[Qnap 109 Pro II] statusled groen/rood knipperen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:23
Ik hen sinds begin dit jaar een Qnap 109 Pro II en daar had ik een kleine harde schijf ingebouwd. Die werkte op dat moment prima, maar ik kom nu toch ruimte te kort. Ik heb een grotere harde schijf gekocht. Tijdens de installatie loop ik echter tegen een probleem aan.

Wanneer ik de harddisk aansluit en m'n Qnap aanzet, hoor ik 1 korte 'beep', gevolgd door een statusled die rood en groen knippert. Dit blijft het echter tot in de oneindigheid doen. Mijn oude harde schijf heb ik teruggezet en het geheel werkte weer. Ik heb daarna per ongeluk mijn oude schijf opnieuw geformatteerd (stom, maar had 2 identieke schijven en niet al te goed opgelet) en nu ik die aansluit, kom ik hetzelfde probleem weer tegen.

Ook het niet aansluiten van een harde schijf levert mij geen resultaat op. Het blijft maar groen en rood knipperen. Volgens de manual zou dat "update firmware" moeten betekenen, maar ik kan helemaal niet bij mijn Qnap apparaat komen.

Wat kan ik doen om toch het geheel aan de gang te krijgen? Moet de harddisk op een bepaalde manier geformatteerd/ingedeeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
en wat zie je als je op de webinterface inlogt?
Daar staat als het goed is de status vermeld

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 09:23
arjants schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:47:
en wat zie je als je op de webinterface inlogt?
Daar staat als het goed is de status vermeld
Probleem is dat ik het hele apparaat niet kan benaderen. Qnap Finder geeft aan dat de server niet gevonden kan worden, terwijl dat wel kon toen mijn oude schijf nog draaide.