Toon posts:

Verloren gegaan stukje hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga om het een beetje low on the radar te houden heel algemeen beschrijven, maar ik heb volgend probleem:

Ik heb een bepaald stuk hardware gekocht bij winkel A, hier had ik problemen mee maar omwille van een aantal redenen kon ik niet meer terug naar die winkel A. Ik heb aan een andere winkel B gevraagd of zij het stuk willen opsturen naar de fabrikant voor een RMA. Winkel B stemde hiermee in.

Nu is winkel B het bepaalde stukje hardware kwijt... Wat mag ik in zo een geval verwachten van winkel B, genomen dat het stukje hardware ongeveer 2 jaar oud is en dat het bv oorspronkelijk 200 euro kostte ?

• AB-Systems
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-10-2023
Heb je ergens op papier staan dat je het ingeleverd hebt bij winkel B? (en zo ja, hoe.. is het redelijk specifiek beschreven..? bijv. niet.. videokaart maar video kaart NVIDA FeForce 8600M GT)

als je wat op papier hebt staan dat je het ingeleverd hebt is de winkel verantwoordelijk.. anders lijkt het me iets wat domweg 'verdwenen' is.. want het is hun woord tegen het jouwe..

Verwijderd

offtopic:
*knip* offtopic en stoken in een topic is niet wenselijk

[ Voor 54% gewijzigd door Rukapul op 05-05-2009 11:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een papier het model staan, maar daar staat geen serienummer oid op...

Het is een herstelbon/reparatiebon

en wat mag ik als brave belg dan eisen met garantievoorwaarden en van dat soort dingen? een gelijkwaardig onderdeel? en als dat niet meer leverbaar is? Hoe zit het dan met de oorspronkelijke aanschafwaarde van het product ?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 11:03 ]

Verwijderd

Het maakt helemaal niks uit wat de oorspronkelijke waarde is, maar wat de huidige dagwaarde is. En als het op computeronderdelen uit komt is die waarde waarschijnlijk behoorlijk gedaalt.

Garantie maakt allemaal niks uit, aangezien jij helemaal niks geen rechten op dit gebied hebt bij de winkel. Het moraal van het verhaal is dat ze jouw eigendom zijn kwijtgeraakt, waarvoor ze in principe hetzelfde artikel horen terug te leveren.

Verwijderd

Aangezien je een herstelbon/reparatiebon hebt, heb je daarmee ook bewijs dat jij dat onderdeel hebt ingeleverd.. Weliswaar staat er geen serienummer op, maar wel het model.. Je kunt dus altijd nagaan dat jij zo'n onderdeel daar hebt ingeleverd.. Dat zij het nu kwijt zijn is jammer voor hen..

Ik weet niet precies hoe het zit, maar aangezien jij wel een bewijs hebt van inlevering, lijkt het me dat je gewoon van hen kan eisen dat ze je een redelijke vervanging geven.. Dan moet je niet rekenen op een of ander superproduct dat net op de markt is gekomen, maar iets vergelijkbaars..

De originele aanschafprijs doet hier trouwens weinig voor.. Hardware/onderdelen dalen nogal snel in waarde.. Daarbij moet jij ook redelijk blijven.. Goed, het is fucked up dat ze het kwijt zijn, maar je had hem al twee jaar, dus kan je niet verwachten dat je een compleet nieuw dingetje krijgt..

Ga eens lang bij de desbetreffende winkel en vraag daar wat zij normaal gesproken in dit soort gevallen doen.. Mocht dit redelijk zijn en jij wilt daar mee akkoord gaan; mooi, probleem opgelost.. Zij zijn niet zo redelijk? Prima, briefje heen sturen met een mooi verhaaltje waarin je de situatie kort uitlegt/samenvat en een voorstel doen.. Aangetekend verzenden natuurlijk :) Ik weet niet of je een rechtsbijstand hebt, maar anders zou je daar ook een belletje heen kunnen doen en vragen wat gebruikelijk is in zo'n geval..
Pagina: 1