Toon posts:

Wel netwerkverbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb afgelopen week mijn computer geformatteerd, en probeer nu alles weer aan de gang te krijgen, maar dit lukt met de draadloze internetverbinding nog totaal niet.
Ik ben nu zover dat hij wel verbinding maakt met het draadloze netwerk, maar ik heb nog steeds geen internet verbinding tot mijn beschikking.
Ik heb een paar dingen geprobeerd, waaronder ipconfig /renew, deze gaf aan:
"Kan geen contact met de DHCP server maken, aanvraag is verlopen".

Verder heb ik wel een ip adres, maar geen standaard gateway (geen idee of het nuttige info is maar toch).

De router is een Asus WL-500gP, en de netwerkadapter is een Netgear WG111v2.

heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt,

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat voor IP is 't? Begint ie met 169? Want dan is 't een automagisch toegekend IP voor als DHCP niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:00:
Wat voor IP is 't? Begint ie met 169? Want dan is 't een automagisch toegekend IP voor als DHCP niet werkt.
Ja, begint met 169..

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-02 01:15
Via Wifi lukt niet, en bedraad wel ?

Hoogstwaarschijnlijk zit er beveiliging op je WLAN, controleer dat in de webinterface van je router/modem.
Je kan ook zoeken naar draadloze netwerken ( uitgaande dat je SSID broadcast aan staat ) , degene met een slotje zijn beveiligd, als je dubbelklikt op de betreffende verbinding zal die om de betreffende code vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:09:
Via Wifi lukt niet, en bedraad wel ?

Hoogstwaarschijnlijk zit er beveiliging op je WLAN, controleer dat in de webinterface van je router/modem.
Je kan ook zoeken naar draadloze netwerken ( uitgaande dat je SSID broadcast aan staat ) , degene met een slotje zijn beveiligd, als je dubbelklikt op de betreffende verbinding zal die om de betreffende code vragen.
bedraad niet geprobeerd, maar er zit inderdaad beveiliging op. de code daarvan heb ik ook ingevoerd, is een code van 26 tekens, lijkt me dat deze gewoon moet worden ingevoerd onder passphrase toch?

• Yippie
Geen mogelijkheid om hem bedraad aan te sluiten en in de webinterface van je router/modem te kijken ?

26 karakters, dan is het dus 128-Bit WEP ..

Kan je misschien met een andere pc/laptop/smartphone etc testen of dat wel werkt, geen tikfouten, hoofdlettergevoelige karakter(s) ?

Verwijderd

Topicstarter
Yippie schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:22:
Geen mogelijkheid om hem bedraad aan te sluiten en in de webinterface van je router/modem te kijken ?

26 karakters, dan is het dus 128-Bit WEP ..

Kan je misschien met een andere pc/laptop/smartphone etc testen of dat wel werkt, geen tikfouten, hoofdlettergevoelige karakter(s) ?
Dit geeft hetzelfde resultaat. Andere apparaten zoals deze laptop, werken wel.

• Yippie
Dan zou ik het zoeken bij de driver, zoek is of er een update voor is.

Wat ook wel is wil helpen, de betreffende adapter even uitschakelen, en na een seconde of 20 weer inschakelen ( enable / disable ).

Herstart anders de pc is om te zien of dat beter gaat.
Maak dan een handmatig profiel aan met de juiste settings aan.
Gebruik je overigens de ingebouwde WZC voor WLAN management ?
Vermeld ook even je OS versie ging er vanuit dat het XP was..

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 04-05-2009 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb er xp (pro) opstaan, had de laatste drivers al gedownload, en de meegeleverde client gebruikt.. Deze werkte altijd wel

• Yippie
ok, en wat gebruik je voor WLAN/profile management, de ingebakken WZC of die van de fabrikant.
Pagina: 1