HDTV krijgt geen signaal van HD 4850 (dvi>hdmi-kabel)

Pagina: 1
Acties:

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
Ten eerste heb ik een acer X233HD-monitor aangesloten op de videokaart. Die doet het gewoon prima, dvi naar dvi. Vervolgens wil ik mijn HDTV (een lg325000) aansluiten, door middel van een dvi naar hdmi-kabel. In ATI CCC komen er vreemd genoeg 2 schermen te staan die ik kan activeren. Een 'normale' tv, en een breedbeeld HDTV. Het maakt echter niet uit welke monitor ik activeer, de TV blijft 'no signal' weergeven.

De videokaart in kwestie heb ik al eerder gebruikt, met een Toshiba HDTV. Werkte prima, in ATI CCC was ook netjes te zien dat het om een Toshiba-tv ging, en ik kon mijn desktop mooi klonen of juist uitrekken. Nu heb ik dus die LG-tv, en het lukt niet. Ik heb eigenlijk alles al wel geprobeerd, nieuwste drivers, deinstalleren, opnieuw erop etc. Ook heb ik geprobeerd om alleen de hdtv aan te sluiten op mijn pc, zonder de monitor, maar dan nog krijg ik geen signaal. De TV heeft 3 hdmi-ingangen, waarvan eentje duidelijk dvi/hdmi zegt. Alle drie de ingangen geprobeerd, zonder succes.

Wat mij ook opvalt is dat ik met de muis ook van het beeldscherm afkan, alsof de desktop echt uitgerekt is, maar de tv geeft geen signaal, dus iets klopt er niet. Overige hardware is overigens een 780g-plank van gigabyte, de igp staat uit. Die heb ik overigens ingeschakeld, waardoor ATI CCC te kennen gaf dat ik maar liefst vier beeldschermen kon aanspreken, maar ook via de igp kreeg mijn HDTV geen signaal. Zelfs zonder videokaart kon ik geen signaal krijgen op de tv via de igp.

Ik ben eigenlijk radeloos. Ik ga nog even een nvidia-kaart proberen en kijken of dat wat oplevert. De handleiding zegt overigens dat de hdmi-kabel versie 1,3 moet zijn. Dit zegt mij persoonlijk niets. Ik heb deze kabel: http://www.kabeltje.com/h...tkabel-5-meter-p-194.html

Tips/hints/trucs zijn allemaal welkom.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 20:02
Geeft je control-center ook echt aan dat het een DVI->HDMI convertor heeft gevonden?
Anders misschien een 'echte' ATi Convertor ertussen proberen...

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/articles/r600_hdmi_lg2_550.jpg
Zo-één dus...

[ Voor 25% gewijzigd door FireDrunk op 04-05-2009 23:46 ]

Even niets...

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 16:58

Patjeee

Ik woon in Boston MA

force tv detection aan ?

• Marc Rademaker
thijs_cramer schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:45:
Geeft je control-center ook echt aan dat het een DVI->HDMI convertor heeft gevonden?
Anders misschien een 'echte' ATi Convertor ertussen proberen...

[afbeelding]
Zo-één dus...
Het gaat om een kabel die een dvi-stekker heeft, die in de videokaart gaat, en als uiteinde een hdmi-stekker, die in de tv gaat. Control-center geeft niets aan over een dvi naar hdmi-kabel ofzo.

@ patjeee, jup, heb ik aanstaan. Heb het ook meerdere malen handmatig laten detecteren. Vreemd genoeg stonden de twee beeldschermen ook nog in ATI CCC nadat ik alle drivers opnieuw had geinstalleerd. En de DVI-HDMI kabel zat niet eens in de pc.

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Probeer je te clonen of zet je op extended mode? Het kan zijn dat de resolutie te hoog is voor de LG waardoor hij geen beeld geeft. Je Acer heeft een fullHD reso van 1920x1080. De LG is een 32" LCD TV, dus ik neem aan 1366x768.

