Toon posts:

grote fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb nu al een tijdje een "nieuwe" pc kast maar deze heeft naar mijn mening vrij weinig ruimte voor fans
(2x80mm aan de achterkant en aan de voorkant een rooster)
nou heb ik aan de voorkant inmiddels al een mooi gat uitgeslepen waar een 120mm fan achter zit maar ik wou graag ook een fan aan de zijkant van mijn kast..
nou heb ik al aardig wat kant en klare kasten langs zien komen met echt hele mooie en vooral hele grote fans aan de zijkant
http://www.tweaktown.com/news/9118/index.html
http://www.dansdata.com/images/bigfans/mio9191024.jpg

mijn vraag is dan ook is het het handig om zo'n fan erin te zetten en vooral waar kan ik deze monsterlijke fans kopen (inclusief muilkorf) 8)

grt

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je het gewoon voor de coolheids factor doen of heb je temperatuur problemen? In principe is 2x80mm rear en 1x120mm front gewoon genoeg om een goede luchtstroom op te leveren.

Anders heb je de antec big boy eventueel:
pricewatch: Antec Big Boy 200

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Een grote langzaam draaiende fan is koeler en stiller dan een hele bult kleintjes.

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Maar dan is al zijn slijptol werk voor nop geweest.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Verwijderd

Topicstarter
mobo 25°
cpu 41°
gpu 42°
hdd 30°

dus echt warmteproblemen heb ik niet nee...
maar ik wil wel graag zo'n heeeeeeele grote fan aan de zijkant

ten eerste idd voor de coolheidsfactor
maar ten tweede ook voor de koelheidsfactor (kijken of ik mijn cpu en gpu nog verder kan overklokken)
en ten derde (de belangrijkste) om mijn systeem stiller te krijgen

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:25

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

misschien kun je zelf wel wat maken als je een beetje creatieve handjes hebt :) en dan het motortje van een bestaande fan doneren ^^ ik heb ook een keer zo iets gedaan maar dan andersom, een dikker motortje op een 80mm fan :P

Signature

Verwijderd

Topicstarter
zelf een fan maken?? lijkt me vrij lastig om aan mooie schoepen te komen net zoals het denk ik ook niet makkelijk is om ze mooi uit te lijnen en vast te zetten..

en nee ik heb geen 5 assige freesbank in m'n schuurtje staan :P

wat ik eigenlijk zoek is zoiets maar dan in een nederlandse winkel http://www.performance-pc...ath=327&products_id=24345

Verwijderd

Kan je niet zo een grote kamer fan modden?
die heeft airflow genoeg, ook op lagere toeren. met een beetje soldeer werk plak je hem zo in voeding vast (ik sta niet garant voor afbrandende PC's :P ), Of je pakt natuurlijk gewoon een losse stekker, maar dat is niet zo makkelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2009 12:40 ]

• BGB4rn

BGB4rn

het hoeft toch niet per see super perfect te zijn.. :P of je zoekt een fan op van die maat en modt m zo dat ie voldoet :)

Signature

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Weet niet zeker hoor maar kun je niet toevallig Cooler Master case onderdelen los bestellen? In dat geval zou je gewoon die reuze CM fan kunnen bestellen en je case een beetje modden zodat het allemaal mooi past :).

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 00:12:
zelf een fan maken?? lijkt me vrij lastig om aan mooie schoepen te komen net zoals het denk ik ook niet makkelijk is om ze mooi uit te lijnen en vast te zetten..

en nee ik heb geen 5 assige freesbank in m'n schuurtje staan :P

wat ik eigenlijk zoek is zoiets maar dan in een nederlandse winkel http://www.performance-pc...ath=327&products_id=24345
Schrijf eens wat webwinkels aan, je weet nooit of ze het misschien kunnen leveren. Probeer winkels als Azerty, Salland,...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

hoe groot wil je hem hebben? bij alternate zie ik zo even niet groter dan 20cm, alleen weet ik niet of je 34 euro aan 1 fan uit wil geven als je het ook kan doen met wat 2e hands omgebouwde elektronica...

