externe speakers op radio met usb in

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:55
Hey,

Ik zit met een apart probleem dat ik zelf maar moeilijk kan plaatsen. Ik heb gezocht naar USB en Stereo en draagbare radio's en zelfs naar die kastjes waar alles ingaat (versterker/reciever of wat het ook allemaal kan zijn).

er staan in een ruimte met veel moeite al jaren aardige boxen, nu is de bedoeling om op dat oude setje boxen mijn eigen muziek te krijgen, in plaats van alleen maar radio.

Omdat ze van 08:00-21:00 aan moeten kunnen is een ipod uitgesloten en wil ik iets aan een stekker hebben.

Toen kwam ik bij een draagbare radio met usb ingang die nog ergens stond. Deze heeft helaas alleen een headphone uitgang. de speakers in de ruimte zitten nu aan gesloten met 4 draden : L- en L+ & R- en R+ deze zitten zonder plug in 4 gaten zoals dat (vroeger) ging.

is het mogelijk om stereo geluid te behouden en die 4 draden op een of ander manier te verbinden met die headphone uitgang?
Zelf dacht ik aan een jack die in de headphone gaat en dan splitst naar L en R (wit en rood) maar dan heb ik geen idee of ik stereo behoud en of ik die 4 draden uberhoubt terug kan dringen naar L en R.

is er een uitweg of is dit een hopeloze situatie en moeten er andere speakers komen waar pluggen opzitten die je zo allemaal in een bijbehorend kastje propt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het apparaat(de receiver) dient te beschikken over aux/line-aansluitingen... deze knoop je dan aan de boxen... anders krijg je er geen geluid uit.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:55
Bedankt, ik zal eens rond zoeken naar een 2de hands receiver ,met aux/line aansluitingen en een USB ingang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:44

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

maareh.. hoe worden die speakers nu van geluid voorzien dan?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Seraph1987 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:43:
Omdat ze van 08:00-21:00 aan moeten kunnen is een ipod uitgesloten en wil ik iets aan een stekker hebben.
Een ipod kan je toch ook gewoon aan de lader laten zitten of in een ipod-dock plaatsen waarin deze van netstroom wordt voorzien?

Ik denk dat de luidsprekers nu worden aangestuurd door een receiver? Een versterker en tuner in één apparaat. Deze heeft vast een aantal ingangen, wat voor ingangen zijn er aanwezig?

Ik begrijp dat je ergens een bron hebt met een USB aansluiting waar muziek op staat? Kan je deze bron echt niet op een andere manier dan USB audio uit laten sturen? Dit lijkt mij best raar namelijk.