Ik adviseer je om op extended mode te zetten ipv cloned mode.

Heb je hem ook op de juiste HDMI kanaal gezet?

[ Voor 32% gewijzigd door vigilante888 op 05-05-2009 11:13 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Marc Rademaker schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:32:
Het gaat om een kabel die een dvi-stekker heeft, die in de videokaart gaat, en als uiteinde een hdmi-stekker, die in de tv gaat. Control-center geeft niets aan over een dvi naar hdmi-kabel ofzo.
En dat is ook meteen het probleem. Als je een DVI-stekker aansluit op die poort krijg je een DVI-signaal. Als je het verloopje aansluit krijg je een HDMI-signaal. Kortom, je zult echt een HDMI-HDMI kabel moeten gebruiken in combinatie met het verloopje. Doe je het niet is het lastiger om werkend te krijgen en krijg je sowieso last van kleur-tint problemen (HDMI en DVI wijken op dat punt wel degelijk van elkaar af).

[edit]

Verder natuurlijk controleren of het aanboden signaal (resolutie + refreshrate) compatible is met de TV. TV's zijn hier een stuk kieskeuriger in dan de meeste monitoren.

[ Voor 11% gewijzigd door kalizec op 05-05-2009 10:46 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-05 14:58
kalizec schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:41:
[...]

En dat is ook meteen het probleem. Als je een DVI-stekker aansluit op die poort krijg je een DVI-signaal. Als je het verloopje aansluit krijg je een HDMI-signaal. Kortom, je zult echt een HDMI-HDMI kabel moeten gebruiken in combinatie met het verloopje. Doe je het niet is het lastiger om werkend te krijgen en krijg je sowieso last van kleur-tint problemen (HDMI en DVI wijken op dat punt wel degelijk van elkaar af).

[edit]

Verder natuurlijk controleren of het aanboden signaal (resolutie + refreshrate) compatible is met de TV. TV's zijn hier een stuk kieskeuriger in dan de meeste monitoren.
Zou je dit kunnen bevestigen met wat leesvoer (linkje)? Want zover ik weet is DVI en HDMI hetzeflde (ok, er wordt ook nog audio over verstuurd en de pinlayout is anders).
Thuis gebruik ik op mijn Samsung HD ready ook gewoon 1 verloopstekker (DVI>HDMI) en dit werkt naar behoren.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

kalizec schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:41:
[...]

[edit]

DVI en HDMI zijn dezelfde signalen. Enige wat HDMI aan toevoegd is Audio. De kabel die hij gebruikt zal werken, alleen zal er geen audio meegestuurd worden.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• Marc Rademaker
vigilante888 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:40:
Probeer je te clonen of zet je op extended mode? Het kan zijn dat de resolutie te hoog is voor de LG waardoor hij geen beeld geeft. Je Acer heeft een fullHD reso van 1920x1080. De LG is een 32" LCD TV, dus ik neem aan 1366x768.

Ik adviseer je om op extended mode te zetten ipv cloned mode.

Heb je hem ook op de juiste HDMI kanaal gezet?
Heb beide geprobeerd. Overigens is het me één keer gelukt om beeld te krijgen op de TV. Ik was toen bezig met kabels verwisselen, en denk dat ik de monitor eruit trok, waarna er ineens beeld op de TV kwam. Ik heb dat alleen niet kunnen reproduceren.

Goede HDMI kanaal wordt door de TV zelf aangegeven. De 'verkeerde' zijn greyed out, terwijl de goede ingekleurd is. Vreemde is verder dat ik op een andere pc met HDTV en 9.3 drivers, in het engels, een functie heb voor 'extended edid'. Die heb ik op de NL versie met 9.4 niet.

De kabel is het trouwens ook niet, want een soortgelijke kabel heb ik eerder ook al gebruikt in combinatie met dezelfde videokaart, alleen dan wel een andere HDTV.

