Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Topicstarter
Ik krijg als het goed is morgen mijn bestelling binnen met daarin het volgende moederbord en geheugen:

Gigabyte GA-MA790FXT
OCZ Platinum DDR3 pc12800 (OCZ3P1600EB4GK)

Nu lees ik net (lekker op tijd) dat dit type geheugen het "enhanced bandwidth" geheugen betreft dat speciaal voor Asus moederborden zou zijn ontwikkeld. Er is ook nog een ander type OCZ3P16004GK.
Denken jullie dat het geheugen dat ik nu heb toch compatible is met het Gigabyte moederbord, of zal het problemen gaan geven?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Twee mogelijkheden om zekerheid te krijgen:
- Je kijkt even op de QVL van Gigabyte of deze er op staan.
- Je zoekt naar anderen met dit geheugen en moederbord door te kijken of je ergens reviews, posts, etc tegen komt met deze specifieke combinatie.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat dit wel zou moeten werken. Je mobo ondersteund ddr3, en gigabyte doet niet zo moeilijk over geheugen.

EDIT: het is geen asus only geheugen, dus het moet werken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of als je het morgen toch binnenkrijgt probeer je het gewoon. Stel het spul gewoon in op de juiste voltages en snelheden en kijk of het werkt.
Nu is OCZ niet bijzonder fijn als het aankomt op compatibility, maar kans is dat als je het goed instelt het gewoon werkt.