Toon posts:

1 LCD-TV (1920x1080p), 1 LCD-monito (1680x1050, 1 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

(Hoewel ik flink wat heb gezocht op google.nl, heb ik helaas nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden (althans, als ik al die technische topics goed begrijp). Op google.nl vind ik veel topics over:
  • twee beeldschermen op 1 videokaart (dit wil ik niet),
  • 1 LCD-TV en 1 monitor op 1 videokaart gecombineerd met slechts 1 resolutie (dit kan helaas niet) en
  • 1 LCD-TV en 1 monitor op 2 videokaarten (dit wil ik weer niet).)
... maar daar heeft mijn vraag geen betrekking op. Het gaat om het volgende: ik heb een LCD-TV (Samsung LE52A656) met een maximale resolutie van 1920 x 1080p. Ik heb daarnaast een LCD-monitor (Samsung SyncMaster T220) met een maximale resolutie van 1680 x 1050. Mijn videokaart (ATI Radeon X1050 PCI-Express (el cheapo dus, maar het werkt wel) heeft een maximale resolutie van 1680 x 1050 en heeft een DVI-out, S-video-out en een VGA-out (uitgevonden in het 'De grote tv-out FAQ'-topic). Met de aansluitingen heb ik geen problemen. Dat gaat lukken.

Wat ik wil bereiken: ik wil op mijn LCD-monitor de gewone werkzaamheden (internetten, Word-bestanden typen, muziek luisteren et cetera Met windows Vista Aero) verrichten. Op de LCD-TV wil ik soms films kijken (maar natuurlijk wel op hoogste resolutie van 1920 x 1080p).

Maar de vraag is nu: hoe gaat dit lukken? Ik zal in elk geval een andere videokaart moeten kopen, maar dat lost het probleem niet op. Immers, ik wil mijn TV laten werken met een resolutie van 1920 x 1080p, maar mijn monitor kan slechts werken met een maximale resolutie van 1680 x 1050. En ik heb maar 1 videokaart. Weet iemand wat te doen?

Mijn specs:

Moederbord: Asus A8N-SLI DELUXE
Chipset: nVidia nForce4
Preocessor: AMD Athlon 64 3000+ @ 1800 Mhz
Fysiek geheugen: 2048 MB (4 x 512 DDR-SDRAM)
Videokaart: ATI Radeon X1050

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

KJKVU

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je een nieuwe videokaart gaat kopen die ook 1920x1080 ondersteunt, kan je gewoon voor elk scherm de resolutie apart instellen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
ik weet haast wel zeker dat je videokaart wel 1920x1080 aankan, dus daarvoor zou je geen nieuwe videokaart hoeven kopen. Wil je trouwens ook beide schermen tegelijk aan? Anders kan je mooi een paar knoppen instellen met Ati control centre, zodat je dus bijvoorbeeld op alt+1 drukt en je tv aangaat en op alt 2 je monitor. Zo kun je snel wisselen tussen de twee

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-05 18:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
Hmm, die X1050 kan hem misschien wel aan maar of die dan nog in staat is om films te laten afspelen op 1080p valt over te twisten. Met de nieuwere videokaarten kan je deze werkzaamheden laten verrichten door de GPU :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties :D

Volgens de site van AMD kan de Radeon X1050 series de resolutie van 1920 x 1080 wel aan. Hij kan zelfs nog hoger. Maar ik weet zeker, zoals Bolletje92 zich terecht afvraagt, dat m'n computer dat niet gaat trekken. Als ik nu een 1080p-film afspeel op mijn monitor met een resolutie van 1680 x 1050, dan lijkt het wel een langzame stop-motion film :P. Een 720p-film afspelen trekt hij overigens ook niet.

@ TrekDude101

Ik zou graag beide schermen tegelijk aan willen kunnen doen. Bedankt voor de tip over de ATI Control Centre :)

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Sluit allebei de schermen aan en zet ze in extended mode. De monitor als 1e scherm en de TV als extended 2e scherm. Dan kan je de TV een andere reso geven. Tevens kan je theater mode aanzetten in de CCC (Catalyst Control Centre) deze detecteerd dan automatisch als je een film start en vergroot dat deze full screen weergeven word op de 2e scherm.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik nog geen kabel die lang genoeg is om het uit te proberen. Ik denk dat ik het aanstaande zaterdag kan uitproberen. Aangezien ik aanneem dat jullie methodes allemaal kloppen, kan hier wel een slotje op :)

Nogmaals bedankt voor jullie reacties :)
Pagina: 1