Ik vind het allemaal zo vreemd, want mijn ervaring is dat je gewoon een kabel in de videokaart stop, op de tv aansluit, en de pc herkent de tv, en geeft gewoon beeld (al dan niet of wel fucked up omdat de reso etc niet kloppen). Ook kun je normaliter een monitor uit een videokaart trekken, en een andere monitor er zonder problemen op aansluiten, maar ook dat gebeurt niet met deze TV.

Verwijderd

Staat een heel stuk in een thread op avforums.com over LG televisies en dvi->hdmi convertors met name gericht op EDID.
Basicly: het werkt vaak gewoon niet aan de tv kant.
Ikzelf heb een 37lg3000 en zal eens probleren of de dvi->hdmi van mijn 8800gts wel op een hdmi aansluiting werkbaar is.
Linkje naar specifieke topic op avforums heb ik in de history van mn laptop staan, bij interesse ga ikvanavond even spitten

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
ChojinZ schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:50:
Zou je dit kunnen bevestigen met wat leesvoer (linkje)?
http://support.amd.com/us...MIAdapterdoesnotwork.aspx

Verder kom je soortgelijke verhalen op allerhande fora tegen als je zoekt op "DVI2HDMI adapter Radeon". Het linkje zelf gaat uit van een HD2xxx, maar hetzelfde verhaal gaat op voor HD3xxx en HD4xxx kaarten. De oorzaak staat hieronder.
vigilante888 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:12:
DVI en HDMI zijn dezelfde signalen. Enige wat HDMI aan toevoegd is Audio. De kabel die hij gebruikt zal werken, alleen zal er geen audio meegestuurd worden.
En rara, hoe moet de videokaart weten of er wel of geen audio mee gestuurd MAG worden? De enige manier waarop de Radeon het kan detecteren is doordat het mee geleverde verloopje gebruikt wordt. Voor zover ik weet lust het verloopje een van de aarde draden door naar mantel van de stekker en wordt op die manier gedetecteerd of het betreffende verloopje wel of niet er tussen zit. Kortom, zonder dit specifieke verloopje stuurt die Radeon gewoon een DVI-signaal over die DVI-HDMI kabel.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Marc Rademaker
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:56:
Staat een heel stuk in een thread op avforums.com over LG televisies en dvi->hdmi convertors met name gericht op EDID.
Basicly: het werkt vaak gewoon niet aan de tv kant.
Ikzelf heb een 37lg3000 en zal eens probleren of de dvi->hdmi van mijn 8800gts wel op een hdmi aansluiting werkbaar is.
Linkje naar specifieke topic op avforums heb ik in de history van mn laptop staan, bij interesse ga ikvanavond even spitten
Yes please. Als het aan de tv ligt, dan kan ik me daar gewoon bij neerleggen, en er iets anders op verzinnen ( lees, popcorn hour of iets dergelijks aanschaffen, leek me toch wel leuk, maar zag/zie de meerwaarde nog niet echt als mn tv tien meter verderop staat :P)

Verwijderd

Bij deze wat leesvoer: http://www.avforums.com/f...w-32lg5000-no-signal.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 18:34 ]

• Marc Rademaker
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Duidelijke zaak. Die tv is gewoon fucked. Zit niets anders op dan een dvi>vga kabel kopen.

Fora zijn echt geweldig, en met name deze ;)

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-05 20:02
Ik lees het net ff vlot door, maar heb je op je moederbord (als je een wat duurder 780g exemplaar hebt) de ATi Extended View aanstaan? misschien dat dat nog helpt... Je weet maar nooit...

Even niets...

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 23:34:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Duidelijke zaak. Die tv is gewoon fucked. Zit niets anders op dan een dvi>vga kabel kopen.

Fora zijn echt geweldig, en met name deze ;)
Gebruik zelf ook nog steeds een vga kabel, zie weinig kwaliteits verschil met mijn mediaplayer op hdmi om eerlijk te zijn :)
Pagina: 1