Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CM690 van Coolermaster

Pagina: 1
Acties:

• RM59
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-05 09:19
Beste Wie-dan-ook-die-ervaring-heeft-met-deze-case,

ik ben zeer geïnteresseerd in deze behuizing alleen een paar dingetjes zitten mij nog dwars. Hopelijk zijn er een paar mensen die mij kunnen helpen met deze probleempjes ;)

- De kast is behoorlijk ruim, maar hoe ruim is het als het gaat om Crossfire en extra GPU/CPU-koelers?
- Hoe luid zijn de fans die je er bijkrijgt "de stock-fans" :P Is het dus de moeite waard om er andere bij te kopen?
- De PSU moet je met zijn fan naar beneden leggen, dat schijnt bevorderlijk te zijn voor de airflow, maar hoe zit het met het opzuigen van stof?
- Als we het toch over stof hebben, zijn er ook filters o.i.d verkrijgbaar?
- Zijn er mensen die goede tips hebben over de configuratie van de fans t.b.v optimale airflow?? :9~

grtz,

RM

[ Voor 7% gewijzigd door RM59 op 04-05-2009 22:02 ]

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 19:36
[note: ik heb zelf de 590, bijna hetzelfde als de 690]
-De kaarten passen gewoon, mochten de kaarten superlang zijn dan kun de harde schijven simpelweg een paart vakjes hoger plaatsen
-De fans zijn niet de grootste zorg, de gaasconstructie aan de voorkant laat alles door, dus wil je een stille setup dan moet je ook goed kijken naar stille harde schijven. Die zitten per slot van rekening het meest vooraan. Maar de stock fan van de harde schijf module is nog best aardig.
-Als je kast in een stoffige ruimte staat moet je of de voeding omdraaien, of zoals ik de voeding op hogere pootjes zetten. Ik heb hem zelf op vier bakstenen staan (2x2) en dan heb ik nergens last van.
-Je kunt gewoon filters kopen. De voorkant heeft geen filters nodig, de andere plekken kun je voorzien van standaard filters. Bovenin zou ik sowieso filters plaatsen, de rest alleen als ze intakes zijn. Voorkeur moet uitgaan naar 14 cm of anders 12 cm filters.
-Configuratie van de fans is puur FAQ werk (en ik zou ook de algemene FAQ eens doorlezen, scheelt een hoop opmerkingen en is voor ons ook leuker: niet groeten, zelf initiatief tonen, faqs doorlezen, ..)

De CSL/OT kroeg !

• nedernakker
  • Laatst online: 16-11-2024
RM59 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:01:
Beste Wie-dan-ook-die-ervaring-heeft-met-deze-case,

ik heb hem

ik ben zeer geïnteresseerd in deze behuizing alleen een paar dingetjes zitten mij nog dwars. Hopelijk zijn er een paar mensen die mij kunnen helpen met deze probleempjes ;)

- De kast is behoorlijk ruim, maar hoe ruim is het als het gaat om Crossfire en extra GPU/CPU-koelers?

ik draai er crossfire in, 2x 4850 met scythe musashi's deze nemen de onderste 6 sloten in beslag, bovenste slot huist mijn geluidskaart.

- Hoe luid zijn de fans die je er bijkrijgt "de stock-fans" :P Is het dus de moeite waard om er andere bij te kopen?

stock 3 fans, deze zijn low rpm, ze zijn niet fluisterstil, maar zeker niet luid, zijn overigens succesvol te modden naar 5 volt

- De PSU moet je met zijn fan naar beneden leggen, dat schijnt bevorderlijk te zijn voor de airflow, maar hoe zit het met het opzuigen van stof?

dat ligt voornamelijk aan hoe schoon je kamer is... hier staat hij naast me op het bureau en heb weinig tot geen last van stof.

- Als we het toch over stof hebben, zijn er ook filters o.i.d verkrijgbaar?

er zit een filter voor de blauwe led intake, de rest is outtake, hier behoeft geen filter tussen.

- Zijn er mensen die goede tips hebben over de configuratie van de fans t.b.v optimale airflow?? :9~

draai hier een blauwe led intake voor hd's 1 intake achter 3 5,25 inch bays, 2 outtakes in de bovenkant van de kast en 1 outtake in de achterkant achter de cpu. deze kast op full load (zie sig) wordt niet warmer dan 62 graden (cpu/gpu) mobo zo rondt de 37 graden

grtz,

RM

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Dadona schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:09:
-Als je kast in een stoffige ruimte staat moet je of de voeding omdraaien, of zoals ik de voeding op hogere pootjes zetten. Ik heb hem zelf op vier bakstenen staan (2x2) en dan heb ik nergens last van.
Begrijp ik dat nou goed, heb jij je voeding los in je kast op vier bakstenen staan? :/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• gangstahh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 10:29
hahaha,, dat is wel humor,
maar jah, het is een goeie kast ik zelf hed de Nvidia edition en bevalt me prima, er zitten wat filters in maar ik zelf wil er nog 2 bij.
de fan aan de zijkant is niet gefiltert en blaast lucht de behuizing in, duss die wil ik nog gaan filteren.
maar voor de rest NICEE :) :) KAST..

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb hem hier ook. De zij-ventilator (die dus in het paneel zit) maakt wel redelijk veel geluid in vergelijking met de andere ventilators.

Als je hier een weerstandje tussen zet is hij redelijk stil :) (al ligt dat er ook maar weer net aan welke hardware je precies gebruikt).

• Dadona
  • Laatst online: 28-11 19:36
g0tanks schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:42:
[...]

Begrijp ik dat nou goed, heb jij je voeding los in je kast op vier bakstenen staan? :/
Bijna.. :+
De voeding zit normaal gemonteerd in de kast. De kast zelf staat (los) op vier bakstenen. Daardoor krijg je voldoende grondspeling om de mogelijkheid om stof op te nemen zoveel mogelijk in te dammen, zonder met filters te gaan werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Dadona op 04-05-2009 23:45 ]

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1