Toon posts:

Macbook pro beschadigd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Er zit een klein deukje/scheurtje aan de buitenkant van mijn Macbook pro: ZIE HIER . Achter het scherm zeg maar.
Nu is dit best wel zonde en zou dit graag willen vervangen. Heeft iemand enig idee hoe duur dit is?
Ik heb nog een aantal maanden garantie, maar neem aan dat dit daar niet onder valt.

Alvast dank!

David

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne thanks, alleen moet ik dan wel zelf repareren.
Iemand enig idee hoe duur het via apple kost, en of ik uberhaupt garantie hierop heb?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:02

MsG

Forumzwerver

Weet je zeker dat je het zelf hebt veroorzaakt? Soms zijn er van bepaalde dingen bekende fabriekseuvels die iedereen er mee heeft.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
Nogal vreemd dat er voor de MacBook (Pro) Unibody apart een Bottom en 'n Top case worden aangeboden. :?

[ Voor 57% gewijzigd door Z-Dragon op 04-05-2009 18:33 ]

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

@ z-dragon : hoe denk je anders dat de componenten in de macbook verdwijen ;) via de keyboard gaatjes?
Bovenkant is 1 deel , onderkant is er op geschroeft :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het zelf veroorzaakt helaas.. en als het niet zo was, kom ik er te laat mee. Heb de laptop eind december 2008 gekocht.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:58:
@ z-dragon : hoe denk je anders dat de componenten in de macbook verdwijen ;) via de keyboard gaatjes?
Bovenkant is 1 deel , onderkant is er op geschroeft :)
Schroefjes?! Snap je het principe van de unibody wel? Gaat dat niet door het scherm los te halen?

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad.. ik zie geen schroefjes :P

Verwijderd

Die zitten ook onder die rubbers waar je hem mee op tafel zet

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:58:
heb het zelf veroorzaakt helaas.. en als het niet zo was, kom ik er te laat mee.
Heb de laptop eind december 2008 gekocht.
Dan heb je minimaal garantie tot eind december 2010.
Maarja zelf aangebracht schade wordt natuurlijk niet vergoed door Apple...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Dan moet je nog maar eens goed kijken. De Unibody is geen hol stuk aluminium waar het moederbord als ware het een schip in een fles ingeschoven wordt of zo.

De bovenkant van de bottom case en de interne supports e.d. is uit één stuk ja, de onderkant zit daar (in twee delen: de batterycover is het derde stuk) tegenaan geschroefd.

Zie hier: http://www.apple.com/macbookpro/design.html#unibody (bekijk zeker even het filmpje).

Zie ook: http://hothardware.com/newsimages/Item7813/MBPallparts.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 04-05-2009 18:19 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Bel Macsupport en stel daar je vraag?
Als jehet wil laten doen, zou ik zelf geen andere persoon aan mijn laptop willen laten werken. http://www.macsupport.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Deze zijn alleen voor de oude macbook pro's :(

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:57:
[...]

Ik ben bang dat het je een hoop geld gaat kosten.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:57:
Het geeft je een idee van wat de LCD-behuizing kost (200 dollar). De rest is even nadenken. Het is een uur schroeven voor een ervaren techneut, dus nog eens iets van 75 euro arbeidsloon. Volgens mij zou je op 225-250 euro moeten rekenen als je een nieuwe behuizing wilt en het laat doen.

Om het zeker te weten kun je morgen bellen met iCenter, die kunnen je het tot op de cent nauwkeurig vertellen.

En nee, schade door stoten of vallen valt niet onder garantie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:00
burne schreef op maandag 04 mei 2009 @ 22:58:
[...]

Het geeft je een idee van wat de LCD-behuizing kost (200 dollar). De rest is even nadenken. Het is een uur schroeven voor een ervaren techneut, dus nog eens iets van 75 euro arbeidsloon. Volgens mij zou je op 225-250 euro moeten rekenen als je een nieuwe behuizing wilt en het laat doen.

Om het zeker te weten kun je morgen bellen met iCenter, die kunnen je het tot op de cent nauwkeurig vertellen.

En nee, schade door stoten of vallen valt niet onder garantie.
Reken op meer dan 250 euro. De hele bovenkant van de MBP dient vervangen te worden, aangezien de glasplaat is "vastgeplakt" op de LCD en de LCD weer vast zit aan het aluminium. Reken op zijn minst op 350-450 euro voor de reparatie incl. arbeidsloon... Helaas.. : :/

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz, dan ga ik maar voor een hardshell case, zie je er niets van :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:22:
Hmzz, dan ga ik maar voor een hardshell case, zie je er niets van :P
IMHO is zo'n apparaat met een deukje nog altijd mooier dan met zo'n achterlijk lelijk beschermgeval er omheen :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Flatwhite schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:18:
[...]

Reken op meer dan 250 euro. De hele bovenkant van de MBP dient vervangen te worden, aangezien de glasplaat is "vastgeplakt" op de LCD en de LCD weer vast zit aan het aluminium. Reken op zijn minst op 350-450 euro voor de reparatie incl. arbeidsloon... Helaas.. : :/
naar mijn weten maken ze 'm ook niet open maar vervangen ze het hele scherm.

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:00
Sn0wblind schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 04:04:
[...]

naar mijn weten maken ze 'm ook niet open maar vervangen ze het hele scherm.
Dat zeg ik toch? :) ;)
Pagina: 1