[testcase] Enkele plantjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonysettanta
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-07-2023
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1621/onsbos2232.jpg

geranium renardii
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/9914/bosbijbasis049.jpg
japanse kwee.
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/6674/nieuweopnamesoachaenome.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/1287/tuinria056medium.jpg

[ Voor 75% gewijzigd door Nomad op 04-05-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:19

Wish

ingwell

Is dit een testcase? Kun je dan misschien een serie van minimaal 4 maken?

Strike dat.. kun je misschien de post ineen keer maken ;)

#1 heeft het licht van achteren, maar de hele onderkant van de bloem en het merendeel van de foto vangt juist het licht niet. Wat mij betreft net de focus verkeerd
#2 - te donker

[ Voor 12% gewijzigd door Wish op 04-05-2009 20:23 . Reden: TS blijft maar editten ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen hele sterke foto. Het geheel komt donker overen ik mis een deel van de roos. De achtergrond leid af.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knip]

[ Voor 96% gewijzigd door Nomad op 04-05-2009 21:31 . Reden: Een TR was voldoende geweest, en bij deze ook de laatste keer dat ik je er voor waarschuwing, ik blijf niet bezig met je. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Je topic is op deze manier wat nietszeggend; graag in het vervolg aangeven of je een show danwel testcase maakt, en wat je precies probeert uit te beelden (oke, dat is wel duidelijk) of wat je met de foto's probeert te bereiken. Ik zal dit topic niet sluiten, maar neem bovenstaande in het vervolg graag wel in acht :)

Het is overigens ook niet de bedoeling om allemaal losse topics te openen voor je losse foto's. Ik heb de 3 topics samengevoegd tot dit ene topic :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

topic opgeschoond, graag ontopic commentaar :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

oke, het commentaar: foto's van mooie bloemen betekenen nog niet dat het ook mooie foto's zijn...

1: Een semi-vierkant formaat? (waarom niet 2x3, 4x3, vierkant, e.d.)? Onderwerp is wat onduidelijk, mijn oog gaat naar de spinrag
2: vreemd half van boven perspectief. De bloem is op de foto grijs geworden, maar zou voor het mooi tegen het wit aan moeten zitten
3: opeens een kader. Wel de beste foto van de vier, scherpte op de goede plek en een rustige achtergrond
4: een dof gele roos die er net niet helemaal op staat gefotografeerd met een niet heel prettig perspectief.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomas

Foto 1

De belichting vind ik wel fraai eigenlijk. Jammer dat het focuspunt op een rare plek zit.
En zoals al genoemd was storen de stof/spinnenrag draadjes best wel. Dat is jammer.

Foto 2

Ik denk dat als je die recht van voren neemt heel erg fraai kan zijn. De bloem moet denk ik het onderwerp zijn en nu horen daar de blaadjes achter de bloem ook bij.

Foto 3

Hier pak je al een mooie compositie maar het lijkt alsof die niet helemaal scherp is.

Foto 4

Tja, zoals al genoemd was. Het bloempje staat er niet volledig op.
Anders zou het ook best een knappe plaat kunnen worden. :)

Algemeen:
Zorg voor een consistente serie.

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 05-05-2009 11:24 . Reden: stukje weg gehaald, zoiets mag je via DM doen, en hoeft niet in dit topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:18

Deathchant

Don't intend. Do!

#1: ik vind de scherptediepte erg goed gelukt, compositie is ook goed. MAAR! Ik vind dat de stand van de bloem echt enorm afleidt. Je hebt niet de hele bloem erop, hij is van de zijkant genomen en daardoor concentreer je je alleen op dat ene blad, waardoor hij niet lekker kijkt. Scherp is ie wel, ook de sprietjes. Ik ga overigens mee met F Jacobse over die spinnendraden. Even weghalen van te voren. Wat ik wel goed vind aan deze foto is toch de belichting. Normaliter zou ik zeggen: FILL LIGHT, maar ik vind dat je hier goed kunt zien hoe de zon valt op de foto en net het onderwerp goed verlicht.

#2: nu heb je de positie beter dan de 1e foto. Dit is op de belichting na een leuke foto. Leuke compositie en ook onderwerp. Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat je de eV omhoog moet gooien. En als je je zorgen maakt dat je de "adertjes" in het witte gedeelte niet meer ziet: claritybrush en wat recovery :)
Het zwart in de achtergrond leidt ook wel een beetje af.

#3: leuke compositie. Het witte kader rond je foto moet echt weg :) Verder oogt hij niet echt scherp. Rest vind ik ok.

#4: Veel te donker. Jammer dat de bloem niet helemaal erop staat en hij oogt onscherp. Ik vind dit de minste foto uit je serie.

In het algemeen vind ik toch nummer 1 de best gelukte foto, met de nummer 2 als opvolger. Probeer inderdaad een consistente serie te maken. Het is wel goed dat je verschillende composities probeert.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1