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Beetje modden, we zitten op tweakers per slot...........
Afbeeldingslocatie: http://www.germes-online.com/direct/dbimage/50335466/Low_Noise_Axial_Flow_Ventilator.jpg

• BGB4rn

BGB4rn

kaajee schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:41:
Beetje modden, we zitten op tweakers per slot...........
[afbeelding]
neem dan gelijk deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.00088.06sc.thinkquest.nl/uploads/thumbnails/windmolen_250x0.jpg

lol ik kwam deze ook nog tegen, dit kun je wel echt doen :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa355353/case.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door BGB4rn op 07-05-2009 15:15 ]

Signature

Verwijderd

Lol! :+ alleen ziet het er wel uit alsof die zijkant doorbuigt :X

• BGB4rn

BGB4rn

als je daar de fan van af rooft en de motor laat voor wat ie is is het iig al een stuk lichter, normaler motortje er in spuiten en klaar :)

Signature

Verwijderd

dat snap ik.. maar meer als in: wtf dat is wel heel erg 8)7
verder wel een leuk idee als je het iets mooier doet :+ :D

• i7x
  • Laatst online: 09-01 01:53

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

BGB4rn schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:10:
...
lol ik kwam deze ook nog tegen, dit kun je wel echt doen :)

IMG
Zeker bruut zo'n fan. Ik zou er alleen wel een gaasje tussen doen want volgens mij is op deze manier je kast na één week een stofhoop :P.

• BGB4rn

BGB4rn

i7x schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:10:
[...]

Zeker bruut zo'n fan. Ik zou er alleen wel een gaasje tussen doen want volgens mij is op deze manier je kast na één week een stofhoop :P.
hehe, is (gelukkig) niet mijn pc..

hangt er trouwens ook van af hoe hard je de fan laat draaien..

de gast die m gemaakt heeft is trouwens zuiderbuur ^^

Signature

• kaajee
Als ie maar hard genoeg blaast, dan blaast ie al het stof er ook wel weer uit......... :*)

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Tja, het is alleen wel zo dat die fan in die kast niet in de kast blaast, maar er uit zuigt....

Addicted to silent computing

• kaajee
Lijkt me sterk! Heb je wel eens voor zo'n ventilator gestaan? Ik wel en ik kan me herinneren dat ie toch echt lucht in m'n gezicht blies. Sterker nog: er staat zo'n ding nu op het moment in m'n gezicht te blazen. Dat doen alle huis/tuin/keuken modellen. En zo'n ventilator lijkt me toch redelijk lastig 'om te draaien'.

(tenzij jij eigenaar van die pc bent natuurlijk, dan zul je het zelf het beste weten)

• BGB4rn

BGB4rn

als ie zuigt zou het nog mooier wezen, dan kun je ook heel makkelijk wat doen met stoffilters :)

Signature

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
http://www.coolermaster.n...5c57232a56cff771290be25d6

Dit is de onderdelen site van coolermaster, verzendkosten zijn wel beetje hoog maarja daar doe je niks aan :)

erutangis

Verwijderd

kaajee schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:34:
Lijkt me sterk! Heb je wel eens voor zo'n ventilator gestaan? Ik wel en ik kan me herinneren dat ie toch echt lucht in m'n gezicht blies. Sterker nog: er staat zo'n ding nu op het moment in m'n gezicht te blazen. Dat doen alle huis/tuin/keuken modellen. En zo'n ventilator lijkt me toch redelijk lastig 'om te draaien'.

(tenzij jij eigenaar van die pc bent natuurlijk, dan zul je het zelf het beste weten)
Je hoeft de motor niet om te draaien, je draait gewoon de bladen om ;)

• BGB4rn

BGB4rn

en waar denk je dat de motor in zit ?

(juist, in de bladen)

Signature

Verwijderd

BGB4rn schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:24:
en waar denk je dat de motor in zit ?
(juist, in de bladen)
Nee, de bladen zitten op een as, en die as zit aan de motor gekoppelt lijkt me, je zou de bladen zelfs kunen afzagen en er andersom oplijmen (wel goed vastlijmen i.v.m rondvliegende metalen delen :P ).

• DJ-Visto
  • Laatst online: 22-12-2025

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Auto fan kopen >__>

Verwijderd

maar het koelt wel goed;)

Verwijderd

deleted

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2016 18:13 ]

• BGB4rn

BGB4rn

Signature

• artificial_sun
  • Laatst online: 28-01 07:10

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik kan je een behuizing met grote fan aanbevelen :) Los heb ik ze nog nergens gezien helaas.
Ik heb ook zo'n kast de Tacens Sagitta II Tower (zie mijn review) De fan is stel een heeft een goede lucht verplaatsing. Maar omdat hij een lage snelheid heeft is er niet genoeg zuigkracht om stof van de vloer te zuigen dus ik vind hem ideaal.

Gewoon een mooie kast met fan kopen dus >:)

Stadia was beter....

Pagina: 1