[Windows7] Windows 7 & Virtual PC 2007

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb deze middag Windows 7 RC geinstaleerd.
Hiervoor had ik ook al windows 7 beta, maar deze was al 3x geupgrade en ik had mijn partities te klein gemaakt.

Ik heb nu alles geinstaleerd en alles werkt ook.
Ik heb nu alleen een probleem met Virtual PC.

Ik had de virtual XP mode for Windows 7 geinstaleerd. Deze werkte niet omdat mijn laptop geen harde virtualisation heeft.
Voordat ik deze had geinstaleerd had ik virtual pc al geinstaleerd en deze werkte.
Echt toend e XP mode erop stond werkt hij niet meer.

Vervolgens heb ik alles verwijderd (De XP mode en virtual PC), maar nu krijg ik virtual PC niet meer geinstaleerd.

Ik krijg de hele tijd deze melding:
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/denskie/errorwindows7.jpg

Ik heb al gezocht op internet om dat susteem uit te zetten (dit moest via group policy) maar dat had geen nut.
Hoe krijg ik nou Virtual PC geinstaleerd zonder weer opnieuw windows 7 te moeten instaleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Lang leve restorepoints / herstelpunten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
L4m0r schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:17:
Lang leve restorepoints / herstelpunten? :)
dat dacht ik dus ook al aan, alleen zijn die er schijnbaar niet?

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a310/denskie/restorepoints.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-09 17:16
Je draait het net een dag?
Dus je kan makkelijk reinstall doen.
Tis toch maar een test versie.

En zo te zien heb je een goed restore punt.

[ Voor 36% gewijzigd door Erwinvz1 op 05-05-2009 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je de VPC 2007 setup niet in compatibility mode laten lopen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erwinvz1 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 07:40:
Je draait het net een dag?
Dus je kan makkelijk reinstall doen.
Tis toch maar een test versie.

En zo te zien heb je een goed restore punt.
Ja maar ik heb wel net alle programma's weer goed geinstaleerd.
alt-92 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:01:
Kun je de VPC 2007 setup niet in compatibility mode laten lopen?
Ja dat kan wel, maar dan krijg ik dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-07 21:54
Windows 7 heeft zn eigen VPC versie. Die heet nu ´Windows Virtual PC´. Zie Microsoft website.:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen w7 RC te installeren, maar waar ik benieuwd naar ben is of ik mijn vhd´s die ik in WinXP icm MS Virtual PC 2007 had zonder problemen in Windows Virtual PC Beta geopend-opgestart kunnen worden. En zo ja, later ook evt weer terug opgestart in Virtual PC 2007 onder WinXp.

Ik heb r wel wat over gevonden, maar dit heeft niet direct betrekking op Windows Virtual PC voor w7 RC.:
http://blogs.technet.com/...erver-and-virtual-pc.aspx

Floris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
floriszz schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 06:58:
Windows 7 heeft zn eigen VPC versie. Die heet nu ´Windows Virtual PC´. Zie Microsoft website.:
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/

Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen w7 RC te installeren, maar waar ik benieuwd naar ben is of ik mijn vhd´s die ik in WinXP icm MS Virtual PC 2007 had zonder problemen in Windows Virtual PC Beta geopend-opgestart kunnen worden. En zo ja, later ook evt weer terug opgestart in Virtual PC 2007 onder WinXp.

Ik heb r wel wat over gevonden, maar dit heeft niet direct betrekking op Windows Virtual PC voor w7 RC.:
http://blogs.technet.com/...erver-and-virtual-pc.aspx

Floris
Ja dat weet ik, die had ik ook geinstaleerd.

Ik had eerst virtual pc geinstaleerd end at werkte.
Daarna heb ik deze geinstaleerd maar dit is een vereiste:

Windows Virtual PC requires a CPU with the Intel™ Virtualization Technology or AMD-V® feature turned on. This feature must be enabled in the system BIOS. For details on how to enable, visit the Configure BIOS page or check with your computer manufacturer.

En dat heeft mijn processor dus niet, dus het werkte niet. Daarom heb ik hem verwijderd, maar als ik nu vortual pc weer wil instaleren krijg ik steeds die foutmelding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je enige optie is dan om ipv van virtual pc, een andere hostbased virtualisatie applicatie te gebruiken. Je kan het met VMWare workstation of VMWare Server proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:46:
Je enige optie is dan om ipv van virtual pc, een andere hostbased virtualisatie applicatie te gebruiken. Je kan het met VMWare workstation of VMWare Server proberen.
nee, ik moet voor school per se virtual pc hebben om met mn servers te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Installeer dus de eerdergenoemde Virtual PC beta, die er speciaal voor Windows 7 is :)

Edit:
Overigens, als het voor school is, waarom een beta-OS gebruiken? :?

[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 07-05-2009 14:50 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dit ook; exact hetzelfde probleem; installeren in vista modus en als administrator, dat heeft bij mij gewerkt.
Die modus zit er speciaal bij voor windows7 (rechts klikken op het bestand en dan naar comp.modus) :) .

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:44:
Installeer dus de eerdergenoemde Virtual PC beta, die er speciaal voor Windows 7 is :)

Edit:
Overigens, als het voor school is, waarom een beta-OS gebruiken? :?
Ik heb al een paar keer gemeld dat deze dus niet werkt omdat ik geen hardware virtualisation heb.

Omdat deze stukken beter en sneller werkt dan vista en ik dus veel beteer en prettiger met windows 7 kan werken dan met vista.
ik gebruik hem al van voor de beta dus geen reden om vista te gaan gebruiken.
Verwijderd schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:45:
Ik had dit ook; exact hetzelfde probleem; installeren in vista modus en als administrator, dat heeft bij mij gewerkt.
Die modus zit er speciaal bij voor windows7 (rechts klikken op het bestand en dan naar comp.modus) :) .
Dat heb ik ook al gedaan, maar werkt niet.
Hij staat op compatibility vista en run as administrator, maar het werkt allemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing:

Als je de XP mode gaat installeren instaleer je eerst een update.
Deze staat er niet tussen bij de programma's maar wel bij de geïnstalleerde updates.

