FreeBSD reboot steeds na upgrade van 7.1 naar 7.2

Pagina: 1
Acties:

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 23:44

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Topicstarter
Ik heb volgens de instructies

#freebsd-update upgrade -r 7.2-RELEASE

en

# freebsd-update install

gedraaid vanuit 7.1 en nu blijft de pc rebooten. Ik kan nog wel in een basic shell komen, maar heb geen idee wat het probleem is en hoe ik het op kan lossen. Heeft het wellicht met KDE te maken, want vlak voordat die zou moeten starten, reboot hij weer. Ik heb geen foutmeldingen gekregen tijdens het upgraden. alles leek goed te gaan.

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

Verwijderd

Kun je in die shell nog een keer freebsd-update install draaien, en dan vervolgens weer een keer rebooten? En update anders gelijk ook even je ports want volgens mij zat er een nieuwe KDE in:
FreeBSD 7.2-RELEASE Announcement:
...
Gnome updated to 2.26, KDE updated to 4.2.2
...
Ik had iig geen problemen door een upgrade van 7.1 naar 7.2 (maar ik heb ook geen KDE).

• djohn_croot
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-01 23:44

djohn_croot

Did you mean 'recursion?'

Topicstarter
Dank voor je reactie. De shell kent freebsd-install niet, alleen de basic Unix-commando's. Ik denk dat ik maar een nieuwe install van 7.2 doe, zoveel belangrijks stond er nog niet op de schijf...

OpenBSD + zsh + cwm + tmux + Model M

Verwijderd

Kan komen omdat /usr/sbin niet in je path staat. Je zou het met een absolute path kunnen proberen:
# /usr/sbin/freebsd-update install

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:09
[rant]weer een reden om die binary-upgrade niet te gebruiken.[/rant]

Als je in die basic shell zit, zou je eens in /etc/ttys je grafische terminal (ttyv8 waarschijnlijk) uit kunnen zetten zodat hij niet automatisch doorstart naar KDE, dan kan je vanaf daar verder zoeken, je /var/log/Xorg.0.log doorkijken, etc.