Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Spaarkever, monteuren hemeltje, hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 11:38
Een spaarkever uit 1978, helemaal gestript en gerestaureerd, ook een nieuw hemeltje laten komen, alleen de mensen die ik spreek geven allemaal aan dat het een ontzettend moeilijke en ingewikkelde klus is, ik wel me er natuurlijk graag op voorbereiden.

Op het Internet, (o.a op de Keversite) is echt heel weinig te vinden over tips, trics, handleiding, beschrijving hoe het beste een hemeltje te monteren.
Ik hoop dat iemand me er aan kan helpden.

Alvast hartelijk dank!

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:54
Wat heb je inmiddels zelf al gevonden?

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:24

DropjesLover

Dit dus ->

euhm, je hebt een kever, hebt hem helemaal bijgewerkt en wil hier hulp/tips bij het er opnieuw in zetten van de hemel?

geen handleiding bij de hemel gekregen? leverancier/fabrikant van de hemel opbellen/mailen? buitenlandse kever sites?

met een hamer past alles 8)
toch?

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 04-05-2009 16:50 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:28

bord4kop

maximaal 100KB!

Het IS een lastige klus, maar er zijn een hoop mensen die het wel zelf gedaan hebben hoor!

Raar dat je geen info hebt kunnen vinden op Keversite.
Open anders een nieuw topic en vraag om hulp.

Op keversite zijn heel veeel mensen die je zo willen helpen!

| Security Management |

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
In dit topic op keversite.nl staat wel een en ander uitgelegd, maar ik neem aan dat je die al gezien had (en dan vooral de laatste post).

Op zich is het niet heel moeilijk, maar een enorm gekloot om het strak te krijgen. Zorg er in ieder geval voor dat er geen rare knikken in de baleinen komen. Goeie lijm (spuitbus) helpt ook, heb zelf wel eens met tubes bisonkit lopen kloten, dat wil je niet.....

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Inderdaad, op deze link ga je echt wel veel vinden.

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
ik heb vroeger ook altijd veel onderdelen gekocht bij http://www.paruzzi.com/
Daar zat vaak een beknopte handleiding bij.
Je zou eens kunnen kijken op de site of informeren of je een handleiding voor een hemel opgestuurd kan krijgen.

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Leuk, nog iemand die een kever heeft ;-)

Uiteraard even voor je gekeken bij bug-me-video. Deze gasten maken dvd's waarin ze je laten zien hoe je reparaties zelf kan doen (zo heb ik zelf inmiddels ook kokerbalken vervangen en de bedrading gedaan volgens de dvd's). De huidige serie heeft niets over hemeltjes....maarr.........:
Soon to come:

Volume 13
Interior (headliner, ragtop, seat upholstery, carpet)
Ik ga ze meteen even mailen, want ik zit zelf te wachten op
Volume 12

Convertible top
linkje: http://www.bugmevideo.com/

Ik ga ze meteen even e-mailen, zodra ik wat weet post ik het hier.

Zijn er trouwens nog mensen die andere delen van deze serie hebben? (ik heb zelf 1,6,7,9 )

• Ora et Labora
jmderonde schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:39:
ik heb vroeger ook altijd veel onderdelen gekocht bij http://www.paruzzi.com/
Daar zat vaak een beknopte handleiding bij.
Je zou eens kunnen kijken op de site of informeren of je een handleiding voor een hemel opgestuurd kan krijgen.
Hartelijk dank, ik heb gelijk gemaild.
Alle andere mensen ook hartelijk dank want met de gegeven links is inderdaad veel informatie te achterhalen die heel nuttig is!
@ dr.lowtune: Ik ben heel benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Ora et Labora op 08-05-2009 12:47 ]

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Heb een reactie gekregen, helaas nog even wachten :(
Hi Mark,
At present we are getting things ready to shoot the suspension video. Hopefully convert top will follow then interior and others. I wish I could give you a time frame but we have too many other things going on to know for sure.
Just keep in touch and we will keep you up to speed.
Thanks for your continued interest.

• Ora et Labora
Nog een vraagje:
De kever is van 1973, tot de 7e maand van 71 waren er hemeltjes van 4 balijnen, daarna waren ze met 3 balijnen, het hemeltje wat uit de kever kwam was een stoffen van 4 balijnen, waarschijnlijk zelfbouw of iets dergelijks.
Zit er nog maatverschil in de hemeltjes van 3 of 4 balijnen of zijn dit wel dezelfde en is alleen het aantal balijnen verschillend?

bvd

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Volgens paruzzi moet je de versie met de 3 balijnen hebben omdat overige versies niet zouden passen:
http://www.paruzzi.com/we...ktrefwoord=2900&category=
Pagina: 1