord
1.024 mb RAM DDR2
Windows XP SP3
Geforce 7300 SE (512MB)

Oftewel de Packer-bell Imedia

Wat moet ik upgraden om bijvoorbeeld Empire: Total War op max te draaien. Werkgeheugen lijkt mij duidelijk, maar moet er ook een nieuw moederbord in.

Heb thuis nog een 400 watt voeding liggen.

Graag jullie reactie.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
Je kunt eens kijken in [UG] Upgrade Guide topicoverzicht :)

Wat is je budget? Ik zou overigens geen geld meer steken in deze pc, maar een nieuwe aanschaffen, zeker als je spellen op max settings wil draaien. Zowel processor, geheugen en graka zijn niet krachtig genoeg, je zult daardoor ook een nieuw mobo nodig hebben, en een nieuwe voeding. Ook een OEM windows licentie is bij een nieuw systeem niet te herbruiken. Kijk voor opties m.b.t. een volledig nieuw systeem eens in reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 :)

[ Voor 23% gewijzigd door asfaloth_arwen op 05-05-2009 10:13 ]

Specs

Verwijderd

Een echt wonderkind zal deze PC nooit meer worden en ik zou er idd ook niet al te veel geld meer aan spenderen. Mainboard dus lekker laten zitten, zonde van de centjes om dat te vervangen.

Ik zou twee dingen doen bij een dergelijke machine, namelijk

(1) Geheugen upgraden, maar dat had je zelf ook al bedacht, en dan naar 2x2GB PC6400 al ondersteunt het mobo eigenlijk alleen PC5300 maar waarschijnlijk loopt het toch wel en je houdt de mogelijkheid om je geheugen ooit nog eens mee te nemen naar een nieuwe configuratie.

(2) Grafische kaart vervangen. Bijvoorbeeld door een ATi 4670. Trekt niet al te veel stroom (55W tegen de ruwweg 40W die de geinstalleerde 7300 al trekt) dus waarschijnlijk kan je huidige voeding die weelde ook nog wel aan. Geen superkaart maar i.i.g. genoeg om de meeste games op een acceptabel niveau mee te draaien, mede afhankelijk van de resolutie natuurlijk.

Kost je per saldo 100 Euri, je moet voor jezelf uitmaken of het de investering waard is natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx!

Het gaat mij voornamelijk om Empire Total War. Speel verders op de Xbox360.

Dus wat extra geheugen inderdaad, en een betere grafische kaart. Is het wat Graka niet mogelijk om er wat beters in te gooien dan de ATi 4670, of is dat een prima kaart om Empire te draaien?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
Is het wat Graka niet mogelijk om er wat beters in te gooien dan de ATi 4670, of is dat een prima kaart om Empire te draaien?
Benchmarks ;) Welke resolutie wil je gaan spelen? Eventueel kun je de HD4770 ook nog overwegen, maar je cpu gaat de boel dan wel wel heel hard beperken...
Met een HD4850 haal je zo'n 40fps (Nieroth in "Empire Total War"), echter is deze game ook erg cpu afhankelijk (http://www.pcgameshardwar...ks-with-14-CPUs/Practice/)

Misschien combi AMD Phenom II + mobo + RAM + graka? Dan kun je echt een tijd vooruit...

[ Voor 36% gewijzigd door asfaloth_arwen op 05-05-2009 10:52 ]

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk naar de systeemeisen van het spel en zorg dat je pc daaraan voldoet.

Je kunt de upgradeguides: [UG] Upgrade Guide topicoverzicht als leidraad gebruiken.
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat PMG niet de plek is om te vragen welke hardware dat je moet kopen, dat is iets dat je zelf kunt beslissen aan de hand van eisen en de guides.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.