Toon posts:

[MacBook Pro] Hitte en batterij probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken heb ik er last van dat m'n MacBook Pro binnen no time top temperaturen haalt boven de 70 graden. Nu schrik ik hier normaal niet zo van wanneer ik Photoshop of iets dergelijks draai maar deze temperaturen haal ik al wanneer ik wat dagelijkse programma's draai als MSN, Safari en iTunes.

Ook is m'n batterij in 1 week dichtgeklapt heb ik het idee. Voorheen kon in makkelijk 3 uur internetten en MSN aan hebben staan zonder dat hij aan de adapter lag.. nu kan ik dit nog hooguit 1u en 40m doen.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (PRAM reset, in Activity Monitor gekeken of er programma's blijven hangen die veel van de CPU vragen) maar tevergeefs.

Kan iemand me misschien helpen?

(Battery Health is overigens 83% bij 218 cycles)

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 02:11
Lijkt me wat overdreven dat de temperatuur zo hoog zou zijn, maar de verhoging zou kunnen komen door stof, misschien even wat lucht door de ventilatie heen blazen. Kortere batterijduur zou natuurlijk kunnen zijn doordat de ventilators nu ineens veel meer moeten doen dan normaal, omdat hij zo warm wordt.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

Kan misschien ook zijn dat er een raar proces processortijd vreet. Heb je al eens gecontroleerd met Activiteitenweergave (uit Hulpprogramma's) of er niet iets is dat cpu gebruikt als je niets bijzonders doet?

Hier stond achterhaalde informatie…

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Volgens uit Digistorm's (volledig correcte) suggestie: draai je toevallig de beta van Safari 4? Die had er bij mij nogal een handje van om de CPU belasting door het plafond te jagen. Ik ben dus weer terug bij Safari 3 :)

Launching containers into space

• sroebert
Digistorm schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:25:
Kan misschien ook zijn dat er een raar proces processortijd vreet. Heb je al eens gecontroleerd met Activiteitenweergave (uit Hulpprogramma's) of er niet iets is dat cpu gebruikt als je niets bijzonders doet?
Lezen is ook een vak:
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:01:
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd (PRAM reset, in Activity Monitor gekeken of er programma's blijven hangen die veel van de CPU vragen) maar tevergeefs.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-02 11:52
Mijn MBP gaat regelmatig naar de 100 graden. Binnenkort maar eens langs Apple gaan...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Volgens apple kan het zijn dat de macbook pro wat warmer wordt en er wordt ook afgeraden deze op je schoot te hebben staan.

Daarnaast kan de temperatuur behoorlijk oplopen als je de MBP op bed hebt staan(lees: geen harde ondergrond). De ventilatie is dan een stuk minder waardoor hij dus warmer wordt ;)

die van mij heeft ook last van hoge temperatuur als deze op een zachte ondergrond staat.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al had gemeld, heb ik Activity Monitor al in de gaten gehouden.. en alles zag er normaal uit.

Blooddragon, je zei dat de temperaturen waren overdreven maar dit is niet zo.. binnen no time staat de gpu en cpu op 71 graden. Misschien dat ik maar langs een apple store moet gaan, maar ik hoopte eigenlijk hier een oplossing te vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing!

Ik had in Activity Monitor iets over het hoofd gezien O-) :

Hij gaf alleen My Processes weer, maar toen ik hem op All Processes zette zag ik tot mijn blijdschap dat er een proces genaamd "Printjobmgr" een cpu aandeel had van maarliefst 98%(!!)

Deze dus snel uitgeschakeld en de temperaturen zakken langzaam weer :)
Hopelijk gaat de batterij nu ook weer wat langer mee..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 13:18 ]

• sroebert
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:46:
Zoals ik al had gemeld, heb ik Activity Monitor al in de gaten gehouden.. en alles zag er normaal uit.

Blooddragon, je zei dat de temperaturen waren overdreven maar dit is niet zo.. binnen no time staat de gpu en cpu op 71 graden. Misschien dat ik maar langs een apple store moet gaan, maar ik hoopte eigenlijk hier een oplossing te vinden :)
Ik bedoelde dat het overdreven zou zijn als het door stof zou komen, ik geloofde you 71 graden wel ;)

Fijn dat je nu in ieder geval waarschijnlijk het probleem hebt gevonden :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke mooi zo.

Het probleem is verholpen nu, m'n batterij werkt weer zoals ik ervan verwacht!
Pagina: 1