Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

internet via laptop op vakantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, heb echt internet op vakantie nodig, en ga 14 dagen naar Frankrijk.
Wat is nou een betaalbare oplossing om te kunnen internetten met mijn laptopje in de zon?

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Heb je het echt zo hard nodig? Zorg dan dat je een camping/hotel/whatever uitzoekt met wifi. Of schop gewoon je laptop aan de kant en geniet van de zon (Y)

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb het echt nodig...tmobiel of vodafone hebben iets...schreeuwend duur.
moet het echt gebruiken...

Verwijderd

Gewoon een internetcafe zoeken in de buurt waar je op vakantie ben. Dit omdat je met mobiel internet toch roaming kosten moet betalen en dat is niet goedkoop (dacht ik). Trouwens je bent op vakantie dan moet je lekker genieten en niet hele dagen achter je laptopje gaan zitten in de zon, had je net zo goed thuis kunnen blijven.

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 20:18
En heb je zelf ook al gezocht?
Waar wil je internet voor gebruiken? (websites of downloaden)
Hotel / Camping overwogen met wifi zoals Stouten al zegt?

Vodafone heeft van die internationaal bundels maar die zullen waarschijnlijk voor een jaar gelden, je zou wel een prepaid kaartje kunnen pakken maar die zijn inderdaad duurder dan de flat-free abbotjes wat voor nationaal gebruik zijn...

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je prepaid kaartje trek je zo leeg als je daar zit gezien het gewoon schreeuwend duur is. Oftewel hotel/camping/cafe waar je een wifi verbinding hebt. Soms is dat gratis, soms kost het je een x bedrag.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Je kan toch gewoon een Frans prepaid kaart kopen?
Of bij de Franse CompuServe een account aanmaken (dan betaal je per uur).

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Verwijderd

Dat kan ook nog een optie zijn, goedkoper en na die 14 dagen vakantie in frankrijk kan je het weggooien niemand die er dan nog weet van heeft

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik zit ergens WIRELESS. Dus heb ook telefoon-UMTS of iets nodig.

compuserve account heeft geen zin, want heb dan kabel nodig.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Is GEEN betaalbare oplossing voor in Frankrijk die je hier in Nederland kunt regelen.

Volgens mij heeft France Telecom wel een soort van pre-paid mobiel internet oplossing via USB maar dan betaal je 50 euro voor 10MB... ALS je echt wil internetten zit je toch echt vast aan een internetcafe.

Vodafone heeft voor zakelijke klanten wel een afkoopregeling per dag van ik geloof 50 euro voor 50MB. MAAR: elke MB die erbij komt betaal je gewoon 7,50. Dit was echter beta toen ik veel in het buitenland zat (en heb ik ook nooit gebruikt).

Dus nog even in het kort: Internetcafe.

[ Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 07-05-2009 11:13 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Ik weet niet wat je reden is om perse op het internet te moeten in je vakantie.... Maar als het voor je werk is, dan neem ik aan dat je werkgever toch wel de evt. kosten betaald... (Mits je in dienst bent bij een werkgever natuurlijk.)

Als mijn werkgever zou verplichten dat ik in het buitenland evt. op internet moet kunnen, dan zou hij voor de kosten opdraaien, anders ga ik dat niet doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 11:19 ]

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:50
Toen ik een weekje in Frankrijk zat heb ik gewoon m'n telefoon gebruikt om te internetten (3G en/of GSM data). Natuurlijk moet je dit niet de hele dag aan laten staan, maar af en toe wat opzoeken en mail controleren werkt natuurlijk perfect. Heb overigens gewoon een T-Mobile Flex abbonement.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Dutchy007 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:22:
Toen ik een weekje in Frankrijk zat heb ik gewoon m'n telefoon gebruikt om te internetten
Met een laptop en lekker in de zon klinkt meer als een MB verstoker dus dat gaat hem niet worden denk. ;)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:23
Waarom gaat de helft van de reply's over de vraag 'waarom' de TS in Frankrijk moet internetten, daar gaat het toch niet om?

Het gaat om 'hoe', misschien heb je hier wat aan?

http://www.wi-fihotspotlist.com/browse/intl/2000010/

Just a simple thought....

Pagina: 1