DDX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:31:
Hangt trouwens ook nog even van contract wat je met je 'oude provider' hebt/had.
Als je enkel het sidn formulier hebt ingevuld, mogen ze jouw domeinnaam niet zomaar opheffen nml.
Al kan je nu erg weinig actie meer doen, aangezien sidn de domeinnaam al uitgegeven heeft aan iemand anders.
Een provider mag een domeinnaam inderdaad niet zomaar opheffen. Ik heb met 'n klant min of meer hetzelfde gehad. Deze had een domeinnaam geregistreerd staan bij XYZ, maar een hele tijd terug aangegeven deze te willen gaan verhuizen (naar mij toe), maar is daar niet aan toe gekomen.
Een paar weken geleden e-mailde de klant me met de vraag of ik het domein kon verhuizen. Toen bleek dat XYZ net opheffing van het domein had aangevraagd bij SIDN, maar daarvoor geen getekend akkoord van de klant had.
Heb SIDN toen gevraagd wat zij kunnen betekenen en toen bij navraag door SIDN bleek dat XYZ het betreffende formulier niet had, hebben ze de opheffing tegengehouden. In de whois stond op dat moment al wel dat 't domein in quarantaine was, maar dat was blijkbaar nog niet helemaal definitief.
Toen het domein weer actief was heb ik het alsnog gewoon kunnen verhuizen en op die manier de € 100,- kosten kunnen besparen om 't domein uit quarantaine te kunnen halen.