Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Binnenkort komt de BSA wat te doen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben laatst een belletje gehad van de BSA voor een controle (volgens de beste mijnheer is het een soort voorlichtingscampagne)
Nu hebben wij alles vrij netjes geregeld op een paar pc's waar een tijdje terug wat "illegale" meuk opstaat wat voor 1 keer maar gebruikt is (ivm tijdsnood toen geinstalleerd).

Kan ik die software nu helemaal verwijderen zodat ze bij de controle dit niet opmerking of kan ik gewoon de pc weghalen?
Geen idee of ze ook facturen van aangekochte pc;s enzo willen bekijken.

Vriendelijke groeten,

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 16:13
Als ze alleen komen, zonder politie, hoef je ze niet eens binnen te laten.
Je kunt ze dan dus ook verbieden om aan jullie computers te komen.

Het allerveiligste is natuurlijk om ook ff die computers ergens anders neer te zetten.

Edit:
O ja, zeg ze anders dat je het wel goed wil maken door Ubuntu en openoffice.org te gaan gebruiken; dat zullen ze leuk vinden :P

[ Voor 22% gewijzigd door Wirf op 04-05-2009 21:26 ]

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als ik mij niet vergis kan je ze ook gewoon toegang weigeren, wel kunnen ze achteraf nog komen met bevelschrift ofzo.

Verder kan je best je licenties nagaan, kopies ofzo van maken en alles in een map steken. Dat je kan aantonen welke software + licenties per computer.

Indien er PC's zijn zonder licenties kun je deze best in orde maken of volledig verwijderen.

Illegale software hoort zowiezo niet thuis in een bedrijf, dus weghalen die handel.

Als ik mij niet vergis is de BSA enkel voor Microsoft en Adobe producten, maar wellicht kan je meer info vinden op hun website?

Ikzelf heb per PC een kopie van de licentiesticker in een bundeltje. Voor de rest gebruiken wij opensource software en als virussoftware de testversies die wij jaarlijks van producenten krijgen om te gebruiken in de zaak.

Maar we hebben dan ook maar 3 computers staan, dus veel moet ik niet bijhouden.

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-10 17:20

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Wirf schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:51:
Als ze alleen komen, zonder politie, hoef je ze niet eens binnen te laten.
Je hoeft de politie ook niet binnen te laten hoor.
Als ze geen papiertje hebben dan mogen ze niet naar binnen.
(tenzij je ze uitnodigt)

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar is het niet zo dat als ik de sotware verwijder via de normale manier in windows dat ze er dan later toch nog achter komen dat er iets op staat. bijv in het register of iets dergelijks?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:47:
Hallo,

We hebben laatst een belletje gehad van de BSA voor een controle (volgens de beste mijnheer is het een soort voorlichtingscampagne)
...
Volgens mij maak je je zorgen om niets.
Laat ze gewoon de voorlichting komen doen, maar laat ze niet toe tot je computersystemen.
Niets aan de hand volgens mij.

Money for nothin' and your chicks for free

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:29

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:12:
Oke maar is het niet zo dat als ik de sotware verwijder via de normale manier in windows dat ze er dan later toch nog achter komen dat er iets op staat. bijv in het register of iets dergelijks?
Het is toch gedeinstalleerd?? Dan kunnen ze ook niet zeuren.

Je kwam er achter dat er een programma op stond zonder licentie, en je hebt dat programma verwijderd zoals het hoort. Kan nooit moeilijk over worden gedaan.

En zoals al gezegd is: zonder een (hulp)officier van justitie met een bevel kan je ze de toegang weigeren.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
En hoe is het nu allemaal afgelopen?
Pagina: 1