Ik heb deze verwijderd en nu mag ik weer gewoon vrtual pc installeren en gebruiken.

Toch bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:45
Ik heb een tijdje geleden Windows 7 in virtual pc geïnstalleerd. Werkte niet zo lekker dus ik heb hem weer verwijdert. De partitie die hij heeft aangemaakt voor Windows 7 is er volgens mij nog. Ik kom als ik al mijn bestanden optel op 80 GB te veel uit, hetzelfde als de partitie die ik er voor had. Ik kan niet meer vinden waar het staat. Kan ik dit wel op een of andere manier oplossen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TargetX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 13:01
KoenCows schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:06:
Ik heb een tijdje geleden Windows 7 in virtual pc geïnstalleerd. Werkte niet zo lekker dus ik heb hem weer verwijdert. De partitie die hij heeft aangemaakt voor Windows 7 is er volgens mij nog. Ik kom als ik al mijn bestanden optel op 80 GB te veel uit, hetzelfde als de partitie die ik er voor had. Ik kan niet meer vinden waar het staat. Kan ik dit wel op een of andere manier oplossen?

Thanks.
Hiervoor kun je in het vervolg beter een nieuw topic openen, maar je kunt deze schijfruimte vinden in schijfbeheer.

Start -> rechtermuisklik op Computer -> Manage/Beheren -> Diskmanagement/Schijfbeheer. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 10:32
Hebben er meer mensen last van het feit dat de CPU wel Intel VT heeft, maar het BIOS geen optie heeft om dit aan te zetten? Ik heb dit probleem zelf met een Acer Aspire 5684 waarin een T5600 zit die wel Intel VT support heeft en daardoor dus geen Virtual PC kan draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door captain007 op 14-05-2009 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

captain007 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:31:
Hebben er meer mensen last van het feit dat de CPU wel Intel VT heeft, maar het BIOS geen optie heeft om dit aan te zetten? Ik heb dit probleem zelf met een Acer Aspire 5684 waarin een T5600 zit die wel Intel VT support heeft en daardoor dus geen Virtual PC kan draaien.
BIOS Update misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De meeste budget laptops (excusez le mot maar zo is het wel) doen dat niet.
En aangezien de ODM's hier een BIOS voor moeten maken gaat dat niet.

(heb hetzelfde overigens met een HP laptop, geen VT aan ondanks dat de chipset en proc het wel ondersteunen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:07:
De meeste budget laptops (excusez le mot maar zo is het wel) doen dat niet.
En aangezien de ODM's hier een BIOS voor moeten maken gaat dat niet.

(heb hetzelfde overigens met een HP laptop, geen VT aan ondanks dat de chipset en proc het wel ondersteunen).
nou zo budget was hij niet, maar goed.
dan gebruik ik het niet heb het ook nog niet nodig gehad trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
Bij mij is het ook geen budget. Ik noem bijna 1300 eurie geen budget meer. BIOS updates helpen niets en Acer schijnt niet thuis te geven. Heb al wel wat info op het internet gevonden waar mensen onder andere bij Vaio's met een BIOS disassemble en wat geneuzel in registers uiteindelijk door een bitje te veranderen het wel aan de praat hebben gekregen. Lijkt dus op BIOS settings die hidden zijn maar wel gewoon in het BIOS aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
captain007 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:15:
Bij mij is het ook geen budget. Ik noem bijna 1300 eurie geen budget meer. BIOS updates helpen niets en Acer schijnt niet thuis te geven. Heb al wel wat info op het internet gevonden waar mensen onder andere bij Vaio's met een BIOS disassemble en wat geneuzel in registers uiteindelijk door een bitje te veranderen het wel aan de praat hebben gekregen. Lijkt dus op BIOS settings die hidden zijn maar wel gewoon in het BIOS aanwezig zijn.
Heb je een intel processor?

dan kun je met een tooltje van intel kijken of je processor het ondersteund.
mijn processor ondersteund het niet en mijn laptop is net uit de garantie.

Maar pver acer ben ik altijd al zwaar ontevreden geweest, dus dit verbaast me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
Ja ik heb een Intel T5600 processor. Deze heeft volgens de Intel website ondersteuning voor Intel VT. Na wat zoekwerk kwam ik hier nog in een topic uit 2007 tegen dat het soms mogelijk is om in het MSR 0x3a register van de processor de juiste bits aan te zetten. Dit mocht niet baten omdat dit blijkbaar vanuit het BIOS is gelocked. Vind het echter wat ver gaan om het BIOS te gaan disassembleren en vervolgens daar de juiste bits in te hacken (Heb dit gezien op Wim's BIOS forum). Ten eerste heb ik hier geen ervaring mee en ten tweede wil ik niet graag het BIOS per ongeluk stuk maken en daardoor een defecte laptop krijgen. Ik ga toch tegen beter weten in maar eerst eens vriendelijk contact opnemen met Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Acer krijgt in dit geval gewoon de BIOS van de ODM in kwestie (wat daarmee bedoeld wordt:: zie nieuws: Compal passeert Quanta als grootste notebookfabrikant ). Notebook BIOS's als de Insyde of Quanta BIOS zijn notoir minimaal qua instellingsmogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die van mij heeft het dus gewoon niet:

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=30786

maar het was toch geen budget laptop (€800,-) maar dan gebruik ik het gewoon niet he
Pagina: 1