Efficiëntje manier van filesharing voor thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Beste tweakers,

Ik heb sinds kort een oude P3 als download server draaien die 's nachts de nodige torrents en NZB'tjes binnenhengelt. Echt blijkt de p3 met 128mb ram te kort te schieten om goed een HD film naar de ps3 te kunnen streamen.

Dus moet de download eerst naar mijn main computer om vanaf daar gestreamt te worden. Echter gaat dit met windows filesharing / copy-paste zeer traag, end uurt het vaak meerdere uren voordat een film verplaatst is.beide apparaten zijn met de kabel aangesloten, er komt dus geen draadloos internet aan te pas.

Ik heb verder nog via Limewire probeert(direct connect) maar ook dit werkt niet snel, en is erg omslachtig.

Nu is mijn vraag dus of een van jullie zelf een betere manier gebruikt of weet om bestanden te verplaatsen.

Mvg,
aPex

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Externe HD werkt misschien. Dan kun je deze ook direct een je PS3 hangen. Maar ik denk dat je server de bottleneck is. En dan zal een externe HD ook niet veel goeds uit halen ben ik bang.

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-03 09:04

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Volgens mij is het niet windows die de problemen veroorzaakt maar verschillende bottlenecks in je oude systeem die de filetransfer belemmeren. Ik zou het probleem daar zoeken als je het mij vraagt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

AvanCade schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:06:
Externe HD werkt misschien. Dan kun je deze ook direct een je PS3 hangen. Maar ik denk dat je server de bottleneck is. En dan zal een externe HD ook niet veel goeds uit halen ben ik bang.
Volgens mij heeft hij het niet over een PS3 maar een oude Pentium 3

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• KingTenteehje

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

KingTenteehje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:07:
[...]

Sorry mijn fout had net die "s" gemist achter die ene P.. sorry

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Over de externe HD: De Pentium 3 heeft enkel usb1.0 en geen S-ata, dit blijft dus erg traag.
KingTenteehje schreef op maandag 04 mei 2009 @ 21:07:
[...]

Inderdaad, zal het even volluit schrijven

[ Voor 59% gewijzigd door ApexAlpha op 04-05-2009 21:09 ]

Pagina: 1