Modereren op t.net

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:48

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ideetje... ik zie regelmatig mensen posts compleet belachelijk modereren op t.net. Is het misschien een idee dat je pas kan gaan modereren na een bepaald aantal posts of bij een bepaalde waarde van je karma? Of na een bepaald aantal "overtredingen" de mogelijk tot modden weg te nemen. (permanent dus...) Dit om te voorkomen dat mensen gewoon voor de lol een hele lijst naar overbodig gooien om hun modpunten niet verloren te laten gaan.

Zonde dat mensen die wel serieus modden hun punten moeten verspelen door dit soort dingen weer recht te trekken...

Verwijderd

Ander vraagje : verdwijnen er posts?

Ik heb bv. een post gezet in de column over AMD. Stond op een gegeven moment zelfs op +4 Inzichtvol (*D). Maar nu kan ik 'm zelfs op -1 niet meer vinden. En dat terwijl ik de reacties wel FF wilde lezen.

Hoe kan dat? Of ben ik scheel?

Ik heb nog steds geen manier gevonden om mijn posts op T.Net terug te vinden trouwens. Zal wel aan mij liggen :))

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hlpdsk kan zoeken op z'n naam en met keuzeoptie reacties, anders alleen een goed geheugen.

Reacties onder columns verdwijnen wel 's omdat je reacties kan geven op de column EN op de frontpage-linker. 1 van deze twee is nauwelijks toegankelijk.

Slecht modereren? tja.... Lopend probleem waar om eerlijk te zijn vrijwel iedereen scheit aan (lijkt te) hebben ::(. Het voorstel om vanaf een bepaald karmagehalte te modereren is vorig jaar al getorpedeerd met het argument dat het huidige systeem beter is (zou zijn). Van de ene extreme zijn we toen naar het andere extreme geschoten |:(. Er zijn al ideeen hoorde ik voor wat gevorderde moderatoren. Deze zullen op grond van Karma medio 2003 beginnen :(.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06:21

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ideetje... ik zie regelmatig mensen posts compleet belachelijk modereren op t.net. Is het misschien een idee dat je pas kan gaan modereren na een bepaald aantal posts of bij een bepaalde waarde van je karma?
Er hebben sinds juli in totaal 7899 members gemodereerd. Aantal users met karma>50 is 747. Als alleen mensen met een bepaald karma niveau mogen modereren verliest het systeem dus een hoop gebruikers en gaat 't dus minder goed werken (het idee is dat er heel veel mensen moeten modereren om de scores eerlijk te maken).

Bovendien is er geen enkele reden om aan te nemen dat bezoekers zonder karma (= bezoekers die niet posten) per definitie slecht modereren. Er zijn bezoekers die veel modereren maar nauwelijks posten.
Of na een bepaald aantal "overtredingen" de mogelijk tot modden weg te nemen.
Meta-moderatie (door gevorderde moderators) lijkt me idd een beter idee.
Maar nu kan ik 'm zelfs op -1 niet meer vinden. En dat terwijl ik de reacties wel FF wilde lezen.
Hij is gewoon hier: http://www2.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=273595
Ik heb nog steds geen manier gevonden om mijn posts op T.Net terug te vinden trouwens. Zal wel aan mij liggen )
Je kunt wel in search/reacties op username zoeken om het artikel waarop je gepost hebt terug te vinden.
Het voorstel om vanaf een bepaald karmagehalte te modereren is vorig jaar al getorpedeerd met het argument dat het huidige systeem beter is (zou zijn). Van de ene extreme zijn we toen naar het andere extreme geschoten .
Het vorige systeem werkte gewoon totaal niet. Globaal gezien werkt dit redelijk en iig stukken beter dan het vorige systeem, hoewel er hier er daar nog wel wat wijzigingen aangebracht kunnen worden.

Verwijderd

nevermind. ik ben niet meer zo helder |:( :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het vorige systeem werkte gewoon totaal niet. Globaal gezien werkt dit redelijk en iig stukken beter dan het vorige systeem, hoewel er hier er daar nog wel wat wijzigingen aangebracht kunnen worden.
Het vorige systeem was dat alleen bekwame moderatoren konden moddereten. Het huidige systeem geeft de massa deze kans. In het ene systeem gooi je de massa overboord en in het andere systeem de ervaring/"vakkennis". Volgens mij zijn beide uitersten niet efficient, dus zoek een compromis op in het midden. En probeer dan maar eens een nadeel aan te wijzen.

[edit], Ideetje voor HlpDsk, in de user-profile een optie plaatsen dat bij aanklikken de laatste 50 postingen laat zien die de betreffende user heeft gemaakt. 2 keer klikken laat dan iemands hele reperoire zien, iets waar ik wel behoefte aan zou hebben.
Pagina: 1